AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Skrevet 8. desember 2024 Lurer på om fler har opplevd at arret har sprekt opp og ser sånn her ut? ringte føden som sa det var normalt og ba meg ringe legen imorra bare for en sjekk men er ikke komfortabel med å gå så lenge som til imorgen jeg grøsser så sinnsykt av å tenke på det noe gult som stikker ut å bilde::: Anonymkode: 6891e...665
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Skrevet 8. desember 2024 Ufattelig dårlig bilde Anonymkode: 97ca5...f04 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Skrevet 8. desember 2024 umulig å se hva bildet forestiller Anonymkode: 22e55...c5f 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Skrevet 8. desember 2024 Ts kan jo ikke legge ut bilde av hele underlivet her😂 men jeg ble klipt ifra høyre kant nede til venstre kant oppe. Og det arret har blitt to hull Anonymkode: 6891e...665
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Skrevet 8. desember 2024 Husk at tar man keisersnitt så kan man ikke løfte tyngre enn baby på ukevis etterpå for å unngå revning og infeksjon. Har du forholdt deg til restriksjonene? Anonymkode: 4ff6c...e2f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husk at tar man keisersnitt så kan man ikke løfte tyngre enn baby på ukevis etterpå for å unngå revning og infeksjon. Har du forholdt deg til restriksjonene? Anonymkode: 4ff6c...e2f Det er vel snakk om vaginal fødsel her? Anonymkode: 2897e...61a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel snakk om vaginal fødsel her? Anonymkode: 2897e...61a Jepp vaginal fødsel Har ikke vondt eller feber.. bare forferdig ekkelt 😮💨 Anonymkode: 6891e...665
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #8 Skrevet 8. desember 2024 Bildet er ikke i fokus. Helt umulig å se noe. Forstår du valgte utsnitt, men fokus er likevel fullt mulig. kan du ikke gå til lege? Anonymkode: 66eb9...b07 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #9 Skrevet 8. desember 2024 Det gule kan være fibrintråder eller betennelse. Umulig for oss å si. Gå til fastlege eller ring sykehuset der du fødte. Be om undersøkelse. Kanskje blir det en liten operasjon, eller så får du beskjed om å innfinne deg med at du har fått et nytt hull i kroppen.. Anonymkode: d7c7e...099
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #10 Skrevet 8. desember 2024 Det er et sting som har løsnet eller lignende. Ikke farlig vil gro av seg selv. Har ingen hensikt å skulle sy det sammen igjen da sårkanten er grodd. Anonymkode: 8a488...cb2
Ulven Skrevet 8. desember 2024 #11 Skrevet 8. desember 2024 Jeg har full forståelse for at det er skikkelig ekkelt, men jordmor har nok rett i at det kan vente til i morgen for tilsyn av fastlegen så lenge det ikke er infeksjon i såret. Ut fra bildet ser det ikke ut for meg som det er infeksjon, men jeg er ikke helsepersonell, men bare en pasient med mange sårinfeksjoner bak meg. Mitt sår sprakk også opp og måtte bare gro fra bunnen og ut og det ble både litt skjevt og rart, men grodde til slutt.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #12 Skrevet 8. desember 2024 Skjønner det er ekkelt men dette kan fint vente til fastlegetime imorgen. Er du i fin form ellers så er det ikke noe akutt. Anonymkode: a7dda...339
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #13 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lurer på om fler har opplevd at arret har sprekt opp og ser sånn her ut? ringte føden som sa det var normalt og ba meg ringe legen imorra bare for en sjekk men er ikke komfortabel med å gå så lenge som til imorgen jeg grøsser så sinnsykt av å tenke på det noe gult som stikker ut å bilde::: Anonymkode: 6891e...665 Uansett bilde etter ikke her får du deg en time hos fastlegen i morgen. At du ikke alt har vært til lege er ufattelig. Anonymkode: 2c00a...003
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #14 Skrevet 8. desember 2024 Jeg hadde helt det samme. Måtte ta grønnsåpe bad og fjerne stingene INNI fristelsen/hullet. Da grodde alt innenfra og ut men ble stygt arr. Ville oppsøkt sykehuset. Anonymkode: 8f114...7e6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #15 Skrevet 8. desember 2024 For en som har opplevd det samme selv så var ikke bildet utydelig eller umulig å forstå noe av. Jeg fikk selv infeksjon etter min episiotomy og måtte på antibiotika. I tillegg ble det gitt lokal strålebehandling. Skal være sagt at mitt sår var vondt + jeg fikk feber. I tillegg skjedde der rundt én uke etter fødsel. At det er noe gult får meg til å tenke puss/infeksjon. Skjønner at det er ekkelt å gå sånn. Er det mulig for deg å dra en tur til legevakt? Anonymkode: 6c87c...d48 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #16 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For en som har opplevd det samme selv så var ikke bildet utydelig eller umulig å forstå noe av. Jeg fikk selv infeksjon etter min episiotomy og måtte på antibiotika. I tillegg ble det gitt lokal strålebehandling. Skal være sagt at mitt sår var vondt + jeg fikk feber. I tillegg skjedde der rundt én uke etter fødsel. At det er noe gult får meg til å tenke puss/infeksjon. Skjønner at det er ekkelt å gå sånn. Er det mulig for deg å dra en tur til legevakt? Anonymkode: 6c87c...d48 Antibiotika og strålebehandling er heftige greier, og absolutt ikke standard behandling for epis hvor stingene har gått opp eller man er feilsydd, særlig om man er klinisk fin i formen. Møter du på Legevakten med et sår i tilheling, uten feber, smerter og infeksjonstegn, kaster du bort hele kvelden/natten, fordi du blir ikke prioritert. Dette er en fastlege oppgave . Ring imorgen så snart fastlegen åpner TS. Anonymkode: a7dda...339 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #17 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uansett bilde etter ikke her får du deg en time hos fastlegen i morgen. At du ikke alt har vært til lege er ufattelig. Anonymkode: 2c00a...003 At hun ikke har vært til lege enda er helt forståelig. Dette kan fint vente til neste vanlige virkedag. Anonymkode: c6d4b...b6a 2
Luckiness Skrevet 8. desember 2024 #18 Skrevet 8. desember 2024 Ikke mye du får gjort med det nå uansett. Ring barsel eller legevakt dersom du får feber eller sterke smerter før morgendagen. I morgen får du time hos fastlegen.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #19 Skrevet 8. desember 2024 Helt normalt, og det vil gro fint inne fra og ut👍🏼 Fint å få en sjekk på det uansett😄 Anonymkode: 2d58a...9a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå