AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Skrevet 8. desember 2024 Etter avtale med min lege og veileder på nav så søkte jeg om AAP pga helsen min ikke er helt på plass for att begynne på jobb. fekk dette vedtak fra nav. men skjønner ju ikke om dette er svar på AAP eller om det er litt sånn standard ( brev )vurdering fra nav. noen som kan hjelpe meg og tolke det?? TAKK Anonymkode: 99961...508
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Skrevet 8. desember 2024 Nei det betyr bare at de har vurdert hva slags muligheter du har på arbeidsmarkedet, vedtak om AAP kommer senere. Det tar rundt 13-15 uker før du får svar på AAP. Anonymkode: 72ad9...5eb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei det betyr bare at de har vurdert hva slags muligheter du har på arbeidsmarkedet, vedtak om AAP kommer senere. Det tar rundt 13-15 uker før du får svar på AAP. Anonymkode: 72ad9...5eb Tusen takk. Er første gang jeg er sykemeld så lang periode og vidare på AAP så dette er nytt for meg . Ikke lett att skjønne desse nav vedtak. Anonymkode: 99961...508
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Skrevet 8. desember 2024 Dette er et 14a vedtak. Et vedtak som gå på hvor mye veiledning du har rett på. Kort fortalt så har Nav fire forskjellige grupper for innsatsbehov, alt ettersom hvor mye veiledning man har behov for. Og med veiledning kommer også arbeidstiltak/bistand til å skaffe jobb, kartlegging, kompetanse osv. Alle på AAP må ha det som kalles spesielt tilpasset innsatsbehov. Og det er det vedtaket gjelder for. Anonymkode: 577db...f44
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Skrevet 8. desember 2024 Mitt råd er å bli medlem i AAP gruppen på Facebook. Der sitter det folk som kan lover og regler om alt innen NAV. Finnes flere sider som har med NAV å gjøre på fb. Jeg fikk mye hjelp derfra før jeg havnet på ufør. Du kan også være anonym når du sender inn spørsmål. Anonymkode: d6bce...bc3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er et 14a vedtak. Et vedtak som gå på hvor mye veiledning du har rett på. Kort fortalt så har Nav fire forskjellige grupper for innsatsbehov, alt ettersom hvor mye veiledning man har behov for. Og med veiledning kommer også arbeidstiltak/bistand til å skaffe jobb, kartlegging, kompetanse osv. Alle på AAP må ha det som kalles spesielt tilpasset innsatsbehov. Og det er det vedtaket gjelder for. Anonymkode: 577db...f44 Takk Anonymkode: 99961...508
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå