Gå til innhold

Hull på trommehinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Har hatt ørebetennelse og fått hull på trommehinnen, hører veldig nedsatt på det øret.

Det står forskjellig på nett om hvor lang tid det kan ta å høre normalt igjen, det jeg lurer på er om det er noen her som har vært borti det samme i voksen alder, hvor lang tid tok det til du fikk normal hørsel igjen?

Anonymkode: e8062...854

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei 

Har hatt ørebetennelse og fått hull på trommehinnen, hører veldig nedsatt på det øret.

Det står forskjellig på nett om hvor lang tid det kan ta å høre normalt igjen, det jeg lurer på er om det er noen her som har vært borti det samme i voksen alder, hvor lang tid tok det til du fikk normal hørsel igjen?

Hvor lang tid en kropp tar for å leges, med det en kropp kan leges for, varierer fra kropp til kropp. 
Du har vel vært hos øre nese hals doktor? Hvis ikke så bør du henvises dit.

Anonymkode: 4ddb7...177

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvor lang tid en kropp tar for å leges, med det en kropp kan leges for, varierer fra kropp til kropp. 
Du har vel vært hos øre nese hals doktor? Hvis ikke så bør du henvises dit.

Ok, det skjedde på torsdag, har ikke vært hos lege. Leser at det heales av seg selv i det aller fleste tilfeller. Må man altså til legen? Og henvises videre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ok, det skjedde på torsdag, har ikke vært hos lege. Leser at det heales av seg selv i det aller fleste tilfeller. Må man altså til legen? Og henvises videre?

Du har ikke vært hos lege, også lager du en tråd der du mener du har hull på trommehinnen? 
Trolletråd kalles slikt. 

Skrevet

Jeg fikk hull på trommehinnen for mange år siden. Har fortsatt litt nedsatt hørsel på det øret. Men det plager meg ikke 

Anonymkode: 8c7b6...918

Skrevet

Tok et par uker før jeg ikke merket noe til det. Huskeregel(hvis det ikke bare gjelder barn), sjekk ørene hos fastlegen etter ca 6 uker. 

Anonymkode: 77e80...0c2

Skrevet

Jeg har hatt utallige hull etter ørebetennelse og jeg har da hørselen i behold. 
Det blir gradvis bedre, men husker ikke hvor lang tid det pleide ta. 

Hold ørene over vann om du bader! 

Anonymkode: 47431...ce9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har ikke vært hos lege, også lager du en tråd der du mener du har hull på trommehinnen? 
Trolletråd kalles slikt. 

Ehh, det er absolutt ikke vanskelig å vite at man får hull på trommehinnen. Hvis du har ørebetennelse med smerter og et veldig trykk i øret, så hører du det når det går hull på trommehinnen. Det kommer også masse veske ut fra øret. Det er ikke så vanskelig å forstå😊 

• Liker 1
Skrevet

Det varierer veldig fra gang til gang. Alt fra dager til måneder her, og år. 

Er man tett eller har rennende nese i tillegg, noe man ofte har med en ørebetennelse (men ikke alltid), så vil det gi seg når man er frisk. Trykket og problemer i systemet i sniusen/ansiktet vil gi nedsatt hørsel og også smerter, uten at det er direkte ørebetennelsen som kan for det. Alt henger sammen på en irriterende måte. Så fort jeg er litt snufsete, så forsvinner hørselen min drastisk. Uten at jeg har en ørebetennelse. Vinteren er et mareritt. 

Anonymkode: 0dd19...470

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei 

Jeg fikk hull på trommehinnen i forbindelse med influensa for et par uker siden. Det tok vel en ukes tid før jeg merket en bedring. 

Man må bare ta tiden til hjelp. Også er det viktig at det ikke kommer vann inn i øret, så lenge man har hull. 

• Liker 1
Skrevet
Mardina skrev (1 time siden):

Jeg fikk hull på trommehinnen i forbindelse med influensa for et par uker siden. Det tok vel en ukes tid før jeg merket en bedring. 

Man må bare ta tiden til hjelp. Også er det viktig at det ikke kommer vann inn i øret, så lenge man har hull. 

Takk for svar😊

Det er jo litt vanskelig å si når man ikke har hull lenger. Er du helt bra igjen nå? Og vasker håret vanlig? Eller dekker du til øret fortsatt?

Skrevet
Mardina skrev (2 timer siden):

Tromhinna sprakk pga influensa?

Anonymkode: 56f9b...c79

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Takk for svar😊

Det er jo litt vanskelig å si når man ikke har hull lenger. Er du helt bra igjen nå? Og vasker håret vanlig? Eller dekker du til øret fortsatt?

Jeg er helt fin igjen nå ja. Men det tok litt tid, da influensa'n satt lenge i meg. 

Du vil nok merke det på at hørselen plutselig en dag blir bedre. Da er mest sannsynlig hullet i øret borte. 

God bedring! Det er irriterende når det står på, men det går over til slutt. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tromhinna sprakk pga influensa?

Ja, p.g.a mye hosting. I perioder hostet jeg dag og natt. 

Skrevet
Mardina skrev (Akkurat nå):

Ja, p.g.a mye hosting. I perioder hostet jeg dag og natt. 

Høres merkelig ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres merkelig ut.

Ikke om man er et voksent "ørebarn". 

Gjorde selv samme. Hadde ikke vondt i øret eller noe, men på natta fikk jeg et hosteanfall. Da sprakk det i øret mitt og begynte å renne blod. Lo av meg på legevakta da jeg kom inn og sa jeg hadde sprukket trommehinne. De mente jeg var for gammel til slikt, og kun barn var utsatt for det. Snudde bare øret til for rant enda blod ut etter ei uke. Den gangen tok det 5 uker før det grodde, og jeg var på 1 sjekk i etterkant. De andre 11 gangene trommehinna har sprukket husker jeg ikke hvor lang tid det tok før det var grodd. 

Anonymkode: aa2bf...ca7

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Høres merkelig ut.

Det er ikke merkelig. Det er ikke sånn at man får hull i trommehinnen bare ved ørebetennelse. Jeg har hatt det flere ganger og det kommer utelukkende når jeg hoster mye. 

Google it 😊 Så vil du se at det ikke kun skjer ved ørebetennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...