Gå til innhold

Dra til sverige på handletur mens man er på dagpenger, er det lov?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært arbeidsledig lenge og i denne perioden kun oppholdt meg i landet. Men nå har jeg fått tilbud om å bli med på mathandling i sverige, er dette lov? Dvs noen timers handling i løpet av en dag, rett fram og tilbake. 

Anonymkode: c0e19...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ja, det er lov så lenge du har med mobiltelefon så potensielle arbeidsgivere kan kontakte deg på kort varsel mens du er i Sverige.

Anonymkode: 84c41...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, klart det er lov. Du sparer jo også endel penger på det om du kjøper de "riktige" varene.

Jeg var i Sverige en tur i går og observerte 2-3 busser fulle av trygdede folk, som antageligvis kom fra Oslo, som var i Sverige for å handle

Anonymkode: ee29f...1ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada, klart det er lov. Du sparer jo også endel penger på det om du kjøper de "riktige" varene.

Jeg var i Sverige en tur i går og observerte 2-3 busser fulle av trygdede folk, som antageligvis kom fra Oslo, som var i Sverige for å handle

Anonymkode: ee29f...1ef

😂😂 Hvordan vet du at de var trygdede?  Stod det på et skilt i fronten? 

Anonymkode: 6e7dd...70c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😂😂 Hvordan vet du at de var trygdede?  Stod det på et skilt i fronten? 

Anonymkode: 6e7dd...70c

Trygdebussen 😂

Anonymkode: e46a9...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trolletråd

Anonymkode: 7118f...50c

Hva får deg til å tro at dette er troll? Jeg bare lurer, for ser dette ofte i tråder med ville historier, men her... 😅 lurer på hva som får deg til å si at det er ett troll...? 

Anonymkode: 68af1...053

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg e redd staten, hadde nok merket sagen som fridag, om de graver så finner de lett st du bar å shoppet i sverige

Anonymkode: aafa3...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som NAV-skandalen har fått avslørt at NAV ikke har lov til å nekte deg å reise til andre EØS-land, så skal det være uproblematisk.

Men da jeg var arbeidsledig for mange år siden, så fikk jeg beskjed om at det var å regne som å reise utenlands og ikke lov. Vi hadde på den tiden hytte hvor raskeste veien var gjennom Sverige. Å dra på hytta er jo lov, men ble anbefalt å ikke handle med mitt kort eller legge igjen andre elektroniske spor i Sverige, i tilfelle jeg ble kontrollert.

Så lenge turen ikke kommer i konflikt med opplegg du er pålagt å være med på av NAV, så har de ingen rett til å nekte fri flyt av folk innenfor EU

Anonymkode: f1285...e34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...