Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6+5 med nr 2 og er såååå trøtt. Det er helt horribelt, i fra etter lunsj ca og til jeg kapitulerer kl. 19.30 er et mareritt å holde seg våken. Da sover jeg til 07 neste dag (altså nesten 12!! Timer), og er likevel like trøtt neste dag. Forresten mangler jeg ingenting, sjekket full vitaminstatus for kort tid siden. 

Jeg kan ikke huske at jeg var så trøtt forrige svangerskap. Men på den andre siden var jeg da student og hadde veldig avslappende dager og ikke noen andre barn å ta meg av i tillegg så det var jo en helt annen hverdag. Nå er jeg i full jobb og har barnehagebarnet som er såå pålogget hele dagen 🤭 

Er dette normalt? Jeg sover nærmere 12 timer hver natt - og likevel kjenner jeg meg bare opplagt frem til lunsj 😅 Har ikke sjans å holde meg våken etter ungen er lagt om kvelden. Har vært slik i snart to uker 🤔 går det over?

Anonymkode: 5bdb9...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

34 uker her, nei trøttheten har aldri gått over hos meg. Har simpelthen blitt verre fordi jeg i tillegg til å være generelt tappet for energi ikke får sove noe særlig, så det hjelper ikke å hvile heller. Har blitt sykemeldt 100% på grunn av det og bekkenet. 

Anonymkode: 65bd4...ad0

Skrevet

Ikke for min del heller, har holdt meg stabilt trøtt nesten helt siden positiv test😂 uke 33 nå. Noen dager er selvfølgelig bedre enn andre da🫶🏼 Men har vært 50% sykemeldt fra uke 22 og 100% fra uke 29 og ut svangerskapet pga av det og rygg/bekken. 

Må og nevne at jeg har fine nivåer av det meste av vitaminer og mineraler. Kan være lurt å ta en ekstra sjekk av det.

Skrevet

Gikk over omtrent da jeg gikk over til andre trimester :)

det var ille! Ble litt trøtt nylig, men viste seg å være jernmangel. Det må man visst være obs på omtrent halvveis😅

Anonymkode: 0f961...f3e

• Liker 1
Skrevet

Var ikke fullt så ille som hos deg, men var veldig trøtt i første trimester. Selve trøttheten ble bedre i andre trimester, men jeg er mye, mye mer sliten denne gangen enn i forrige svangerskap. Sover også mye mer urolig og dårligere nå enn i første trimester av dette svangerskapet og hele forrige svangerskap. Så selv om jeg ikke er direkte trøtt lenger, har jeg null overskudd og er jevnt over skikkelig sliten. Har fått en gradert sykmelding fordi jeg klarer faktisk ikke å både jobbe fullt og være god mamma for tiden.

Anonymkode: 84393...bfe

Skrevet

Normalt. For meg går det gradvis over fram mot uke 20-ish. De første 12-14 ukene er verst, da er trøttheten verst, og i starten er jeg kvalm 24/7 i tillegg. 
Husker en gang jeg skulle kjøre ca en time i forbindelse med jobb. Halvveis var jeg nødt til å stoppe og sove i baksetet på en bensinstasjon i en time, jeg var ikke i stand til å holde øynene åpne og var i ferd med å sovne bak rattet. Dette var midt på dagen. 🙈

Anonymkode: 06e05...501

Skrevet

Trøttheten har gått gradvis over i andre trimester for meg. 

Anonymkode: 361b4...965

Skrevet

Venter fremdeles på at det skal gå over, nr 2 er halvannet år 🤭

Anonymkode: ab244...5a2

Skrevet

Jeg var minst like ille i første svangerskap, sov fra jeg kom hjem fra jobb til jeg måtte dra på jobb neste morgen, gikk over ved fødsel..  Ble heldigvis ikke like ille i senere svangerskap. 

Skrevet

Det er helt normalt. 

Det er jo ikke rart man blir mer sliten når man har et barn å ta seg av fra før. Da jeg var gravid med førstemann kunne jeg ta en ettermiddagsblund på sofaen hver dag. Det var jo bare å glemme da jeg hadde en to-åring som skulle underholdes hele kvelden. 

Anonymkode: 66566...d31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...