Gå til innhold

Gutt 17 som er mye alene, men gjør alt bra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt i sin beste alder, går på vgs, er sosial, trener helsestudio og spiller fotball. 

Tidligere spilte han også fotball alene, men har meldt seg på lag nå, 

Han går mye alene. Tidligere var han sammen med venner, spiste på restaurant, kino og trente. Nå gjør han stadig mer alene og da jeg sa han kunne få penger å spise med noen da han skulle til sentrum, svarte han at "det skjer ikke, det vet du". Etterpå lukker han seg og jeg får ikke svar på hva han mener. 

Da han startet vgs sa han at "de er ikke som meg".  Jeg forstår at noen har vansker i livet, men det var også noen gutter han fant tonen med. Han er i utgangspunktet kjempesosial, men har blitt stadig mer alene. Det er vondt å se gjenger med gutter på hans alder som gjør kjekke ting sammen. Samtidig er jeg glad han ikke er ute og ruser seg. Han bruker helgene til å øve på matte, gjøre skoleoppgaver, trene, spise/ lage god mat, game og se eller spille fotball. Han er opptatt av utseende og å kle seg fint/ italiensk stil. Han er utrolig pen, en vakker mann er han blitt, men vet det ikke selv. Han har aldri hatt kjæreste eller snakket om noen. Det er hans beste år, men han går rundt alene. Har søkt jobb, men kommer aldri på intervju for har ingen erfaring. Han har nevnt at han tenkte å begynne i en lesegruppe på skolen. 

Jeg vet ikke om jeg trenger være bekymret eller ikke. Alt er jo bra, eller er det egentlig det når han har vært alene i så mange år? 

Anonymkode: 2342f...d65

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Vansker i livet" menes med selvskading i timen og rusproblemer. 

Anonymkode: 2342f...d65

Skrevet

Kan faren prøve å ta han med på gutteting? Prøve å finne ut hva som skjer?

Anonymkode: 6acb2...391

• Nyttig 1
Skrevet

Min sønn er lik. Han gjør det bra på skolen, følger opp andre ting og trener. Men bruker kveldene og helgene på dataen. Vi har snakket om det mange ganger, men det kommer liksom ikke lengere. Hvis det er bursdager eller filmkvelder så samles de, men det er ikke så ofte. Jeg har rett og slett innfunnet meg med at han er rake motsetning av meg. Da jeg var på den alderen var jeg aldri hjemme og fikk Fomo hvis jeg ikke var på noe. Han er introvert. Han har venner av begge kjønn på skolen, trives godt, men han får sin dose der og savner ikke noe mere. Jeg skulle jo selvsagt ønske han var mer på farten, gjorde noen sprell, men samtidig så er det litt godt å vite hvor han er i helgene 😅 Det andre barnet vårt er motsatt type, mer lik på meg og vil gjøre noe hele tiden. 

Anonymkode: 71cd9...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...