Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken fuktighetsmaske kan du anbefale?

Jeg har en gang fått anbefalt Estee Lauders So soft, men jeg finner den ikke i parfymeriene. Har den gått ut av produksjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Den heter So Moist, og er en av de få fuktighetsmaskene jeg synes har hatt noen særlig effekt.

Skrevet

Takk for svar, Elphaba!

Vet du hvor mye den koster i Norge?

Gjest Gjesta
Skrevet
Takk for svar, Elphaba!

Vet du hvor mye den koster i Norge?

Husker ikke, for jeg har bortimot sluttet med slikt, men den var ikke så fryktelig dyr, i hvertfall. :liten hjelp i meg:

Skrevet

Jeg synes jeg fikk god hjelp jeg ;)

Hvorfor har du sluttet med slikt?

Har hatt litt pauser selv, men det hørtes så endelig ut?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har funnet ut at huden min har det best UTEN masker, og bortimot uten peeling. Dvs, jeg bruker Facial Cream fra MD Formulations ganske trofast (den peeler og får kremer til å trenge bedre inn), av og til litt Daily Microfoliant, og den siste tiden har jeg brukt en av oljene til Decleor. Det er ikke slik at jeg aldri tar masker, men ikke på regelmessig basis.

Og huden er mindre tørr, og flasser mindre enn før.

Gjest gjest1
Skrevet

Har noen prøver med fuktighetsmasken fra Dermalogica. Er ikke så fryktelig imponert. Lukter litt kjemisk, og koster sikkert en formue.

Den andre jeg har prøvd er fra Lancome. Den er god, men veldig parfymert..

Skrevet
Har noen prøver med fuktighetsmasken fra Dermalogica. Er ikke så fryktelig imponert. Lukter litt kjemisk, og koster sikkert en formue.

Den andre jeg har prøvd er fra Lancome. Den er god, men veldig parfymert..

Jeg er litt skeptisk til Dermalogica - synes ikke jeg fikk så bra effekt da jeg prøvde Dermalogica et halvt år for noen år siden.

Jeg reagerer litt på parfyme for tiden så hvis Lancomes maske er sterkt parfymert tror jeg at jeg holder meg unna.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg er litt skeptisk til Dermalogica - synes ikke jeg fikk så bra effekt da jeg prøvde Dermalogica et halvt år for noen år siden.

Jeg reagerer litt på parfyme for tiden så hvis Lancomes maske er sterkt parfymert tror jeg at jeg holder meg unna.

Min begeistring for Dermalogica er også svært dalende.. De har noen gode fuktighetskremer, men det jeg har prøvd av renser, skrubbekremer, ansiktsvann har vært dårlige greier..

Både Lancome, YSL og Dior bruker bøttevis av parfyme i sine produkter. Gudene må vite hvorfor.

Skrevet
Jeg har funnet ut at huden min har det best UTEN masker, og bortimot uten peeling. Dvs, jeg bruker Facial Cream fra MD Formulations ganske trofast (den peeler og får kremer til å trenge bedre inn), av og til litt Daily Microfoliant, og den siste tiden har jeg brukt en av oljene til Decleor. Det er ikke slik at jeg aldri tar masker, men ikke på regelmessig basis.

Jeg bruker Facial Lotion fra MD og bruker ikke noe peeling i tillegg. Brukte Daily Microfoliant en del før, men synes at jeg lett flasset av den hvis jeg brukte den daglig.

Huden har blitt helt på bærtur i det siste - fet og tørr samtidig - så jeg tenkte at en god fuktighetsmaske ville hjelpe. Hmmm... Ble litt usikker på hva jeg skal gjøre. Kanskje det blir en tur til hudpleier snart.

Skrevet
Min begeistring for Dermalogica er også svært dalende.. De har noen gode fuktighetskremer, men det jeg har prøvd av renser, skrubbekremer, ansiktsvann har vært dårlige greier..

Nesten godt å høre at jeg ikke er alene - synes alle er så begeistret for Dermalogica.

Både Lancome, YSL og Dior bruker bøttevis av parfyme i sine produkter. Gudene må vite hvorfor.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så mye parfyme. Jeg synes det svir og det må vel tørke ut huden?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så mye parfyme. Jeg synes det svir og det må vel tørke ut huden?

Skulle gjerne visst dette. Det er kjempevanskelig å finne produkter uten parfyme, selv min gode venn Dr. Hausckha er ille på det området :sur:

Gjest Gjesta
Skrevet

Av parfymerimerker synes jeg egentlig bare Shiseido (og bittelitt fra Helena Rubinstein) holder mål. Parfymert, men ikke slik som de nevnte merkene. Min absolutte favorittfuktighetskrem for tørr vinterhud, er fra Shiseido, Bio-Performance-serien, og heter Advanced Super Revitalizer N. Den er helt fantastisk, men koster også over 600 kroner.

Multi-Energizing Cream fra The Skincare-serien er ganske lik, men endel billigere.

Hvis du har lyst på en fuktmaske, hvorfor ikke prøve Antioxidant Hydrating Mask fra MD Formulations? Den bruker jeg en sjelden gang, og den gir skikkelig bra effekt. Men den inneholder fruktsyrer, da...

Ellers er det viktig å få i seg nok fett gjennom kosten.

Skrevet
Hvis du har lyst på en fuktmaske, hvorfor ikke prøve Antioxidant Hydrating Mask fra MD Formulations? Den bruker jeg en sjelden gang, og den gir skikkelig bra effekt. Men den inneholder fruktsyrer, da...

Ellers er det viktig å få i seg nok fett gjennom kosten.

Er det den orangeaktige, litt "seige" masken, lukter litt "medisinsk"? Jeg brukte den i fjor - hvis det er den. Kanskje jeg skulle kjøpe den igjen. husker at hudpleieren sa at den var bra for blandingshud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...