AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Del Skrevet 8. desember 2024 Tar opp et fag som privatist fra VGS for å forbedre en karakter. Jeg har i år en 70 % stilling, men blir til at jeg jobber 100 % Har fått meg fri på eksamensdagen, men har jeg også egentlig krav på lønn? Anonymkode: ea232...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Del Skrevet 8. desember 2024 Nei, med mindre det er en del av godene du har i kontrakten din. Der jeg jobber får vi lønn for studiedager og eksamener. Anonymkode: d7746...341 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvorfor i alle dager tenker du at du har rett på lønn for dette? Anonymkode: 20eb2...126 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 8. desember 2024 #4 Del Skrevet 8. desember 2024 Du har vel rett på permisjon, men uten lønn med mindre det er spesifikt angitt i avtalen med arbeidsgiver. Mange tar etterutdanning helt eller delvis dekt av arbeidsgiver, da er det normalt å få betalt for både tid brukt på studiene og eksamen, men ellers er det ikke noe arbeidsgiver skal betale for 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar opp et fag som privatist fra VGS for å forbedre en karakter. Jeg har i år en 70 % stilling, men blir til at jeg jobber 100 % Har fått meg fri på eksamensdagen, men har jeg også egentlig krav på lønn? Anonymkode: ea232...ba5 Har du fått fri har du ikke rett på lønn. Hadde du derimot søkt permisjon og fått permisjon med lønn kunne du hatt rett på lønn. Når du tar opp igjen fag, så gir det og færre rettigheter enn om du hatt tatt fagene første gang. Anonymkode: 617c9...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Del Skrevet 8. desember 2024 Det er kun hvis utdanning/eksamen er noe du tar som en avtale med arb.giver for å bygge opp kompetanse i jobben du har, at perm med lønn er aktuelt. Anonymkode: 0b41c...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 8. desember 2024 #7 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tar opp et fag som privatist fra VGS for å forbedre en karakter. Jeg har i år en 70 % stilling, men blir til at jeg jobber 100 % Har fått meg fri på eksamensdagen, men har jeg også egentlig krav på lønn? Anonymkode: ea232...ba5 Hæ? Hvorfor skulle du ha krav på lønn for å ta opp videregående fag? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmd Skrevet 9. desember 2024 #8 Del Skrevet 9. desember 2024 Sjekk permisjonsreglement eller tariffavtale. Google «fri med lønn eksamen» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #9 Del Skrevet 9. desember 2024 Nei, man får ikke fri med lønn for å forbedre karakterer. Anonymkode: 2772d...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #10 Del Skrevet 9. desember 2024 newman01 skrev (På 8.12.2024 den 12.17): Du har vel rett på permisjon, men uten lønn med mindre det er spesifikt angitt i avtalen med arbeidsgiver. Mange tar etterutdanning helt eller delvis dekt av arbeidsgiver, da er det normalt å få betalt for både tid brukt på studiene og eksamen, men ellers er det ikke noe arbeidsgiver skal betale for Nei, man har ikke rett til permisjon for å ta eksamen. Som ansatt har arbeidsplikt, med mindre man etter avtale tar ut ferie, eller er syk. Hva slags virkelighet lever du i?? Anonymkode: 037f1...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #11 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, man har ikke rett til permisjon for å ta eksamen. Som ansatt har arbeidsplikt, med mindre man etter avtale tar ut ferie, eller er syk. Hva slags virkelighet lever du i?? Anonymkode: 037f1...2c2 De fleste tariffavtaler gir rett til fri ved avvikling av eksamen. Anonymkode: 33fe0...00a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #12 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De fleste tariffavtaler gir rett til fri ved avvikling av eksamen. Anonymkode: 33fe0...00a Nei, det gjør de ikke. Anonymkode: 037f1...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #13 Del Skrevet 10. desember 2024 Kommer an på avtalene på din arbeidsplass. Vi gir rett til betalt fri i tre dager ifbm eksamen og forberedelse til disse. Anonymkode: 9c1bd...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #14 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer an på avtalene på din arbeidsplass. Vi gir rett til betalt fri i tre dager ifbm eksamen og forberedelse til disse. Anonymkode: 9c1bd...daa Men da er det vel ikke for å forbedre en karakter fra videregående. Da er det vel gjerne i forbindelse med etterutdanning som vil komme arbeidsgiver til gode. Anonymkode: b919c...e78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #15 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kommer an på avtalene på din arbeidsplass. Vi gir rett til betalt fri i tre dager ifbm eksamen og forberedelse til disse. Anonymkode: 9c1bd...daa Hvilken som helst eksamen? Vi får betalt fri, men bare til fag/kurs godkjent av arbeidsgiver, gjerne som et ledd i videreutdanning som arbeidsplassen trenger Anonymkode: 917e4...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #16 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg fikk permisjon med lønn under eksamensdagen, samt lesedager før eksamen. Men det var riktignok utdanning som er relevant for stillingen. Tviler sterkt på at du har rett til permisjon med lønn for å forbedre karakter fra vgs. Du kan jo søke permisjon uten lønn. Anonymkode: e71e5...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #17 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): De fleste tariffavtaler gir rett til fri ved avvikling av eksamen. Anonymkode: 33fe0...00a Hvis det er avtalt med jobb ja. Man kan ikke bare ta en haug med eksamener å forvente fri med lønn Anonymkode: 8b232...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå