Gå til innhold

Pleier du å se i øynene til tilfeldige forbipasserende?

askjiir

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor må man være pen? 

Anonymkode: 3170d...e0a

Hvis folk hele tiden smiler og er vennlige når du ser på dem, har du en X faktor. Muligens bra utseende.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
askjiir skrev (1 minutt siden):

Hvis folk hele tiden smiler og er vennlige når du ser på dem, har du en X faktor. Muligens bra utseende.

Eller så utstråler man bare vennlighet og ser positiv og hyggelig ut. Man trenger absolutt ikke være pen for at folk smiler tilbake til en.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man trenger absolutt ikke være pen for at folk smiler tilbake til en.

Nei så klart ikke, men hvis folk alltid er vennlige og smiler tilbake slik noen her beskriver, så må vedkommende være veldig pene. 

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På bussen her jeg bor er det kampanjer om å oftere møte folks blikk og smile til dem. "Smil det videre". 

Anonymkode: 5493f...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg unngår blikkontakt.

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

askjiir skrev (46 minutter siden):

Da må man isåfall være pen og selvsikker 

Er hverken pen eller selvsikker. Smiler du kun til de du synes er pene er du nok blant de 1 av 10 som ikke smiler tilbake til meg, og det lever jeg fint med.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (17 minutter siden):

Er hverken pen eller selvsikker. Smiler du kun til de du synes er pene er du nok blant de 1 av 10 som ikke smiler tilbake til meg, og det lever jeg fint med.

Jeg smiler alltid tilbake til folk hvis de smiler først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (21 timer siden):

Pleier du å se i øynene til tilfeldige/fremmede forbipasserende på gaten? I så fall hvorfor? Skjønner ikke hvordan dere tør, et surt og avvisende blikk tilbake (som er sannsynlig) kan ødelegge dagen. Jeg unngår bevisst å se på fremmede for å unngå dette.

De som alltid får vennlige reaksjoner når de ser på folk er mest sannsynlig pene.

Stort sett nei, jeg ser ofte forbi folk mot der jeg skal.

Det er rett og slett ubevisst tror jeg, har liksom ikke noe interesse av å se folk jeg ikke kjenner i øyene. Men de få gangen jeg faktisk gjør det så ser jeg alltid at folk ser på meg - så det er tydelig at mange har vane for å se på andre folk de passerer :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (33 minutter siden):

har liksom ikke noe interesse av å se folk jeg ikke kjenner i øyene. Men de få gangen jeg faktisk gjør det så ser jeg alltid at folk ser på meg - så det er tydelig at mange har vane for å se på andre folk de passerer :)

Samme her og jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det eller hvordan de klarer det. Er de ikke redd for negative reaksjoner? Får de ikke "information overload" med å gå rundt å tolke så mange forskjellige signaler fra ulike folk? Det ligger mye informasjon i et blikk, hvis jeg skal gå rundt i byen og se hundre fremmede mennesker i øynene på en time vil jeg føle meg overveldet.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (4 minutter siden):

Samme her og jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det eller hvordan de klarer det. Er de ikke redd for negative reaksjoner? Får de ikke "information overload" med å gå rundt å tolke så mange forskjellige signaler fra ulike folk? Skulle ønske jeg hadde et mer avslappet forhold til det.

Skulle jo tro det, men alle prosseserer vel sånt ulikt.

For min del rangeres det som litt unødvendig "støy" når jeg er ute å går med mange folk rundt meg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (7 minutter siden):

Skulle jo tro det, men alle prosseserer vel sånt ulikt.

For min del rangeres det som litt unødvendig "støy" når jeg er ute å går med mange folk rundt meg.

Det er tydelig at de prosseserer informasjonen på en mer effektiv måte, skulle ønske jeg gjorde det samme.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 21.24):

Ja, det er normal høflighet og anerkjenne personen man går mot og forbi med å se de i øynene et kjapt øyeblikk. 100% naturlig for meg og syns det er mye mer creepy med folk som ikke ser en i øynene eller stirrer stivt ned el likn. 

Anonymkode: 08fb4...3bc

Jeg ser aldri folk i øynene fordi som barn tvang en overgriper meg til å se han i øynene mens han voldtok meg. Og så forbinder jeg det med andre voldelige hendelser. Øver meg på å se folk i ansiktet nå, men jeg feiler hver dag. Bare automatisk ser en annen vei. Å se folk i øynene det gjør jeg ikke. Da tror barnet inni meg at jeg skal bli voldtatt eller slått.

Så for meg er det motsatte creepy.

Har opplevd at noen har tvunget meg til å se de i ansiktet. Som da jeg skulle hente takeaway. Han ville ikke la meg ta maten før jeg hadde sett han i ansiktet. Gikk aldri tilbake dit.

Vi har alle våre grunner til å gjøre det vi gjør.

Jeg er ikke en uhøflig person av meg.

Anonymkode: bdbf5...6d0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...