askjiir Skrevet 7. desember #1 Del Skrevet 7. desember (endret) Pleier du å se i øynene til tilfeldige/fremmede forbipasserende på gaten? I så fall hvorfor? Skjønner ikke hvordan dere tør, et surt og avvisende blikk tilbake (som er sannsynlig) kan ødelegge dagen. Jeg unngår bevisst å se på fremmede for å unngå dette. De som alltid får vennlige reaksjoner når de ser på folk er mest sannsynlig pene. Endret 8. desember av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #2 Del Skrevet 7. desember Ja det kan jeg godt gjøre hvis jeg feks passerer de på gata gående mot meg. Jeg ser jo i utgangspunktet alle mennesker jeg møter i øynene. Hvorfor skulle man ikke det? Anonymkode: 51922...b38 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 7. desember Forfatter #3 Del Skrevet 7. desember (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor skulle man ikke det? Anonymkode: 51922...b38 Nei hvorfor skal man? Det kan bli oppfattet som creepy. Endret 7. desember av askjiir 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 7. desember Forfatter #4 Del Skrevet 7. desember (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja det kan jeg godt gjøre hvis jeg feks passerer de på gata gående mot meg. Jeg ser jo i utgangspunktet alle mennesker jeg møter i øynene. Hvorfor skulle man ikke det? Anonymkode: 51922...b38 Jeg kunne forresten godt tenkt meg å se fremmede forbipasserende I øynene, men er redd for å få negative signaler tilbake. Endret 7. desember av askjiir 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omine Skrevet 7. desember #5 Del Skrevet 7. desember Jeg legger selv ikke merke til hva jeg gjør. Tror jeg pleier å se etter retningen der jeg skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wor Skrevet 7. desember #6 Del Skrevet 7. desember askjiir skrev (2 minutter siden): Nei hvorfor skal man? Det kan fort bli oppfattet som creepy. Det er jo helt vanlig høflighet. Man opprettholder øyekontakt under hele samtalen, og i tillegg så møter man blikket til andre mennesker i øvrige situasjoner. Synes du det er ubehagelig med øyekontakt? Kanskje du kan trene med noen venner 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 7. desember Forfatter #7 Del Skrevet 7. desember (endret) Wor skrev (2 minutter siden): Det er jo helt vanlig høflighet. Man opprettholder øyekontakt under hele samtalen, og i tillegg så møter man blikket til andre mennesker i øvrige situasjoner. Synes du det er ubehagelig med øyekontakt? Kanskje du kan trene med noen venner Ikke i samtale, her snakker jeg om helt fremmede folk du går forbi på gaten. Endret 7. desember av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #8 Del Skrevet 7. desember Nei, er litt sjenert, og vet ikke helt hva poenget med det skal være heller. Anonymkode: 15dc8...524 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 7. desember Forfatter #9 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, er litt sjenert, og vet ikke helt hva poenget med det skal være heller. Anonymkode: 15dc8...524 Da er vi to. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wor Skrevet 7. desember #10 Del Skrevet 7. desember askjiir skrev (2 minutter siden): Ikke i samtale, her snakker jeg om helt fremmede folk du går forbi på gaten. Okei skjønner. Men jeg ser fortsatt i øynene til noen jeg går forbi. Kanskje ikke konsekvent alle jeg går forbi, men der det faller seg naturlig. Jeg kan være enig med deg at det blir creepy hvis du "ni-stirrer" noen i øynene. Men som oftest er det jo snakk om maks 2 sekunder når noen er i bevegelse. Det tror jeg nok ingen synes er creepy 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 7. desember Forfatter #11 Del Skrevet 7. desember Wor skrev (1 minutt siden): Okei skjønner. Men jeg ser fortsatt i øynene til noen jeg går forbi. Kanskje ikke konsekvent alle jeg går forbi, men der det faller seg naturlig. Jeg kan være enig med deg at det blir creepy hvis du "ni-stirrer" noen i øynene. Men som oftest er det jo snakk om maks 2 sekunder når noen er i bevegelse. Det tror jeg nok ingen synes er creepy Hvorfor gjør du det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #12 Del Skrevet 7. desember Godt spørsmål - noen få brøkdels sekunder innimellom. Kommer litt an på. Merker at folk i Norge gjør det svært lite og stadig mindre. Anonymkode: 5ba47...295 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #13 Del Skrevet 7. desember Nei, gjør ikke det etter en ubehagelig opplevelse.. ble antastet av samme person like etterpå. Så derfor ser jeg ikke så nøye på folk man møter på gata nei. Gir feil signaler og man vet ikke hva den andre tenker. Anonymkode: 93291...89a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 7. desember Forfatter #14 Del Skrevet 7. desember (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, gjør ikke det etter en ubehagelig opplevelse.. ble antastet av samme person like etterpå. Så derfor ser jeg ikke så nøye på folk man møter på gata nei. Gir feil signaler og man vet ikke hva den andre tenker. Anonymkode: 93291...89a Det virker risikabelt spør du meg, skjønner ikke helt hvorfor så mange gjør det. Jeg har lyst, men tør ikke. Endret 7. desember av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #15 Del Skrevet 7. desember Nja. Når jeg er i byen ser jeg rett frem og unngår andre så mye som overhodet mulig. Når jeg er i mer landlige strøk / i nabolaget mitt, hilser jeg på alle jeg møter. Møter blikket deres, smiler, hvis det er en jeg har sett før sier jeg hei. Anonymkode: 4b70c...711 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 7. desember Forfatter #16 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nja. Når jeg er i byen ser jeg rett frem og unngår andre så mye som overhodet mulig. Når jeg er i mer landlige strøk / i nabolaget mitt, hilser jeg på alle jeg møter. Møter blikket deres, smiler, hvis det er en jeg har sett før sier jeg hei. Anonymkode: 4b70c...711 Ja, jeg tenker mer i by setting der du ikke kjenner folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 7. desember #17 Del Skrevet 7. desember Nei,ser retningen jeg går. Går det en person rett mot meg som ser på meg,så ser jeg over vedkommende. Sån langt blikk som går forbi personen. Ellers ser jeg ned. Trodde dette var helt normalt. Føler det er psykopater som oppsøker øynene til forbipaserende. Jeg selv kan bli totalt satt ut av sånne. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 7. desember Forfatter #18 Del Skrevet 7. desember (endret) Fant80 skrev (5 minutter siden): Nei,ser retningen jeg går. Går det en person rett mot meg som ser på meg,så ser jeg over vedkommende. Sån langt blikk som går forbi personen. Ellers ser jeg ned. Trodde dette var helt normalt. Føler det er psykopater som oppsøker øynene til forbipaserende. Jeg selv kan bli totalt satt ut av sånne. Jeg gjør noe lignende, men merker at folk ser meg i øynene allikevel. Synes de jeg er hot, rar, stygg? Jeg vet ikke 🤷♂️ Skulle gjerne likt å vite. Endret 7. desember av askjiir 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #19 Del Skrevet 7. desember askjiir skrev (7 minutter siden): Det virker risikabelt spør du meg, skjønner ikke helt hvorfor så mange gjør det. Jeg har lyst, men tør ikke. Jeg var naiv og blid mot alle jeg møtte stort sett før det skjedde , men etter den episoden der lærte jeg meg fort at dette kan bli veldig misforstått av enkelte mennesker. Så derfor gjør jeg ikke det mer. Tror det er sunn fornuft og ikke stirre på folk på gaten.. vet aldri hva vedkommende tenker.. kan bli sett på som en invitasjon eller misforstått.. synd men sant! Anonymkode: 93291...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 7. desember #20 Del Skrevet 7. desember askjiir skrev (Akkurat nå): Jeg gjør noe lignende, men merker at folk ser meg i øynene allikevel. Synes de jeg er hot, rar, stygg? Jeg vet ikke. Kan hende du har pene øyne,fin farge f.eks. Eller bare at du uten å vite det ser de i øynene,eller at de i hvertfall oppfatter at du gjør det. Ellers kan det jo være som du sier at du er hot etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå