Gå til innhold

Pleier du å se i øynene til tilfeldige forbipasserende?

askjiir

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
askjiir skrev (32 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert de ønsker at du glor på dem.

Jeg snakket aldri om å glo. Det er frekt og unødvendig. Her må du lære deg forskjellen på å møte blikket til ett menneske og å glo. Det er to VIDT  forskjellige ting. 🙄

Anonymkode: 08fb4...3bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg snakket aldri om å glo. Det er frekt og unødvendig. Her må du lære deg forskjellen på å møte blikket til ett menneske og å glo. Det er to VIDT  forskjellige ting. 🙄

Okei det er ikke sikkert de ønsker at du ser på dem.

Endret av askjiir
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (1 minutt siden):

Har man angst for å møte andre mennesker blikk, finnes det helt sikkert behandling for dette. 

Anonymkode: aa23c...b80

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har man angst for å møte andre mennesker blikk, finnes det helt sikkert behandling for dette. 

Jeg kan møte deres, men det er ikke sikkert at de ønsker det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (1 minutt siden):

Jeg kan møte deres, men det er ikke sikkert at de ønsker det. 

Ok, så noe som egentlig ikke er spesielt ille. Jeg vet derimot at for mange mennesker kan et blikk og et smil fra en fremmed redde dagen. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, så noe som egentlig ikke er spesielt ille. Jeg vet derimot at for mange mennesker kan et blikk og et smil fra en fremmed redde dagen. 

Like fullt kan et surt, avvisende blikk ødelegge dagen. Det er ikke en risiko jeg lett kan ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Pleier og pleier… kommer jo an på om jeg går i egne tanker eller ei. Har ingen regler på at jeg ikke skal gjøre det, og gjør det vel heller oftere enn å ikke gjøre det. Å se på folk og smile… Har aldri opplevd å ikke få et smil tilbake! Jobber på sykehus, og ser pasienter som ikke alltid har det bra, med depresjon osv. Jeg ser på dem og smiler, og de smiler alltid tilbake. For meg er det godt å se, og jeg har fått tilbakemelding fra sykepleiere om 2 pasienter som sa i positiv kontekst «hun som smilte til meg» ❤️ 

Anonymkode: 8aa4c...f11

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pleier og pleier… kommer jo an på om jeg går i egne tanker eller ei. Har ingen regler på at jeg ikke skal gjøre det, og gjør det vel heller oftere enn å ikke gjøre det. Å se på folk og smile… Har aldri opplevd å ikke få et smil tilbake! Jobber på sykehus, og ser pasienter som ikke alltid har det bra, med depresjon osv. Jeg ser på dem og smiler, og de smiler alltid tilbake. For meg er det godt å se, og jeg har fått tilbakemelding fra sykepleiere om 2 pasienter som sa i positiv kontekst «hun som smilte til meg» ❤️ 

Anonymkode: 8aa4c...f11

Jeg unngår bevisst å se på fremmede, selv om jeg merker de ser på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, møter både blikket og smiler til tilfeldige forbipasserende. De fleste smiler tilbake og mange hilser. Har til og med snakket med folk! Syns det er hyggelig, nordmenn skulle lært seg å være mer åpne og generøse mot hverandre. Et smil koster ingenting. 

Anonymkode: 3170d...e0a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, møter både blikket og smiler til tilfeldige forbipasserende. De fleste smiler tilbake og mange hilser. Har til og med snakket med folk! Syns det er hyggelig, nordmenn skulle lært seg å være mer åpne og generøse mot hverandre. Et smil koster ingenting. 

Hvis du gir og ikke får tilbake, taper du humør og energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det er normal høflighet å se folk man møter/går forbi, smile og kanskje si hei.

Om man går forbi mange mennesker på en gang, så er det jo ikke mulig å få til.

Synes det er rart at noen synes sånt er creepy. De fleste setter pris på å bli sett.

Anonymkode: dc729...0b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (3 minutter siden):

Så prøv en dag da. Se på folk og snill til dem. Se hva du sitter igjen med når dagen er over.

Anonymkode: 558d6...2d8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (7 minutter siden):

Helt feil. De aller, aller fleste smiler tilbake. Noen blir vel litt "tatt på sengen" og rekker ikke smile tilbake før vi har gått forbi hverandre. Men man taper ikke humør og energi av det, tvert imot føles det veldig bra å smile og være åpen mot andre mennesker. Man blir i godt humør. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
askjiir skrev (14 minutter siden):

Absolutt ikke. Hvis de ikke smiler tilbake, så tenker jeg at de rett og slett trengte det smilet den dagen. Alle (unntatt deg som går og stirrer på asfalten) liker å føle at de blir sett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på. Er jeg stressa og i egne tanker ser jeg ikke alltid folk. Har jeg god tid kan jeg gjerne smile til folk. Gjør meg ingen ting om de går i egne tanker og ikke får det med seg. 

Anonymkode: b19e4...243

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Synes det er rart at noen synes sånt er creepy. De fleste setter pris på å bli sett.

Anonymkode: dc729...0b1

Det kommer an på av hvem de blir sett.

Endret av askjiir
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Helt feil. De aller, aller fleste smiler tilbake. Noen blir vel litt "tatt på sengen" og rekker ikke smile tilbake før vi har gått forbi hverandre. Men man taper ikke humør og energi av det, tvert imot føles det veldig bra å smile og være åpen mot andre mennesker. Man blir i godt humør. 

Jeg liker å bli sett, men det er ikke alle som gjør det. Hvis de liker å bli sett, så er det ikke nødvendigvis av hvem som helst. Det finnes nok av folk som ikke gir entusiastiske hilsener tilbake.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (3 timer siden):

Synd for de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synd for de :) 

Er dere så fine at dere alltid får smil tilbake her? Eneste grunnen jeg kan tenke meg. Folk er ikke alltid høflige, langt ifra.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjelden mer enn 2 millisekunder. Jeg mener det er noe med hvor lenge man gjør det og på hvilken avstand, intimsoner og sånt.

Å stirre er feil.

Å aldri møte noens blikk er også feil.

På dette er det ikke bare individforskjeller (så klart) men også kulturforskjeller på gjennomsnitter. Det har blitt forsket på sånt så interesserte kan ta en runde på google.

Anonymkode: 858b2...3ee

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...