AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #41 Del Skrevet 12. desember 2024 Det er ikke gitt at yrkesfag alltid er bedre enn studier for folk med ADHD. Mange av utdanningene fordrer stor konsentrasjon og evne til å håndtere kompleksitet under stress. Mange klarer studier med riktig tilrettelegging. Les dette intervjuet, for eksempel. https://www.adhdnorge.no/uro/studier-med-adhd Anonymkode: 5cca7...ca6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #42 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har kraftig "jente-ADHD" (for eksempel ikke særlig motorisk uro), og jeg bestod "elitestudie" med veldig gode karakterer. Det er flere ting som spiller inn her, for eksempel intelligens. Noen har vanskeligere for å forstå og lære, uavhengig av diagnose. Anonymkode: d7070...eff Glemte å legge til at jeg er også umedisinert. Anonymkode: d7070...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #43 Del Skrevet 12. desember 2024 Samboer har adhd og går ikke på medisiner. Han har 10 år med høyere utdanning innenfor medisin/tannhelse. Så det er absolutt mulig! Anonymkode: c00e2...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #44 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er ikke gitt at yrkesfag alltid er bedre enn studier for folk med ADHD. Mange av utdanningene fordrer stor konsentrasjon og evne til å håndtere kompleksitet under stress. Mange klarer studier med riktig tilrettelegging. Les dette intervjuet, for eksempel. https://www.adhdnorge.no/uro/studier-med-adhd Anonymkode: 5cca7...ca6 Det er sant. Folk med ADHD er forskjellige. Anonymkode: 27fd0...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #45 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har kraftig "jente-ADHD" (for eksempel ikke særlig motorisk uro), og jeg bestod "elitestudie" med veldig gode karakterer. Det er flere ting som spiller inn her, for eksempel intelligens. Noen har vanskeligere for å forstå og lære, uavhengig av diagnose. Anonymkode: d7070...eff Vil gjerne ha tips fra deg om hvordan. Jeg har motorisk uro også, men jeg har høy intelligens. Jeg kan greie å organisere meg til å få lest men jeg trenger å lese hjemme i stedet for på bibliotek eller lesesal. Jeg har gått et studie med mye obligatorisk fremmøte, det passer ikke så godt for meg da jeg bruker op for mye energi slik at jeg ikke har så mye overskudd til å ta igjen det jeg trenger hjemme. Hadde også en jobb ved siden av som gjorde at jeg gikk kronisk overbelastning og med søvnmangel, det hjelper jo lite. Fikk gode karakterer til tross for dette, og det var nok fordi jeg brenner for faget. Ungdomskole og videregående så sonet jeg helt ut i fulle klasserom og gadd ikke å gjøre mye da jeg kom sliten hjem. Anonymkode: 0a1dc...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå