Gå til innhold

For sent å sende gaveønsker mtp jul

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 13.32):

Jeg kjøper julegaver ferdig innen første uken av desember. Jeg blir kjempestresset av å gamble på at netthandel rekker frem i tide, og jeg vil IKKE måtte bruke desember på å gå i butikker. (...)

Anonymkode: ffa1a...d34

Hvorfor stresser du over det? Hvis du spør i god til, og folk er trege, må de da bare erfare at pakken kanskje ikke når frem til jul. 

AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 17.40):

Vi har noen i familien som bruker evigheter på å si hva de ønsker seg. Ønskene kommer gjerne ikke før 20. desember. Kjenner det faktisk irriterer meg litt. Akkurat disse gavene sender jeg mannen ut for siden det er hans familie. 

Anonymkode: 1427d...d67

Hvis det var mine folk, hadde jeg bare kjøpt typ to glass syltetøy og sagt at det var hva jeg rakk å finne. (Ville ha gitt en deadline en uke før jul, når jeg spurte om ønsker). Var det ønsker til barn hadde jeg nok gjort en større innsats, men så hadde det vært «på bekostning» av gaven til de trege foreldre. Jeg ser det ikke som min jobb å trylle bort konsekvensene av andres treghet eller dårlig planlegging. 

AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 17.55):

Jeg, for eksempel. Jeg går ikke rundt resten av året og memorerer ting som jeg kan ønske meg til jul.

Jeg er jo ikke 7 år, men en middelaldrende kvinne som stort sett har alt hun behøver.

Anonymkode: 55505...e62

Burde du ikke ha lært av erfaring når folk spør om ønsker, og bare komme dem i forveien? Det er vel i hovedsak de samme som spør hvert år. 

Anonymkode: fa71f...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 18.39):

Det er mange som vil ordne alle julegaver før desember "for å unngå stress", men jeg syns det blir vel så mye stress på den måten. Tenk å kjenne på stress fordi man ikke har rukket alt før 7. desember! Bedre å ta seg god tid, finne ut hva hver enkelt faktisk trenger og så kjøpe i ro og mak i desember. Desember er lang nok.

(Jeg skjønner deg som er frisør, da, det er alle de andre jeg ikke skjønner.)

Anonymkode: c89be...dd5

Jeg stresser ikke selv om jeg handler mye i oktober og november. Jeg har god tid, og kan kjøpe ting etterhvert som jeg ser eller kommer på noe kjekt 😊 Har 1 gave igjen til datteren min. Tar det med knusende ro. Resten av gavene er pakket inn og sendt, eller plassert på gjesterommet.

Anonymkode: b2b85...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...