AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #1 Skrevet 7. desember 2024 Vi har en egen side for bedriften vår, og sjefen ba meg om å skrive et innlegg på siden. Jeg skrev innlegget og trodde det var bra nok, men ser i ettertid at sjefen har vært inne flere ganger og redigert innlegget. Det er ikke snakk om retting av skrivefeil eller andre feil, men flisespikking som er rent kosmetisk (emojis, flytting av linker osv). Mulig jeg er litt overfølsom, men jeg føler ikke det er greit å redigere andres innlegg med mindre det er nødvendig for å rette opp i feil. Jeg får jo dessuten følelsen av at det man gjør ikke er godt nok, og synes vel heller at sjefen kan skrive innlegg selv dersom hen har så sterke meninger om hvordan innlegget skal skrives. Hva tenker dere? Anonymkode: 84009...035
Populært innlegg Skjold Skrevet 7. desember 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 7. desember 2024 Du er overfølsom. 41 15
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #3 Skrevet 7. desember 2024 Du er overfølsom. Det her er veldig vanlig og ingenting å ta personlig. Anonymkode: 1b96f...9cf 22 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #4 Skrevet 7. desember 2024 Jeg tenker du er overfølsom som reagerer, ja. Sånn generelt må man som kollega ofte prøve å finne en ok balanse mellom det å flisespikke og å være for redd for å gjøre justeringer i andres tekster, men like viktig er det å ikke ta justeringer og innspill fra andre personlig. Man kan være enig eller uenig i dem, og noen folk er sikkert kjipe og mener det personlig, men i de aller fleste tilfeller er det velment. Og ofte er det andre kommer med også fornuftig. Her er det i tillegg snakk om din leder - og en tekst andre enn dere to ser. At det ikke "er greit" for en leder å gjøre endringer i en underordnet ansatts arbeid høres for meg ut som en veldig lite produktiv, og over tid sikkert også forferdelig slitsom, holdning å ha. Anonymkode: cb1f5...165 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #5 Skrevet 7. desember 2024 Jeg hadde tenkt «At sjefen gidder, har han/ hun ikke bedre ting å bruke tiden på?» Hadde også tenkt at sjefen var litt sær som hengte seg nok opp i det til å endre på det flere ganger. Så hadde jeg ristet på hodet og gått videre. Denne hendelsen alene er uviktig. Anonymkode: 6ef66...5c1 9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #6 Skrevet 7. desember 2024 Du er overfølsom. Sjefen din ser forbedringspotensiale som kanskje, kanskje ikke er en forbedring men uansett hva det er så er det en arbeidsoppgave som ikke handler om deg personlig. Noen ganger har sjefer og kollegaer sære meninger om ting eller behov for å markere seg uten at du bør bruke energi på å tenke på det ut over å registrere hva som korrigeres i tilfelle det fører til at du enten kan slippe korrigering en annen gang eller be om bedre retningslinjer for eksempel slik at både du og sjefen får mindre å tenke på i fremtiden. Anonymkode: d3e6c...152 3 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #7 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker du er overfølsom som reagerer, ja. Sånn generelt må man som kollega ofte prøve å finne en ok balanse mellom det å flisespikke og å være for redd for å gjøre justeringer i andres tekster, men like viktig er det å ikke ta justeringer og innspill fra andre personlig. Man kan være enig eller uenig i dem, og noen folk er sikkert kjipe og mener det personlig, men i de aller fleste tilfeller er det velment. Og ofte er det andre kommer med også fornuftig. Her er det i tillegg snakk om din leder - og en tekst andre enn dere to ser. At det ikke "er greit" for en leder å gjøre endringer i en underordnet ansatts arbeid høres for meg ut som en veldig lite produktiv, og over tid sikkert også forferdelig slitsom, holdning å ha. Anonymkode: cb1f5...165 Jeg ser ingen problem med at sjefen (eller omså en kollega) retter opp i enten faktafeil, skrivefeil eller andre ting som kan påvirke omdømmet til bedriften e.l., altså ting som har mye å si for inntrykket kunder og andre får. Jeg skjønner jo at man må være ekstra nøye og obs når man skriver på vegne av en bedrift. Som sagt var disse endringene noe som handlet om rent kosmetiske detaljer som f.eks. legge til ekstra emojis. Innlegget står også som oppført av meg når andre i bedriften ser inne på siden. Hva om sjefen endrer ting som gjør at jeg synes gjør innlegget mindre profesjonelt? Er det da tilsvarende like greit at jeg retter opp i det jeg mener er feil? Eller blir det galt fordi jeg er en underordnet ansatt? AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde tenkt «At sjefen gidder, har han/ hun ikke bedre ting å bruke tiden på?» Hadde også tenkt at sjefen var litt sær som hengte seg nok opp i det til å endre på det flere ganger. Så hadde jeg ristet på hodet og gått videre. Denne hendelsen alene er uviktig. Anonymkode: 6ef66...5c1 Sant. Nå skal det sies at jeg ikke akkurat fikk dagen ødelagt av dette, men synes det var litt merkelig og ville lufte saken her. Anonymkode: 84009...035 2 1
Mezzosoprena Skrevet 7. desember 2024 #8 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vi har en egen side for bedriften vår, og sjefen ba meg om å skrive et innlegg på siden. Jeg skrev innlegget og trodde det var bra nok, men ser i ettertid at sjefen har vært inne flere ganger og redigert innlegget. Det er ikke snakk om retting av skrivefeil eller andre feil, men flisespikking som er rent kosmetisk (emojis, flytting av linker osv). Mulig jeg er litt overfølsom, men jeg føler ikke det er greit å redigere andres innlegg med mindre det er nødvendig for å rette opp i feil. Jeg får jo dessuten følelsen av at det man gjør ikke er godt nok, og synes vel heller at sjefen kan skrive innlegg selv dersom hen har så sterke meninger om hvordan innlegget skal skrives. Hva tenker dere? Anonymkode: 84009...035 Ja, du er overfølsom, det er helt korrekt at sjefen endrer teksten til at den ser best mulig ut og ikke noe jeg hadde reagert på. 7 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #9 Skrevet 7. desember 2024 Hadde ikke reagert så mye om han rettet på noe rent kosmetisk. Men jeg hadde en sjef en gang som la inn skrivefeil i teksten fordi han syntes det så bedre ut. Det handlet spesielt om særskrivingsfeil, som han hadde en slags forkjærlighet for. Hvis det er en tekst med navnet mitt på, vil jeg ikke ha det der lenger hvis det legges inn slike feil i etterkant. Anonymkode: 0dd56...f59 12 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #10 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du er overfølsom. Det her er veldig vanlig og ingenting å ta personlig. Anonymkode: 1b96f...9cf Hva om sjefen selv skriver innlegget så hen får det akkurat sånn som hen vil ha det? Jeg tenker at delegerer man jobben bort til noen, så endrer man ikke på det med mindre det er nødvendig. Mezzosoprena skrev (Akkurat nå): Ja, du er overfølsom, det er helt korrekt at sjefen endrer teksten til at den ser best mulig ut og ikke noe jeg hadde reagert på. Hvordan vet du at teksten ble bedre av at sjefen endret den? Anonymkode: 84009...035 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #11 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde ikke reagert så mye om han rettet på noe rent kosmetisk. Men jeg hadde en sjef en gang som la inn skrivefeil i teksten fordi han syntes det så bedre ut. Det handlet spesielt om særskrivingsfeil, som han hadde en slags forkjærlighet for. Hvis det er en tekst med navnet mitt på, vil jeg ikke ha det der lenger hvis det legges inn slike feil i etterkant. Anonymkode: 0dd56...f59 Det er litt derfor også, at navnet mitt står under teksten. Selv om det er bare vi i bedriften som ser hvem av oss som har skrevet innlegget, så står jo likevel jeg som skribent. Det er liksom jeg som har gått god for teksten og utformingen av innlegget. Anonymkode: 84009...035 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #12 Skrevet 7. desember 2024 Overfølsom. Du burde ta kontroll på følelsene dine, og ikke gå rundt og «føle ditt og føle datt» i forhold til hva andre gjør. Hadde brydd meg nada om sjefen redigerte en tekst jeg har skrevet. Er jo tross alt sjefen som er sjefen og som dermed bestemmer. Anonymkode: 1d4a3...1e4 4 3
Mezzosoprena Skrevet 7. desember 2024 #13 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva om sjefen selv skriver innlegget så hen får det akkurat sånn som hen vil ha det? Jeg tenker at delegerer man jobben bort til noen, så endrer man ikke på det med mindre det er nødvendig. Hvordan vet du at teksten ble bedre av at sjefen endret den? Anonymkode: 84009...035 Jeg VET jo ikke at teksten ble bedre, men sjefen har nå engang siste ordet på slike ting da... Det må man nesten bare godta. 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #14 Skrevet 7. desember 2024 Pleier jeg og gjøre med sjefens innlegg. 😬 Anonymkode: 2cb2c...1b2 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #15 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi har en egen side for bedriften vår, og sjefen ba meg om å skrive et innlegg på siden. Jeg skrev innlegget og trodde det var bra nok, men ser i ettertid at sjefen har vært inne flere ganger og redigert innlegget. Det er ikke snakk om retting av skrivefeil eller andre feil, men flisespikking som er rent kosmetisk (emojis, flytting av linker osv). Mulig jeg er litt overfølsom, men jeg føler ikke det er greit å redigere andres innlegg med mindre det er nødvendig for å rette opp i feil. Jeg får jo dessuten følelsen av at det man gjør ikke er godt nok, og synes vel heller at sjefen kan skrive innlegg selv dersom hen har så sterke meninger om hvordan innlegget skal skrives. Hva tenker dere? Anonymkode: 84009...035 Utseende, leservennlig, god flyt i teksten, logisk oppbygging etc. er alfa omega på en hjemmeside. Emojis ville jeg unngått, det tar seg ikke ut dersom det er en seriøs bedrift, og linker bør absolutt ligge riktig. Det er et lederansvar å se til at alt som legges ut på bedriftens vegne er bra og godt. Jeg mener du er overfølsom og at du kanskje ikke helt forstår hvor viktig det er med et "godt ansikt" utad. En hjemmeside/info side på sosiale medier er ikke en blogg fra pikerommet Anonymkode: 1d7b8...76a 5 1 2
senior Skrevet 7. desember 2024 #16 Skrevet 7. desember 2024 Jeg er totalt uenig med de fleste her. Du er ikke overfølsom. Sjefen burde tatt en prat med deg med litt skryt og noen forslag før han eller du rettet noe. Det er slik gode sjefer oppfører seg. 2 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #17 Skrevet 7. desember 2024 Jeg hadde blitt glad hvis sjefen gjorde endringer på mitt innlegg. Det betyr at han faktisk har lest gjennom det og at innlegget nå er nøyaktig slik han ønsker. Topp! Hadde ikke tatt det som kritikk da det handler om smak og folk er forskjellige. Ville prøvd å lære av endringen hvis jeg kunne. Anonymkode: bd838...c9a 4 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #18 Skrevet 7. desember 2024 Dette er helt vanlig og jeg ville ikke tenkte over det i det hele tatt. Og motsatt også har jeg retta sjefers tekster. Tenker det er naturlig at ting på nettsida er skrevet i samarbeid. Anonymkode: ca3d8...3e1 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #19 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva om sjefen selv skriver innlegget så hen får det akkurat sånn som hen vil ha det? Jeg tenker at delegerer man jobben bort til noen, så endrer man ikke på det med mindre det er nødvendig. Anonymkode: 84009...035 Her høres det ut som du ikke har så lang erfaring med å jobbe på større arbeidsplasser. Det er ingenting galt med det leder har gjort. Anonymkode: 1b96f...9cf 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #20 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Overfølsom. Du burde ta kontroll på følelsene dine, og ikke gå rundt og «føle ditt og føle datt» i forhold til hva andre gjør. Hadde brydd meg nada om sjefen redigerte en tekst jeg har skrevet. Er jo tross alt sjefen som er sjefen og som dermed bestemmer. Anonymkode: 1d4a3...1e4 Det er da helt normalt å føle ting i forhold til hva andre gjør. Jeg luftet bare saken her for å høre hva andre mene. Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): Jeg VET jo ikke at teksten ble bedre, men sjefen har nå engang siste ordet på slike ting da... Det må man nesten bare godta. Joda, jeg godtar det jo. Synes bare det er en merkelig prioritering av en daglig leder å putte inn ekstra emojis i andres innlegg. Det gjorde jo ikke akkurat innlegget bedre på noen måte. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utseende, leservennlig, god flyt i teksten, logisk oppbygging etc. er alfa omega på en hjemmeside. Emojis ville jeg unngått, det tar seg ikke ut dersom det er en seriøs bedrift, og linker bør absolutt ligge riktig. Det er et lederansvar å se til at alt som legges ut på bedriftens vegne er bra og godt. Jeg mener du er overfølsom og at du kanskje ikke helt forstår hvor viktig det er med et "godt ansikt" utad. En hjemmeside/info side på sosiale medier er ikke en blogg fra pikerommet Anonymkode: 1d7b8...76a Lesevennligheten og flyten i teksten var helt utmerket, og jeg kan ikke se at hen har rettet på språket. Jeg unngikk emojis, men sjefen mente tydeligvis at det burde hives på noen i teksten. Hadde jeg trodd det var en blogg fra pikerommet hadde jeg jo applaudert alle emojiene. Hva tenker du er mest korrekt plassering av linker; i selve teksten eller i kommentarfeltet? Og hvorfor? senior skrev (5 minutter siden): Jeg er totalt uenig med de fleste her. Du er ikke overfølsom. Sjefen burde tatt en prat med deg med litt skryt og noen forslag før han eller du rettet noe. Det er slik gode sjefer oppfører seg. Ja, jeg tenker at en mail eller sms (eller eventuelt en telefon) med forslag til endringer hadde definitivt vært både bedre og mer profesjonelt enn å endre andres tekst. Da kunne hen jo ha begrunnet valget sitt også. Jeg synes det var merkelige ting å endre på. Anonymkode: 84009...035 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå