Gå til innhold

Henvisning til Porsgrunn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har hatt en runde hos Riksen, og nå en runde nå privat. 

Det er mannlig faktor som er problemet, men vi har nå hatt to innsett på den private klinikken uten at det har festet seg, og klinikken vi går til har ikke noen forslag til tiltak, og mener at det rett og slett er dårlig flaks. Og det kan det godt være, men siden de ikke har noen konkret tiltak som vi ikke kan være foruten, er det nok best for lommeboka at vi går tilbake til det offentlige. 

Jeg vil ikke tilbake til Riksen, og tenkte derfor å be om en henvisning til Porsgrunn. Jeg vil gjerne høre fra dere som har gått til behandling der om deres erfaringer, og særlig dere som bor langt unna, men allikevel har blitt behandlet der. Vi bor fire timer med bil unna Porsgrunn, men slik jeg har forstått det kan det allikevel være mulig å motta behandling der? 

Setter stor pris på alle svar! 

Anonymkode: 73881...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler Porsgrunn, var mye mer fornøyd der enn da vi var privat. Veldig hyggelige og kompetente folk. Har også hørt av andre fagfolk at de er de beste i landet. Bor 3 timer unna, kunne ta alle gyn kontroller her og kjørte kun til Porsgrunn for innsett og uttak. Noen ganger var de litt trege på å svare på meldinger, men ikke når det gjaldt noe «akutt». Og som det jo er i det offentlige så kan man kanskje få dette «samlebånds» inntrykket, men for min del gikk det helt fint.  

Anonymkode: 687d4...5b5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har være veldig fornøyd med Porsgrunn. Eneste jeg ikke var så fornøyd med var at jeg måtte ta uttak alene, for så å bli plassert på et rom med to andre (forheng mellom). For meg ble det belastende å ligge alene med mye smerter og få mye info om fryseforsøk pga  fare for overstimulering. 

Ellers er personalet veldig hyggelig og effektive, og de har vært flinke å svare raskt i crypho. 

Anonymkode: f6a03...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Anbefaler Porsgrunn, var mye mer fornøyd der enn da vi var privat. Veldig hyggelige og kompetente folk. Har også hørt av andre fagfolk at de er de beste i landet. Bor 3 timer unna, kunne ta alle gyn kontroller her og kjørte kun til Porsgrunn for innsett og uttak. Noen ganger var de litt trege på å svare på meldinger, men ikke når det gjaldt noe «akutt». Og som det jo er i det offentlige så kan man kanskje få dette «samlebånds» inntrykket, men for min del gikk det helt fint.  

Så bra! Var det "vanlig" privat gynekolog du gikk til, eller  er det noen spesielle de har avtale med? Det er det jeg håper på å kunne gjøre, og da blir det jo enklere enn å reise til Oslo faktisk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har være veldig fornøyd med Porsgrunn. Eneste jeg ikke var så fornøyd med var at jeg måtte ta uttak alene, for så å bli plassert på et rom med to andre (forheng mellom). For meg ble det belastende å ligge alene med mye smerter og få mye info om fryseforsøk pga  fare for overstimulering. 

Ellers er personalet veldig hyggelig og effektive, og de har vært flinke å svare raskt i crypho. 

Anonymkode: f6a03...6ac

Fikk ikke partneren være med? På Riksen var det også felles rom etter uttak, men på privatklinikken er det enkeltrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fikk ikke partneren være med? På Riksen var det også felles rom etter uttak, men på privatklinikken er det enkeltrom. 

Man tar uttak alene. For min del var det helt fint. Mannen min hadde gått rett i gulvet hvis han var med på det :bond:

Anonymkode: 74ffc...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg anbefaler ikke Porsgrunn hvis man har litt spesielle "problemer" eller trenger noe mer enn et standard forløp. Sykepleierne er helt fantastiske, men de er lite villige til å gjøre endringer utover det som er standard, ingen støttemedisiner osv. Vi hadde som dere en runde i det private, gikk over til Porsgrunn pga økonomi, men valgte å kun ha ett forsøk fordi de ikke kunne tilby oss noe. Tilbake i det private nå. Vi sliter også med mannlig faktor. For de som har en enkel case er nok Porsgrunn helt topp. 

Anonymkode: faa94...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over; vi bor utenfor Oslo, og hadde ca 3 timer reisevei. Helt uproblematisk da ultralyd gjøres i Oslo (eller der man bor) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så bra! Var det "vanlig" privat gynekolog du gikk til, eller  er det noen spesielle de har avtale med? Det er det jeg håper på å kunne gjøre, og da blir det jo enklere enn å reise til Oslo faktisk 😅

Det var en gynekolog de hadde avtale med, fikk henvisning. Men det ordner seg uansett, jeg var også hos en annen som de ikke har «fast» samarbeid med da min faste gyn ikke var tilgjengelig. Virker som de har gode rutiner for dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornøyd med Porsgrunn. Vi hadde blitt grundig utredet i det private og kom til Porsgrunn med en smørbrødliste med støttemedisiner vi trengte. De ville ikke høre på oss, og vi hadde 4 uttak med 0 innsett. Flyttet over til Hausken som ga oss de etterspurte støttemedisinene og ble gravid på første uttak. Gravid i uke 28 nå. 

Anonymkode: 720ab...254

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke fornøyd med Porsgrunn. Vi hadde blitt grundig utredet i det private og kom til Porsgrunn med en smørbrødliste med støttemedisiner vi trengte. De ville ikke høre på oss, og vi hadde 4 uttak med 0 innsett. Flyttet over til Hausken som ga oss de etterspurte støttemedisinene og ble gravid på første uttak. Gravid i uke 28 nå. 

Anonymkode: 720ab...254

Uff, det var leit å høre! Når du skriver støttemedisin, da mener du noe mer enn progreston, ikke sant? For det er vel ganske standard at man får ved innsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei! Jeg anbefaler ikke Porsgrunn hvis man har litt spesielle "problemer" eller trenger noe mer enn et standard forløp. Sykepleierne er helt fantastiske, men de er lite villige til å gjøre endringer utover det som er standard, ingen støttemedisiner osv. Vi hadde som dere en runde i det private, gikk over til Porsgrunn pga økonomi, men valgte å kun ha ett forsøk fordi de ikke kunne tilby oss noe. Tilbake i det private nå. Vi sliter også med mannlig faktor. For de som har en enkel case er nok Porsgrunn helt topp. 

Hva legger du i "litt spesielle problemer"? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 11.25):

Man tar uttak alene. For min del var det helt fint. Mannen min hadde gått rett i gulvet hvis han var med på det :bond:

Ah, takk! Jeg syns det har vært fint å ha med mannen på det, men jeg skal vel klare det alene hvis det er reglene de har. Hvordan er det med innsett? Kan begge være med der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ah, takk! Jeg syns det har vært fint å ha med mannen på det, men jeg skal vel klare det alene hvis det er reglene de har. Hvordan er det med innsett? Kan begge være med der? 

Det er jeg litt usikker på faktisk, jeg bare gjorde det alene fordi jeg jobber i samme bygget så jeg bare gikk ned i pausen og satt inn og gikk tilbake på jobb  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 11.39):

Ja, jeg er partner og fikk bli med på innsett. Ville gjerne bli med på uttak også, men det fikk jeg ikke.

Vi er så langt ganske fornøyd med Porsgrunn. Vi bor litt over 2 timer unna. Bor ikke i en stor by, og de har derfor ikke avtale med gynekolog her, men er en 50 minutter unna som de har avtale med som vi tar kontroller hos.

Vi valgte Porsgrunn hovedsakelig pga ventetid. Vi er to kvinner og trenger derfor donor, Riksen forespeilet 4 måneders ventetid bare på donorsæd. I tillegg til lengre ventetid før første konsultasjon osv. Med Porsgrunn gikk alt veldig fort, ca 3 mnd fra henvisning til vi startet med medisinene (kort protokoll).

Anonymkode: 8f42c...7c1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 16.44):

Vi har hatt en runde hos Riksen, og nå en runde nå privat. 

Det er mannlig faktor som er problemet, men vi har nå hatt to innsett på den private klinikken uten at det har festet seg, og klinikken vi går til har ikke noen forslag til tiltak, og mener at det rett og slett er dårlig flaks. Og det kan det godt være, men siden de ikke har noen konkret tiltak som vi ikke kan være foruten, er det nok best for lommeboka at vi går tilbake til det offentlige. 

Jeg vil ikke tilbake til Riksen, og tenkte derfor å be om en henvisning til Porsgrunn. Jeg vil gjerne høre fra dere som har gått til behandling der om deres erfaringer, og særlig dere som bor langt unna, men allikevel har blitt behandlet der. Vi bor fire timer med bil unna Porsgrunn, men slik jeg har forstått det kan det allikevel være mulig å motta behandling der? 

Setter stor pris på alle svar! 

Det er fritt sykehusvalg så du kan be om henvisning hvor du vil offentlig uten at det har noe å si. 

2 innsett som ikke har festet seg er absolutt innenfor normalen. Hatt 7 innsett som ikke festet seg før det ble baby. Ingenting galt med meg eller livmor.  Husk at hver syklus normalt sett bare gir ca 20% sjanse og ivf ca 30% for at det fester seg - ikke at det blir baby... 

Anonymkode: 663c8...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...