AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #1 Skrevet 7. desember 2024 Kommunen har sendt lønnslippen ut. Der har de ikke trukket halv skatt. Aldri opplevd dette tidligere. Hva kan være årsaken? Anonymkode: 3ef93...36b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #2 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommunen har sendt lønnslippen ut. Der har de ikke trukket halv skatt. Aldri opplevd dette tidligere. Hva kan være årsaken? Anonymkode: 3ef93...36b Er du sikker på at det er lønnsslippen for desemberlønna du har fått? Anonymkode: 464cf...2df
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #3 Skrevet 7. desember 2024 Har du frivillig økt skattetrekket ditt, så kan dette være årsaken til at skattetrekket ikke er halvert også Anonymkode: fb262...371
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #4 Skrevet 7. desember 2024 Noen arbeidsgivere trekker halvskatten i november i stedet for desember. Har du sett på lønnsslippen for november? Anonymkode: babc1...b81 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #5 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er du sikker på at det er lønnsslippen for desemberlønna du har fått? Anonymkode: 464cf...2df Ja det er for desember. Jeg har ikke endret skattetrekk eller noe. De betalte ikke halv skatt i november i stedet for, heller. Er ikke dette merkelig? Anonymkode: 3ef93...36b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #6 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja det er for desember. Jeg har ikke endret skattetrekk eller noe. De betalte ikke halv skatt i november i stedet for, heller. Er ikke dette merkelig? Anonymkode: 3ef93...36b Det som er merkelig er at du spør her og ikke lønningskontoret som betaler lønna di... Er bare mennesker som jobber der også, og de kan akkurat som deg og meg gjøre feil iblandt. Anonymkode: adf8e...5fc 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #7 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommunen har sendt lønnslippen ut. Der har de ikke trukket halv skatt. Aldri opplevd dette tidligere. Hva kan være årsaken? Anonymkode: 3ef93...36b Jeg tenker at ingen på KG er synske og det mest fornuftige du kan gjøre er å ta kontakt med lønningskontoret - da får du faktisk et svar på spørsmålet og slipper spekulasjoner Anonymkode: fb833...57b 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #8 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommunen har sendt lønnslippen ut. Der har de ikke trukket halv skatt. Aldri opplevd dette tidligere. Hva kan være årsaken? Anonymkode: 3ef93...36b Hvem kan svare deg her, tror du? Jeg tipper arbeidsgiver sitter på svaret. Svarr din arbeidsgiver på slike spørsmål via KG, jeg tror ikke det! Anonymkode: 6997c...b94 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #9 Skrevet 7. desember 2024 Når jeg leser flere av svarene her, så er det eneste jeg undrer meg over; har dere det bra med dere selv? Rimelig spesielt å bruke tid på å svare slik på et forum 😅 (Ja, jeg forstår at arbeidsgiver har svaret. Jeg fikk dette i helga, og pga ren utålmodighet med å vente til mandag, tenkte jeg at noen her kanskje hadde en grei forklaring. Ikke noe mer alvorlig, dumt, stort, illevarslende bak dette, altså. Dette er jo Kvinneguiden, som ofte har svar på det meste) Anonymkode: 3ef93...36b 9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #10 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Når jeg leser flere av svarene her, så er det eneste jeg undrer meg over; har dere det bra med dere selv? Rimelig spesielt å bruke tid på å svare slik på et forum 😅 (Ja, jeg forstår at arbeidsgiver har svaret. Jeg fikk dette i helga, og pga ren utålmodighet med å vente til mandag, tenkte jeg at noen her kanskje hadde en grei forklaring. Ikke noe mer alvorlig, dumt, stort, illevarslende bak dette, altså. Dette er jo Kvinneguiden, som ofte har svar på det meste) Anonymkode: 3ef93...36b Sannsynligvis er det skjedd en feil, da er det tvilsomt at det kan rettes opp med ny utbetaling før jul. Har pengene kommet på konto eller er det bare lønnsslippen du har sett? Anonymkode: 6a23f...2cb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #11 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sannsynligvis er det skjedd en feil, da er det tvilsomt at det kan rettes opp med ny utbetaling før jul. Har pengene kommet på konto eller er det bare lønnsslippen du har sett? Anonymkode: 6a23f...2cb Takk for svar😊 Det er bare lønnslippen som har kommet. Lønna betales ikke ut før den 12.. Anonymkode: 3ef93...36b
monican94 Skrevet 8. desember 2024 #12 Skrevet 8. desember 2024 har du fått lønnslipp eller er du inne på ubw eller hva dere nå bruker i din kommune å ser på foreløbig beregning? om du har lønn 12 er den jo ikke kjørt enda og da er det nok ordinært skattetrekk som ligger inne foreløbig?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #13 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg leser flere av svarene her, så er det eneste jeg undrer meg over; har dere det bra med dere selv? Rimelig spesielt å bruke tid på å svare slik på et forum 😅 (Ja, jeg forstår at arbeidsgiver har svaret. Jeg fikk dette i helga, og pga ren utålmodighet med å vente til mandag, tenkte jeg at noen her kanskje hadde en grei forklaring. Ikke noe mer alvorlig, dumt, stort, illevarslende bak dette, altså. Dette er jo Kvinneguiden, som ofte har svar på det meste) Anonymkode: 3ef93...36b Helt enig. Jeg postet en tråd med samme spørsmål her for en ukes tid siden, og til tross for at jeg skrev at jeg fant ut av det rett etterpå, så skrev folk helt sjukt nedsettende. Tror du hadde symtes der var enda verre i den tråden enn i denne.😂 Anonymkode: 37b00...620 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #14 Skrevet 8. desember 2024 Årsaken her var forresten slik: jeg får vanligvis lønn i slutten av måneden, så dvs slutten av november og den kom uten halv skatt. Men jeg fant ut at desember-utbetalingen kommer med halv skatt ca i midten av desember. Anonymkode: 37b00...620
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #15 Skrevet 8. desember 2024 monican94 skrev (24 minutter siden): har du fått lønnslipp eller er du inne på ubw eller hva dere nå bruker i din kommune å ser på foreløbig beregning? om du har lønn 12 er den jo ikke kjørt enda og da er det nok ordinært skattetrekk som ligger inne foreløbig? Jeg får lønn 12. og den er kjørt ja. Heter forresten foreløpig Anonymkode: 35f95...72b
monican94 Skrevet 8. desember 2024 #16 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg får lønn 12. og den er kjørt ja. Heter forresten foreløpig Anonymkode: 35f95...72b beklager at innslaget av dansken min gjorde at du ikke forsto eller ble krenket eller hvorfor du nå følte det var viktig å måtte påpeke 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #17 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg får lønn 12. og den er kjørt ja. Heter forresten foreløpig Anonymkode: 35f95...72b Jeg får lønn den 12. og den er kjørt, ja. Det heter forresten "foreløpig"****** Bruk ordentlig setninger, er du grei. Anonymkode: 1f4fc...4dc
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #18 Skrevet 8. desember 2024 monican94 skrev (10 timer siden): har du fått lønnslipp eller er du inne på ubw eller hva dere nå bruker i din kommune å ser på foreløbig beregning? om du har lønn 12 er den jo ikke kjørt enda og da er det nok ordinært skattetrekk som ligger inne foreløbig? Ts Takk for svar. Vet ikke hvem som svarte tidligere og utga seg for å være meg. Skrulle, jeg ler AV dere som holder på slik😅 Men, ja, det er lønnsslippen jeg har fått. For en utrolig unødvendig og teit feil å gjøre, i desember attpåtil! Jeg fr ringe i morgen.. Anonymkode: 3ef93...36b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #19 Skrevet 8. desember 2024 Legg ut lønnsslippene dine for november og desember her så kan vi helt sikkert gi deg en forklaring. Anonymkode: 13025...32c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #20 Skrevet 8. desember 2024 Hvorfor i all verden spør du KG om det i stedet for ditt eget lønnskontor? Anonymkode: 543dd...64c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå