Gå til innhold

Bolig og alternativ oppvarming når man ikke har peis - Beredskap...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som bor i blokk eller andre steder man ikke har peis og slikt hva er planen for oppvarming av bolig om det blir strømbrudd og lignende over lengre tid.

Nå tenker jeg på hvordan man kan bli boende i sitt eget hjem, å bo hos andre over lengre tid er jo ikke noe man vil uten man virkelig må. 

Anonymkode: 0b707...81b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ovn som går på gass. Samme gassflasker som grillen. Vi har kjøpt det. Bor i enebolig, men har kun elektrisk oppvarming. 

Anonymkode: f417b...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ærlig: planen er å banke på døren til en nabo i en krise, og gamble på at de vil omfavne meg. Har et lager av godsaker som vil hjelpe på humøret ved en strømstans, så da får jeg ta med det 🥰 Jeg leier, og utleier er første stedet jeg vil gå. Dette er jo ikke det hverken du eller jeg ønsker, og mange med oss, men å ha tenkt igjennom at det faktisk kan måtte være en løsning om det blir problemer over tid tror jeg er lurt. Jeg har ikke bod eller garasje heller, så jeg tørr ikke oppbevare hva som helst jeg kan fyre opp med inne. Har masse klær, tepper, dyner osv, så vil klare meg en natt eller to, men så vil jeg trenge hjelp. 

Følger tråden for tips for meg selv også, for har sett på dette, og synes en del er litt skummelt eller ikke så lett å bruke. 

Anonymkode: 7d12e...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ovn som går på gass. Samme gassflasker som grillen. Vi har kjøpt det. Bor i enebolig, men har kun elektrisk oppvarming. 

Anonymkode: f417b...cf0

Har du en ovn å anbefale? Er litt skeptisk til gass, er redd jeg tar knekken på hele gjengen om jeg skal bruke noe slikt... :P Må man oppbevare gassflaskene på en spesiell måte? Må nok kanskje gå for gass for det er jo det som blir måten vi lager mat på og mest sannsynligvis. 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Helt ærlig: planen er å banke på døren til en nabo i en krise, og gamble på at de vil omfavne meg. Har et lager av godsaker som vil hjelpe på humøret ved en strømstans, så da får jeg ta med det 🥰 Jeg leier, og utleier er første stedet jeg vil gå. Dette er jo ikke det hverken du eller jeg ønsker, og mange med oss, men å ha tenkt igjennom at det faktisk kan måtte være en løsning om det blir problemer over tid tror jeg er lurt. Jeg har ikke bod eller garasje heller, så jeg tørr ikke oppbevare hva som helst jeg kan fyre opp med inne. Har masse klær, tepper, dyner osv, så vil klare meg en natt eller to, men så vil jeg trenge hjelp. 

Følger tråden for tips for meg selv også, for har sett på dette, og synes en del er litt skummelt eller ikke så lett å bruke. 

Anonymkode: 7d12e...d29

Ja, vi har egentlig en avtale med en vennefamilie som ikke bor så veldig langt unna, men hadde jo vært greit å hatt et alternativ slik at vi ikke må forlate vårt sted. Er noe med det å være hos noen andre og. Hadde det vært krig så hadde det blitt noe annet da måtte vi holdt sammen  med flere men skulle det bli strømbrudd over et par dager så vil vi helst klare oss hos oss. 

Vet en venninne som bor i en litt mindre leilighet har brukt noe blomsterpotter med telys og det har funket til en viss grad, har ikke prøvd det ut selv ennå da. Hadde vært greit med et lettere alternativ enn gassgreier. :P 

Anonymkode: 0b707...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...