AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #21 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du lar angst å usikkerhet styre valg i livet ditt. Det er jo veldig trist! Jeg er helt overbevist om at du hadde blitt kvitt frykten helt etter 3-4 turer, og da vil du se tilbake på tiden hvor du ikke turte å kjøre uten å forstå hvordan du kunne være redd noe så banalt. Anonymkode: 479fe...ce4 Jeg kjører om vinteren. Men jeg unngår veier det det ikke er gatelys og svingete glatte veier. TS Anonymkode: 8b30f...614 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teoretisk sett Skrevet 8. desember 2024 #22 Del Skrevet 8. desember 2024 Det er helt greit å la være å kjøre hvis føret ikke er tilstrekkelig i forhold til dine ferdigheter, det er rett å slett en sunn avgjørelse. Dersom dette blir såpass omfattende at du opplever dette som begrensende i forhold til sosiale aktiviteter, arbeid osv er det flere muligheter til å minimere ulempene. Bruke kollektivtransport når føret er for utfordrende. Øve under trygge forhold Bruk av kjøreskole for å forbedre ferdigheter og trygghetsfølelse, Bearbeide eventuelle følelser knyttet til tidligere hendelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #23 Del Skrevet 8. desember 2024 Teoretisk sett skrev (5 timer siden): Det er helt greit å la være å kjøre hvis føret ikke er tilstrekkelig i forhold til dine ferdigheter, det er rett å slett en sunn avgjørelse. Dersom dette blir såpass omfattende at du opplever dette som begrensende i forhold til sosiale aktiviteter, arbeid osv er det flere muligheter til å minimere ulempene. Bruke kollektivtransport når føret er for utfordrende. Øve under trygge forhold Bruk av kjøreskole for å forbedre ferdigheter og trygghetsfølelse, Bearbeide eventuelle følelser knyttet til tidligere hendelser. Jeg må gjøre det som er best for meg. Drar jeg dit nå så kommer jeg bare å sitte der å grue meg til turen hjemover Anonymkode: 8b30f...614 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 8. desember 2024 #24 Del Skrevet 8. desember 2024 Syntes dette er urettferdig av din venninne. Det er hun som har flytta, du har tydelig kommunisert din "begrensning". Det er bra du ikke kjører på føre du ikke føler du kan kjøre på, men vil oppfordre deg til å kontakte en kjøreskole for å jobbe med glattkjøring slik at du blir trygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #25 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må gjøre det som er best for meg. Drar jeg dit nå så kommer jeg bare å sitte der å grue meg til turen hjemover Anonymkode: 8b30f...614 Du ber om hjelp i en tråd du har opprettet, får masse hjelp, men svarer på denne måten? Hva er hensikten i å be om hjelp når du uansett har bestemt deg for «å gjøre det som er best for meg»? Snakk om å misbruke folks tid og ønske om å hjelpe deg. Anonymkode: 2774c...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #26 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjører om vinteren. Men jeg unngår veier det det ikke er gatelys og svingete glatte veier. TS Anonymkode: 8b30f...614 Nå er det ikke mangel på gatelys eller svinger som gjør at folk har uhell på veien nødvendigvis. Dette kan jo skje på strak vei med flombelysning også. Så ifølge den logikken kan du ikke kjøre overhodet på vinteren. Anonymkode: 479fe...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #27 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må gjøre det som er best for meg. Drar jeg dit nå så kommer jeg bare å sitte der å grue meg til turen hjemover Anonymkode: 8b30f...614 Og det er bare sunt. For etter 2-3 ganger går det over og du trenger ikke grue deg mer. Er jo en stor begrensning i livet ditt. Om julebordet arrangeres på hotell a, kan du ikke være med. Om din far må på sykehuset akutt kan du ikke dra dit før neste morgen. Om du skal hente noe kjøpt på finn må du gjøre det i helgene. Osv osv. Anonymkode: 479fe...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #28 Del Skrevet 8. desember 2024 Ta et par kjøretimer på vinterføre for å få igjen selvtilliten. Anonymkode: df2bf...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #29 Del Skrevet 8. desember 2024 Dersom hun ikke er alenemor, så kan kanskje hun komme til deg i blant om vinteren? Er hun en god venninne vil hun forstå Du kan kanskje øve deg med små turer om vinteren i dagslys, slik at du slipper å bli hemmet av dette resten av livet? ❤️ Anonymkode: 393ef...a4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8. desember 2024 #30 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må gjøre det som er best for meg. Drar jeg dit nå så kommer jeg bare å sitte der å grue meg til turen hjemover Anonymkode: 8b30f...614 Jeg har flere turer på glattkjøringsbane, bil, buss og lastebil, i tillegg til når jeg var i militæret og hadde på MB feltvogn, jeg vil anbefale leie time med bilen din på en glattkjøringsbane med instruktør, da kan du bygge trygghet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #31 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det er bare sunt. For etter 2-3 ganger går det over og du trenger ikke grue deg mer. Er jo en stor begrensning i livet ditt. Om julebordet arrangeres på hotell a, kan du ikke være med. Om din far må på sykehuset akutt kan du ikke dra dit før neste morgen. Om du skal hente noe kjøpt på finn må du gjøre det i helgene. Osv osv. Anonymkode: 479fe...ce4 Hva i all verden slags tullete eksempler er dette? Sykehus pleier ikke å ligge usentralt til med svingete veier uten belysning. Julebord på hotell pleier heller ikke arrangeres usentralt, og de fleste kjører jo ikke hjem fra julebord uansett. 😂 Ja huff det er hemmende å ikke kunne hente ting kjøpt på finn en onsdag ettermiddag utenfor byen. Må være like belastende for ts som for oss andre småbarnsforeldre som ikke kan prioritere å kjøre ut av byen på en onsdag. 🙄 Anonymkode: 882cb...ebb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #32 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er faktisk ikke lov, blir det oppdaget av politiet så blir ts bøtelagt. Mange steder står det og skilt om at øvelseskjøring ikke er tillatt på plassen. Uansett om en selv kjenner sine begrensninger så vet en aldri hvilken tulling en møter etter veiene. Var ingenting i veien med sjåføren i bilen jeg satt i da en ruskjører kom som et lyn på rødt lys og ble drapsmann. Anonymkode: 2774c...c13 Det var ikke snakk om å drifte rundt som en tulling , men å teste bremsing og bremselengder Anonymkode: 71b9d...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå