Gå til innhold

Hvordan holdt dere ut denne siste tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan holdt dere ut denne siste tiden av svangerskapet? Altså de siste ukene?

Skal ha min første, og hørt at som regel kommer de over tiden, noe jeg ble veldig demotivert av å høre.

Anonymkode: 485ba...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg innbilte meg at jeg ville føde før termindato, så jeg tenkte hele tiden at det kanskje ikke var så lenge igjen. Du kan jo føde før termindato selv om mange går litt over.

Prøvde å sette pris på at jeg hadde tid til det jeg ville gjøre, ordne og vaske litt i huset, gå tur... Prøv å finne noe meningsfylt å bruke deler av tiden på, noe mat som kan lages og fryses til etter fødsel kanskje? Dagene går om du vil eller ei, og plutselig har du baby.

Anonymkode: 5e7ca...19e

Skrevet

Brukte de siste ukene på å gjøre klart barnerommet, handle inn litt klær og ting til babyen, gikk lange skiturer (som jeg visste ville stoppe litt etter fødsel) og var på hytta i helgene og var på jobb. Nådde bare 1 uke av permisjonen før barnet kom. Hadde gledet meg til 3 uker fri før babyen kom, men slik ble det ikke 

Anonymkode: ecf15...45f

Skrevet

Helt ærlig så va det vanskelig 😅 fødte I beg av sep og det va sååå varmt. Kunne ikke sove på sidene uten at hoftene hylte i smerter. Lille frøkna va så aktiv enkelte ganger at det kjentes ut som ho prøve å kravle seg ut. Alt va tungt, kunne ikke ta ut av oppvaskmaskinen eller noe. Mye av tiden min gikk til Strikking, tv titting (tv serier eg har sett før for da slapp eg å følge så mye med) og bok lesing. Alle sa eg ble å gå over tiden for det var første men jammen kom ikke frøkna akkurat på termin, midt på natta. 

Anonymkode: ed0b4...2e2

Skrevet

Den siste tida hadde jeg nok med å prøve å forberede meg på at tilværelsen skulle bli snudd opp ned i mange år straks- og det gjorde den også. 

Anonymkode: 52b95...4ea

Skrevet

Man har jo ikke så mye valg 😅 Om man er i form til det bør man gjøre ting man liker, så føles det som at tiden går fortere. Hadde invalidiserende bekkenløsning med begge, så for meg ble det å bli hekta på et Playstationspill 😊 

Anonymkode: 66b7a...f3f

Skrevet

Det var slitsomt. Masse klaging. Men det gikk - jeg trakk meg unna og hang med kompiser.

Bare tull, men simpelthen måtte. Sorry 🙂

• Liker 1
Skrevet

En dag om gangen. Det suger, men man får jo ikke gjort noe med det heller. Må bate distrahere seg selv med et eller annet nyttig, og finne en stilling der det ikke kjennes ut som man er så gravid. 

Skrevet

Gjorde som vanlig, og og passet på å ikke slite meg ut. Besøkte/fikk besøk av venner og familie. Hadde faktisk besøk frem til kl 23 kvelden før barnet ble født. Var på konsert 2 dager før det, for det visste jeg at ble en stund til neste gang. Slappet av med mannen, spiste gode middager sammen ute. Gikk på museum/galleri. 

Bakte også noen fyllte horn som var gull verdt den første tiden!

Barnet kom dagen før termin. Tror jeg hadde blitt motløs om jeg hadde gått lenge over termin.

Anonymkode: 296d0...291

Skrevet

Var jo tvunget til å slutte å jobbe de siste 3 ukene, så da trente jeg endel, nestet hjemme (vasking og rydding), og laget mye middager til fryseren, og bakevarer (som kanelsnurrer, fylte horn osv) til fryseren. Tok rolige kafeturer og middager ute med venner som jeg visste det ble lite av på en stund, samt kino og en konsert ble det vel og nå sist. 

Anonymkode: 798e0...b85

Skrevet

Av alle ting så satt jeg og puslet puslespill. Hadde termin i januar og det var holke ute, samt begynnende svangerskapsforgiftning-så om å gjøre å holde seg i ro. Dagene gikk sakte ja, gutten kom13 dager over termin.

Anonymkode: a11df...4a8

Skrevet

Tenkte hele tiden at jeg skulle gå maxtiden over termin, så da ble det heller en gledelig overraskelse at barnet kom 2 dager før termin. 

Anonymkode: 000db...c98

• Nyttig 1
Skrevet

Vet det er vanskelig, men prøv å nyt fred og ro. Sov, sov og sov!

• Nyttig 1
Skrevet

Lagde myyyye mat og bakevarer som jeg frøs ned.

Vasket alt av klær, sengetøy, vognpose og gjorde siste rest med barnerommet 

Hadde mye besøk

Vasket, ryddet og kastet mye vi ikke trengte

skrev dagbok

tok mange bilder av magen🥰 visste at jeg kom til å savne den

Leste mye bøker

Anonymkode: c1140...1e3

Skrevet

Jeg synes mye ble litt lettere de siste ukene. Sikkert fordi jeg hadde hatt veldig vondt spesielt i symfysen og de smertene lettet veldig de siste 2-3 ukene. Pluss at man jo får permisjon da og det var så deilig å bare slappe av hjemme, pusle litt med å gjøre klar ting som manglet til baby osv :) Husker jeg håpet jeg gikk et par dager over tiden for gruet meg til fødsel og barseltid mer enn jeg gledet meg 😅

Anonymkode: 405aa...dd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...