AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg har deltatt i noen diskusjoner hvor det er en ærlig uenighet. Og andre hvor det synes som om man egentlig er ganske enig - men man trenger 2 eller 20 sider med «krigsdans» før man klarer å komme dit. Noen observasjoner: * Kvinner og menn tenker forskjellig og bruker språk forskjellig. Det en mann tar for gitt tar ikke en kvinne nødvendigvis for gitt. Og motsatt. * Noen brukere er veldig sinte eller bitre. Disse får mer oppmerksomhet og styrer debatten mer enn de «kjedelige» brukerene * Jeg tror ærlig talt at enkelte føler en sterk «stammetilhørighet» og erklærer sitt bifall eller avsky til en post/poster uten å ha lest posten og/eller uten å ha et ærlig ønske om å forstå posterens intensjoner Anonymkode: 70929...4fb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 8. desember 2024 #2 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg tror mye av utfordringen er at en ofte føler veldig sterkt om et tema eller en bruker, uten å nødvendigvis forholde seg til eller reflektere så nøye over det en faktisk svarer på. Slik ender en fort opp med svært sterke reaksjoner og flammende innlegg som ofte egentlig ikke treffer særlig godt, og gjerne fremstår ganske malplassert om en har fått med seg hele diskusjonen. Noen ganger tror jeg det kan være hensiktsmessig å stille spørsmålet "hva er du egentlig uenig i", og selv om jeg har opplevd at enkelte finner det utrolig provoserende når de ikke klarer å sette ord på hva de tror de er så uenige i, har jeg også opplevd andre som klarer å sette ord på det og der vi som en konsekvens enten finner at vi egentlig ikke var så uenige eller klarer å spisse diskusjonen til nettopp uenigheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 8. desember 2024 #3 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg tror nok det henger sammen med at en del er vant til sine egne ekkokamre og sjelden blir konfrontert med motstridende meninger. Det er en del diskusjoner menn ikke gidder å ta med kvinner i det virkelige liv, og da blir det fort sjokkerende for dem å se disse meningene her. I tillegg så er nok en del som synes det kan være gøy å fyre oppunder litt også.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Del Skrevet 8. desember 2024 Krigsdans? Også kalt jevnbyrdig krangling. Jeg gidder ikke vaghet og feighet og selvutnevnte kommentatorer som later som de står på utsiden og ser på sirkuset når man ser til hvilken side disse kommentatorene heller. Velkommen inn i ilden. Anonymkode: 78033...e84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Krigsdans? Også kalt jevnbyrdig krangling. Jeg gidder ikke vaghet og feighet og selvutnevnte kommentatorer som later som de står på utsiden og ser på sirkuset når man ser til hvilken side disse kommentatorene heller. Velkommen inn i ilden. Anonymkode: 78033...e84 Ok. Men når du nå «gidder» å beære oss med ditt nærvær i denne tråden, hva tror du er grunnen til det jeg nevner i første post? Anonymkode: 70929...4fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Men når du nå «gidder» å beære oss med ditt nærvær i denne tråden, hva tror du er grunnen til det jeg nevner i første post? Anonymkode: 70929...4fb Fordi menn og kvinner lever i ulike tematiske universer ut fra sin opplevelse og oppfatning. I diskusjoner om kjønn er det snakk om kjønnet opplevelse og oppfatning. I diskusjoner som dette forsterkes disse, samt at man tar med seg erfaringer fra tidligere debatter inn i disse. I disse debattene påtrenger de hverandre sine oppfatninger. Disse går delvis utover det andre kjønn og da er det bydd opp til dans der begge grupper krenker hverandre. En helt egen og eksplosiv dynamikk, som også herrene øverst i tråden også ofte nok deltar i selv. Anonymkode: 78033...e84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå