AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #21 Del Skrevet 8. desember 2024 Selv foretrekker jeg å handle alle julegaver på nett. Hvis jeg i tillegg skal sende de til mottaker er det drøyt sent å komme med ønsker nå. Men også drøyt sent å be om ønsker nå. Anonymkode: 590e4...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 8. desember 2024 #22 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvis man trenger flere dager på å bestemme seg for noen ønsker får man få det man får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #23 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvem trenger flere dager for å lage en ønskeliste til jul? Anonymkode: baaee...d98 Jeg, for eksempel. Jeg går ikke rundt resten av året og memorerer ting som jeg kan ønske meg til jul. Jeg er jo ikke 7 år, men en middelaldrende kvinne som stort sett har alt hun behøver. Anonymkode: 55505...e62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #24 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg, for eksempel. Jeg går ikke rundt resten av året og memorerer ting som jeg kan ønske meg til jul. Jeg er jo ikke 7 år, men en middelaldrende kvinne som stort sett har alt hun behøver. Anonymkode: 55505...e62 Her har vi et notat på mobilen eller en lapp på kjøleskapet hvor vi skriver opp ting underveis. I sommer kom jeg på noe jeg ønsket meg til neste sommerferie, men det var kjekt å kunne få til jul. Da ble det skrevet opp. Ser jeg at stekepannen begynner å bli slitt så skriver jeg opp det, eller om en ser at en skulle frisket opp håndklene på badet. Ofte ikke store ting, men gjerne ting som det er kjedelig å kjøpe selv. Jeg syntes det er kjipt å kjøpe kasseroller, laken og stekepanner. Anonymkode: 1427d...d67 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #25 Del Skrevet 8. desember 2024 Det er litt irriterende å få ønskelister i midten av desember. Jeg vil egentlig få alt unnagjort under black week. Mange tenker økonomisk nå og det er lite salg i butikkene i desember Anonymkode: 2233d...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #26 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 18.15): Min venninne spørr om ønsker og sender ønsker i Oktober 🙈 Anonymkode: ee187...0f7 Mange har dårlig råd og mye å gjøre og muligens mange å kjøpe til. Kan finne mer på salg og få mer for penga! (nei jeg kjøper ikke på salg og later som det er full pris, jeg kjøper da dobbelt opp og gir, mer verdi med andre ord). Jeg kan fint spørre folk i oktober/november, for de bruker jo 2måneder på å svare så! Hadde jeg spurtr rett før jul hadde jeg fått svar i februar.. Anonymkode: 0fa4f...c1d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #27 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg er nesten ferdig med julegaver, men jeg etterspurte også gaveønsker i oktober. Det er ikke du som er for sen, men den som etterspurte gaveønsker. Man kan ikke forvente at svar kommer helt umiddelbart. Anonymkode: 959d7...fbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #28 Del Skrevet 9. desember 2024 Ja, det virker jo åpenbart at vedkommende allerede har kjøpt noe, som virker rimelig teit, men da vil jeg anta at jeg får noe som jeg har fått og ønsket meg tidligere. Liksom viktigere å få gjort unna gavekjøpene minst to uker før jul enn at gavene faller i smak. Dumskapen lenge leve. Anonymkode: 461cd...0b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #29 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg, for eksempel. Jeg går ikke rundt resten av året og memorerer ting som jeg kan ønske meg til jul. Jeg er jo ikke 7 år, men en middelaldrende kvinne som stort sett har alt hun behøver. Anonymkode: 55505...e62 Men skriver du veldig detaljerte lister da? Jeg har også stort sett alt jeg behøver, og nettopp derfor har jeg ikke behov for å sitte i flere dager å lage en liste over hva jeg ønsker meg. "noe spiselig, bøker, hjemmestrikka sokker, gode duftlys, vin/kaffe/te". Mer detaljert liste synes jeg ikke passer for voksne. Hvis det er noe spesifikke bøker eller slikt jeg ønsker meg, så trenger jeg ikke flere dager på å tenke over det, det kan jeg isåfall ta på sparket. Anonymkode: baaee...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #30 Del Skrevet 9. desember 2024 Om man må bestille ting på nettet, og få det tilsendt, er det fryktelig dumt å vente til langt ut i desember. Pakker tar ekstra lang tid å få tilsendt nå. Så om du kommer med julegaveønsker tre uker før jul, kan det være kjempestressende for de som skal handle. Da må de enten gamble på at posten rekker å få gaven tilsendt i tide om de kjøper noe på nettet, eller så tvinger du dem til å halse rundt i fysiske butikker nå midt i desember, når det er kjempetrøkk og kav og en million andre ting å gjøre. Jeg kjøper julegaver ferdig innen første uken av desember. Jeg blir kjempestresset av å gamble på at netthandel rekker frem i tide, og jeg vil IKKE måtte bruke desember på å gå i butikker. Jeg har unger, og det er en million andre ting jeg må bruke tiden på. Juleavslutninger her og der og luciafeiringer og julecuper og så skal det kooooses med pepperkakebaking og pepperkakehus og det er juleshow og julegrantenning og fandens oldemor. Det er da veldig, veldig vanlig at folk gjør seg ferdig med gavene før desember, nettopp for å slippe at desember bare blir kav og stress og pes og mas. Anonymkode: ffa1a...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #31 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 13.32): Om man må bestille ting på nettet, og få det tilsendt, er det fryktelig dumt å vente til langt ut i desember. Pakker tar ekstra lang tid å få tilsendt nå. Så om du kommer med julegaveønsker tre uker før jul, kan det være kjempestressende for de som skal handle. Da må de enten gamble på at posten rekker å få gaven tilsendt i tide om de kjøper noe på nettet, eller så tvinger du dem til å halse rundt i fysiske butikker nå midt i desember, når det er kjempetrøkk og kav og en million andre ting å gjøre. Jeg kjøper julegaver ferdig innen første uken av desember. Jeg blir kjempestresset av å gamble på at netthandel rekker frem i tide, og jeg vil IKKE måtte bruke desember på å gå i butikker. Jeg har unger, og det er en million andre ting jeg må bruke tiden på. Juleavslutninger her og der og luciafeiringer og julecuper og så skal det kooooses med pepperkakebaking og pepperkakehus og det er juleshow og julegrantenning og fandens oldemor. Det er da veldig, veldig vanlig at folk gjør seg ferdig med gavene før desember, nettopp for å slippe at desember bare blir kav og stress og pes og mas. Anonymkode: ffa1a...d34 Les gjerne før du svarer. Ønsker kom etter fire dager og det var ingenting som tydet på at det haster, vi har ikke sendt i posten tidligere og hvorvidt noe skal bestilles eller ikke avhenger av ønskene. Jeg kjenner ikke til noen som gjør unna gavekjøpene før desember, ikke som har nevnt det i hvert fall. Anonymkode: 461cd...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #32 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 2.04): Ja, det virker jo åpenbart at vedkommende allerede har kjøpt noe, som virker rimelig teit, men da vil jeg anta at jeg får noe som jeg har fått og ønsket meg tidligere. Liksom viktigere å få gjort unna gavekjøpene minst to uker før jul enn at gavene faller i smak. Dumskapen lenge leve. Anonymkode: 461cd...0b8 Det er forskjell på ønskeliste og bestillingsliste.....🙄 Bare fordi andre prioriterer tiden sin før jul annerledes enn deg, er det ingen grunn til å kalle dem dumme av den grunn. Anonymkode: f4512...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #33 Del Skrevet 11. desember 2024 Personen mente vel bare at de allerede hadde kjøpt gave siden du var sen med å svare, så du får se om det er noe fra listen eller ikke? Synes ikke det noe rart. Anonymkode: c99cd...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 11. desember 2024 #34 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 17.23): Folk er rare. Jeg er ikke så opptatt av gaver, men det er forsåvidt hyggelig. En person spurte meg om ønsker for fire dager siden. Jeg svarte at jeg skal prøve å få sendt i løpet av noen dager. I dag sendte jeg og svaret var at det var for sent. Vedkommende la riktignok til "men vi får se". Holder folk virkelig på slik? Hvordan skal jeg vite at det haster sånn, i dag er det 7. desember. Jeg har ikke kjøpt en eneste gave ennå. Hvis det haster sånn, bør man jo gi beskjed. Jeg kunne fint ventet 2-3 dager til og så sendt siden det forsatt er "plenty" med tid om man ikke skal reise bort etc. Anonymkode: 461cd...0b8 Unnskyld, men du er sikkert en mann. De fleste prøver å kjøpe julegaver i oktober og november. Selv kjøper jeg julegaver hele året. De julegaver som skulle sendes i posten var klare sist på oktober, noe til utlandet også da. Julegavene til familien var klare i midten av november. De skulle til annen kant av landet, og bekjent kunne ta alt med i slutten av november. Men klart, har du 3-4 gaver og ordne, det er ikke noe stress for din del. Nå ønsker jeg å gi gaver som jeg tror folk trenger eller ønsker. Vet at familien tenker det samme. Så jeg pleier å finne en bok jeg ønsker å lese, standard. Ringte min mor i oktober og sa, jeg ønsker flanell sengetøy. De har noen jeg liker nå, 50%. Hun sendte meg pengene og jeg kjøpte sengetøy. Jeg vasket dette opp, men for at dette skal være julegave, har pakket inn et putevar for å ha en pakke under treet. Resten kommer til å ligge på sengen julaften. Ønsker meg ny slikkepott. Har delt det tidlig i høst. På annen side, noen av mine tantebarn samler på ting. Dette kan være på salg en gang i året. Da kjøper jeg deler. Om det er juni eller juli, spiller ingen rolle når ting er på 40-50 % avslag. Men ikke kom i midten av desember med julegaveønsker i min verden. I desember må jeg kjøpe julemat. Dyrt nok det også. Å gå ut av hverdagen med billigst av alt. I julen unner jeg meg gode ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #35 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg lager et notat i starten av året, hvor jeg noterer ned tips til meg selv. Kanskje ser jeg at Lise som har gangen full i sko kunne trengt en skohylle. I år hadde jeg ikke peiling på hva jeg skulle kjøpe til sønnen min. Jeg spurte hva han ønsket. Han skulle tenke på det. Noen dager senere fikk jeg en KJEMPEide! Jeg sa med et lurt smil at nå var det for sent! Til en annen hadde jeg null idé. Jeg fikk liste, så da kjøpte jeg noe på den. Jeg synes det er kjempegøy med overraskende pakker! Spesielt samboeren min og moren min er ekspert på å finne ting jeg ikke hadde kommet på selv. Jeg tenker at hun som spurte TS om ønsker plutselig fikk en kjempegod idé. Spennende det, vel? Anonymkode: b2b85...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #36 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 11.23): Men skriver du veldig detaljerte lister da? Jeg har også stort sett alt jeg behøver, og nettopp derfor har jeg ikke behov for å sitte i flere dager å lage en liste over hva jeg ønsker meg. "noe spiselig, bøker, hjemmestrikka sokker, gode duftlys, vin/kaffe/te". Mer detaljert liste synes jeg ikke passer for voksne. Hvis det er noe spesifikke bøker eller slikt jeg ønsker meg, så trenger jeg ikke flere dager på å tenke over det, det kan jeg isåfall ta på sparket. Anonymkode: baaee...d98 Nei, jeg har ikke detaljerte lister, men har egentlig ikke behov for noe slikt. Og de tingene jeg virkelig ønsker meg, koster for mye til å ønske seg fra andre. Derfor tar det litt tid å komme på noe som ikke bare er «husafyll» og som jeg har bruk for, men ikke allerede har nok av. Anonymkode: 55505...e62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #37 Del Skrevet 11. desember 2024 Det er mange som vil ordne alle julegaver før desember "for å unngå stress", men jeg syns det blir vel så mye stress på den måten. Tenk å kjenne på stress fordi man ikke har rukket alt før 7. desember! Bedre å ta seg god tid, finne ut hva hver enkelt faktisk trenger og så kjøpe i ro og mak i desember. Desember er lang nok. (Jeg skjønner deg som er frisør, da, det er alle de andre jeg ikke skjønner.) Anonymkode: c89be...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #38 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er mange som vil ordne alle julegaver før desember "for å unngå stress", men jeg syns det blir vel så mye stress på den måten. Tenk å kjenne på stress fordi man ikke har rukket alt før 7. desember! Bedre å ta seg god tid, finne ut hva hver enkelt faktisk trenger og så kjøpe i ro og mak i desember. Desember er lang nok. (Jeg skjønner deg som er frisør, da, det er alle de andre jeg ikke skjønner.) Anonymkode: c89be...dd5 Du skjønner ikke alle andre? Som har unger med ørten julerelaterte arrangementer, og i tillegg gjerne en runde med sykdom i desember. Veldig greit å være ferdig i novemeber, altså. Anonymkode: b7f33...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 11. desember 2024 #39 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg kjøper julegaver og sender (de som skal sendes) i midten av desember. Aldri vært noe problem. Gavene har kommet frem som dem skal og folk har vært fornøyde. Selv har jeg ikke begynt med julegaver enda, fordi jeg vet ikke om de jeg pleier å kjøpe gave til ønsker seg noe i år. Og nei, jeg kjøper aldri julegaver i oktober eller november. De jeg kjenner som får gaver av meg, vet ofte ikke hva dem ønsker seg da. Hver enkelt får gjøre som dem vil, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #40 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg blir litt overasket over at voksne folk drive rmed ønskelister og greier. Jeg kjøper ikke engang til min eneste bror fordi det blir bare bytting av vin. Men vi kjøper til hverandres barn. Vi voksne har da vel alt vi trenger vel? Anonymkode: 06cb1...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå