Helene Skrevet 8. desember 2024 #1 Del Skrevet 8. desember 2024 Nå er jeg veldig julete. Ser adventskalendere på tv hver morgen. Jeg ser ingen julefilmer før 1 desember. Julen er magisk for meg. Men, ny av året er tv Norge sitt advent program. Jeg har sett det langt, kommer til å kutte det ut. Julesvingen handler ikke om jul eller ventetid. Dette er mennesker som er ufine. Da ser jeg heller barne tv. Nå blir jeg litt barnslig i desember. Jeg ser ikke julefilmer før desember. Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 8. desember 2024 #2 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Mente det fantes en tråd om julesvingen her på forumet, de fleste er vel enige med deg der. Selv er jeg litt skuffet også, hadde på mange måter forventet meg mer. Men... Jeg liker at det finnes julefilmer i grøsser/thriller og action kategorier, at ikke alle filmer og adventskalenderen må drukne i glasur for å si det på den måten. Det blir fort kvalmende. Det er så ekstremt mange romantiske feel good filmer og adventskalendere at om en adventskalender er rølpete, mørk, tåpelig så ok, supert! Jeg heier veldig på det (selv om jeg synes nissesvingen har fått det dårlig til). Jeg så Asbjørn på tv 2, men den falt ikke i smak, jeg ser fremdeles på nissesvingen og på 24 stjernes julekalender på NRK (og jeg ser nissene på låven etter gammelt av). Og jeg har sett noen feel good filmer (med kvalmende mye glasur stemning), og jeg har sett en julegrøsser " the advent calendar", og jeg har sett "Violent Night" og "Bad santa med sitt skråblikk og harselering med julen. Die hard er en fantastisk julefilm. "Krampus" skal jeg se før jul, jeg ser heller ikke julefilm før 1. des men jeg liker nok også julefilmer i den mørke sjangeren, en må ha litt godt og blandet i desember, noe for alle. Og jeg synes det er supert at det i de senere årene har kommet julefilmer i andre sjangeren enn "feel good- med tonnevis av glasur" Endret 8. desember 2024 av skreppamedleppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå