Gå til innhold

Hvordan lære barnet å gå på do uten doring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har en gutt på 6 som nekter å gå på do uten doring. Han har alltid brukt det, så skjønner at det føles trygt. Doringen(e) passer ikke til så store barn og det ender med at tisset spruter rundt både på doringen og opp og rundt. Hele toalettsetet er vått etterpå og det er tiss som kommer på gulvet og lager seige flekker når doringen flyttes av setet. Mannen bare tørker med papir og mener jeg er hysterisk fordi jeg vil at han drar over med vaskeklut/wipes. Men jeg er så lei av å ha tiss overalt på badet. Ser ingen annen utvei enn å lære barnet å gå på do selv siden faren selv ikke ser på det som et problem. Dette er jo et salig problem på skolen også, for der tør han ikke gå på do og tisser seg ut, men så fort barnet tar frem «babystemmen» og gråter hjemme så får han doringen. Har forsøkt å lære barnet å holde tissen ned slik at tisset ikke treffer doringen og spruter, men det nekter han også. Trenger desperat tips til hvordan jeg kan motivere og gå frem for å lære han å sitte uten doring :(  

Anonymkode: 44c09...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt brukte også doring lenge, han syntes det var veldig skummelt å sitte på do uten, heldigvis så klarte vi å slutte med den rett før han ble 7. Han står alltid å tisser da, så da brukte han den ikke, bare når han måtte bæsje . Vi måtte bare kaste doringen til slutt, gav beskjed på en mandag, at på torsdag kaster vi doringen, da kommer søppelbilen å henter søppelet. 

Anonymkode: 12960...649

Skrevet

Du må nok bare finne deg i at han har OCD. Ting skal gjøres perfekt og på hans måte.  

Anonymkode: b2cdc...bf4

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Min gutt brukte også doring lenge, han syntes det var veldig skummelt å sitte på do uten, heldigvis så klarte vi å slutte med den rett før han ble 7. Han står alltid å tisser da, så da brukte han den ikke, bare når han måtte bæsje . Vi måtte bare kaste doringen til slutt, gav beskjed på en mandag, at på torsdag kaster vi doringen, da kommer søppelbilen å henter søppelet. 

Og det gikk greit, sånn rent praktisk? Altså at barnet mestret å sitte på do uten. Frustrasjonen kan jeg tåle, men ønsker jo ikke masse uhell rundt i huset heller. Bæsjing er forsåvidt greit nok å bruke den til, da sitter man jo også litt lenger på do :)

Anonymkode: 44c09...c89

Skrevet

Ja da måtte han jo bare klare det, det gikk veldig fint. Han var egentlig veldig redd for at noen venner skulle se doringen, så han syntes det var godt å bli kvitt den. Vi har 2 bad, han går kun på do i første etasje, siden den er mye lavere så han sitter litt bedre med beina. Men er vi på besøk, eller ferie, går det fint uansett hvordan toalettet er . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...