Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av yunayinu
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr vel at han har sidesprang det. Kanskje t.o.m med ei på jobb.

Anonymkode: 78b55...caf

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Tja, kan det bety så mye annet enn ar han har sidesprang? 

Anonymkode: 98dab...416

Skrevet

Det kan jo brukes metaforisk på en som feks har jobbet for en konkurrerende bedrift. 

Offentlig utroskap... Tja? Ikke så vanlig kanskje

Anonymkode: 00466...8a3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Han hadde vel aldri hatt med seg den lappen hjem om han hadde hatt ett sidesprang på måten du tenker på😂 Eller var han nesten i koma da han kom hjem?

Anonymkode: d55c0...773

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han hadde vel aldri hatt med seg den lappen hjem om han hadde hatt ett sidesprang på måten du tenker på😂 Eller var han nesten i koma da han kom hjem?

Anonymkode: d55c0...773

Han var ganske full da han kom hjem🙈

• Nyttig 2
Skrevet

Trodde først det måtte være en trolletråd. Dersom man har hatt et sidesprang eller 10 og får en lapp om dette som ‘kjennetegn’, løpet man da ikke hjem til samboeren sin og forteller om det. Og husker alle andre sine kjennetegn og hvorfor de fikk dem. Bare ikke sitt eget. Om han ikke husker eller skjønne hva kollegene mener med denne ‘sidesprang beskrivelsen, så er han enten dum/enkel eller så lyver ham. Uansett lite smart å løpe hjem til deg med dette for om ikke annet gjøre deg svært usikker. Lite omtenksom og empatisk fyr.

Anonymkode: 605fa...e9a

• Liker 3
Skrevet

Det er åpenbart en metafor, og ikke bokstavelig ment. 

• Liker 4
Skrevet
000VF000 skrev (5 timer siden):

Det er åpenbart en metafor, og ikke bokstavelig ment. 

Hvordan tenker du det? 
Hvorfor i all verden skulle de kalt han dette om det ikke var noe i det? 

• Nyttig 1
Skrevet

Er han en som alltid hopper til sides for ansvar og oppgaver?

En som er lett å distrahere slik at han tar sidesprang i diskusjoner eller bytter tema hele tiden?

Eller har han som en over nevnte jobba for en konkurrent eller i et helt mottsatt yrke for eksempel tidligere?

Selv om han skulle hatt faktiske sidesprang og vært utro ville det neppe vært tema for humoren på jobben. Da ville nok også kallenavnet vært mye drøyere.

Anonymkode: 0f385...cf9

• Liker 5
Skrevet
Dojakitty skrev (9 minutter siden):

Hvordan tenker du det? 
Hvorfor i all verden skulle de kalt han dette om det ikke var noe i det? 

Fordi man i alle slike settinger forsøker å være finurlig, humor med en gåte aktig twist.

Anonymkode: 8fed7...946

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fordi man i alle slike settinger forsøker å være finurlig, humor med en gåte aktig twist.

Anonymkode: 8fed7...946

Aldri opplevd. 
Nærliggende å tro at det er noe i det. Å tenke noe annet ville vært utrolig naivt. 

Skrevet

Forer vi fortsatt trollene altså... 🤔

Anonymkode: 0e2c6...454

Skrevet

Jeg skjønner ikke man kan håpe det betyr noe annet enn at han har/hadde noen andre. 

Anonymkode: cfa8e...b44

Skrevet
yunayinu skrev (6 timer siden):

Kjæresten kom hjem fra julebord med jobben og alle som deltok hadde fått hver sin lapp med morsomme "kallenavn" på som passet til dem. På hans lapp sto det "sidesprang". Jeg spurte hva det betydde siden han fortalte om de andre sine kallenavn, men han kunne ikke huske sa han. Kan det ha flere betydninger? Jeg legger sikkert for mye i det, men sidesprang høres liksom ikke helt bra ut.. tanker?😅

For meg er "sidesprang" i jobbsammenheng en som ofte mister tråden i det han holder på med, og som gjør et "sidesprang" til en annen oppgave.

Jeg fikk selv samme kallenavn en periode der jeg hoppet fra den ene oppgaven til den andre, tilbake til den første, over til oppgave tre, oppgave fire, tilbake til oppgave to.  Jeg brukte lang tid på en arbeidsoppgave fordi jeg hele tiden tok noen "sidesprang" (sjonglerte for mange baller samtidig).

Anonymkode: 59060...ce0

• Liker 1
Skrevet

Er du sidespranget ts? Er det noen andre som venter på han? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

For meg er "sidesprang" i jobbsammenheng en som ofte mister tråden i det han holder på med, og som gjør et "sidesprang" til en annen oppgave.

Jeg fikk selv samme kallenavn en periode der jeg hoppet fra den ene oppgaven til den andre, tilbake til den første, over til oppgave tre, oppgave fire, tilbake til oppgave to.  Jeg brukte lang tid på en arbeidsoppgave fordi jeg hele tiden tok noen "sidesprang" (sjonglerte for mange baller samtidig).

Anonymkode: 59060...ce0

Oh dear lord 

Anonymkode: 8cd7d...8ab

Skrevet

Hvorfor har du slettet HI ts? Vi kan likevel lede det i post #15 :D 

Anonymkode: 78b55...caf

Skrevet

Litt rart han kunne forklare alle de andre klengenavnene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...