Gå til innhold

Hvordan bli kvitt den gnagende samvittigheten ift jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 🤗 Jeg jobber i helse, og har vært under hardt arbeidspress over flere mnd grunnet nedbemanning + tyngre brukergrupper og flere brukere. Jeg er en av de som gir alt når jeg er på jobb, og har aldri vært sykemeldt før. Har jobbet der i 13 år. Er alene forsørger for ungdom på 14 , og ellers alene med alt som skal gjøres hjemme. Nå har jeg beg å få høyt BT og her om dagen våknet jeg av at jeg var så svimmel at jeg klarte ikke engang lese, da bokstavene bare «fløt rundt». Måtte sette «sjøbein» for å komme meg på badet. Ble akutt time hos lege ,som sa at dette er nok et varsel om at kroppen er i ferd med å kollapse , om jeg ikke tar det litt med ro fremover. Ble dermed sykemeldt en uke. Møtte heldigvis stor forståelse fra sjefen, men jeg klarer liksom ikke helt å slappe av pga den dårlige samvittigheten. Vet ikke helt om det er ovenfor meg selv eller for jobben. Jeg har veldig høy arbeidsmoral. Nå som svimmelhet er gått over, føler jeg meg for frisk til å være hjemme en hel uke. Hva tenker dere, burde jeg gå på jobb likevel? 

Anonymkode: f4576...fe7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du trenger litt tid til å samle overskudd. Legen har bestemt at du skal være ute av jobb noen dager, legen er fornuftig. Du trenger ikke være helten på arbeidsplassen. Du må ta vare på kroppen fordi du skal jobbe i mange tiår til, høyt blodtrykk er ikke noe å spøke med. Pusle hjemme disse dagene med litt juleting og gjøremål du ellers ikke får gjort. Så går du på jobb igjen i neste uke hvis du er i form.

Anonymkode: b737d...676

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, du trenger litt tid til å samle overskudd. Legen har bestemt at du skal være ute av jobb noen dager, legen er fornuftig. Du trenger ikke være helten på arbeidsplassen. Du må ta vare på kroppen fordi du skal jobbe i mange tiår til, høyt blodtrykk er ikke noe å spøke med. Pusle hjemme disse dagene med litt juleting og gjøremål du ellers ikke får gjort. Så går du på jobb igjen i neste uke hvis du er i form.

Anonymkode: b737d...676

Tusen takk ❤️

Anonymkode: f4576...fe7

Skrevet

Jobben er der for du skal leve, du skal ikke leve for jobben. 

Ta deg pausen, den er tydeligvis nødvendig. Hjemmelivet er faktisk viktigere. Jobben vil ikke takke deg om du går i veggen. 

Anonymkode: 1833d...f60

Skrevet

Det er viktig å lytte til kroppen din, så ikke ha dårlig samvittighet for det ♥️

Det er en grunn til at kroppen sa i fra - den er sliten. Det er ingen som takker deg hvis du steiler, i tillegg til at du har en tenåring å ta vare på. Helse går alltid foran jobb, selv om jeg har forståelse for at man får dårlig samvittighet. Typisk for ansatte som jobber med mennesker (been there, done that). 

Slappa av, hvil og kos deg med rolige juleforberedelser. Du er ikke uerstattelig ♥️

Anonymkode: df248...f85

Skrevet

Jeg gjør alt jeg kan for å gjøre en god jobb, og da er min samvittighet god i forhold til hva min arbeidsgiver burde ha.

Anonymkode: 3bbfe...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...