Sulosi Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Kjæresten min har ei tidligere "venninde" som ringer og sender meldinger støtt. Er han ute på byen er hun på pletten og "henger etter" han hele tiden. Han er for snill til å be henne ligge unna men forsøker å trappe ned kontakten. Han tar aldri kontakt selv og svarer kun på en og annen mld hun sender og da alltid med korte og upersonlige svar. Men hun gir seg ikke. Hun vet at han har truffet meg. Jeg vurderer å snakke til henne og si at han er opptatt men vil gjerne gjøre det litt skånsomt for å ikke lage problemer. Hvordan?
Gjest Gamle Alex Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Men kan han ikke ha venninner selv om dere er sammen?Hvorfor må hun ligge unna?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Synes du retter skyttet mot feil person.. Hvis dette plager deg så mye, så burde du heller be kjæresten din om å kutte ut kontakten. Eventuelt, hvis du er urettmessig sjalu..så burde du jobbe med deg selv.
Evig opptimist Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Klart han kan ha venniner, men det er jo opp til trådstarter å mene noe om det.. Om han skal ha eller ikke.. Personlig synes jeg det er ok, men ikke en som henger på hele tiden. Noen synes det er greit noen ikke.
hecuba Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 Dersom hun legger an på han og han føler seg ukomfortabel på grunn av det, er det vel strengt tatt opp til han å være mann nok til å be henne ligge unna. Ellers burde du prøve å være glad for at han har venner(enten de er hankjønn eller hunkjønn).
Gjest Jalileh Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Dersom hun legger an på han og han føler seg ukomfortabel på grunn av det, er det vel strengt tatt opp til han å være mann nok til å be henne ligge unna. Ellers burde du prøve å være glad for at han har venner(enten de er hankjønn eller hunkjønn). ← Så absolutt. Forstår ikke hvorfor ikke han kan si i fra hvis det plager han så mye? Eller plager det bare deg trådstarter? :klø:
Gjest Bellatrix Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 Synes du retter skyttet mot feil person.. Hvis dette plager deg så mye, så burde du heller be kjæresten din om å kutte ut kontakten. Eventuelt, hvis du er urettmessig sjalu..så burde du jobbe med deg selv. ← Enig. Hvis hun tråkker over grensa er det han som må si ifra.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #8 Skrevet 1. mars 2006 Enig med de andre her. I tillegg ville jeg syns det ville være "nedverdigende" om jeg skulle gå og be henne ligge unna. Det ville få henne til å tro at jeg var usikker på han og oss...at jeg hadde dårlig selvtillit eller er veldig sjalu...eller at det plaget meg (hvilket det sikkert gjør med deg, men synes ikke du trenger vise det. Vær heller selvsikker (på både deg selv og forholdet) og hyggelig mot henne. Det tror jeg vil være mer effektivt hvis hun har dårlige hensikter...
Sulosi Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2006 Så fikk jeg kanskje ikke forklart det godt nok. Han har veldig dårlig selvtilitt, ting låser seg for han fullstendig. For at han skulle ta initiativ til å bli kjent og sammen med meg måtte han hente inn utrolig mye hjelp fra venner. Han har en fysisk skade som ikke hjelper stort på selvtilitten, har kun hatt en kjæreste før meg og er bare snill tvers igjennom. Han ønsker selv å slippe at hun her henger etter men takler ikke konfrontasjonen. Enden på visa her blir at han kommer til å buse ut med det en gang han treffer henne på fylla. Jeg kjenner henne ikke personlig men føler at hun kan få beskjeden på en litt bedre måte enn som så. Han har bedt meg om å si det til henne og jeg har snakket med henne på telefonen når hun har ringt men så er jeg litt redd for å bli oppfattet som ei eiesyk megge. Jeg er overhodet ikke sjalu men ønsker bare å hjelpe han da der er rimelig plagsomt for han å få opptil 20 meldinger og flere oppringninger nattestid hver gang hun er på fest.
Shea Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 Om typen din ikke ønsker å ha henne hengende og klengende over seg eller så mye kontakt, ja da kan han jo rett å slett slutte å svare på alle meldingene hennes. Om du er redd for å fremstå som en eiersyk megge så kan du si det til han og heller høre om noen av kompisene hans kan gi henne beskjed. Har hun litt vett mellom ørene vil hun skjønne det etter hvert når han ikke gidder svare på mld og prøve å unngå å prate med han når dem møtes ute på byen.
la Flaca Skrevet 2. mars 2006 #11 Skrevet 2. mars 2006 Mannen min hadde også kontakt med ei dame før han møtte meg som fortsatte å ta ringe og sende sms. (De var "elskere"). Ettersom forholdet deres var fundamentert på sex så jeg ingen grunn til at de skulle fortsette å ha kontakt etter at jeg kom inn i bildet, så jeg ga beskjed om at han fikk be henne slutte å ringe etc. Ikkeno problem det, men han hadde sikkert ikke kommet på å si sånt i klartekst selv.
Gjest Mamma Mø Skrevet 2. mars 2006 #12 Skrevet 2. mars 2006 Hun høres jo rimelig plagsom ut da Hva slags folk er det som ringer og sender drøssevis av tekstmeldinger nattestid til personer som ikke gir samme respons? Sært, spør du meg. Men en konfrontasjon trenger ikke å bli veldig ubehagelig, det vil jeg si til kjæresten din. Han kan ta henne med på cafe, og fortelle på en veldig hyggelig og pen måte at han synes det blir litt "over the top" med alle meldingene... OK, det er ikke det koseligste man gjør, men så lenge man er veldig rolig og anstrenger seg for å ikke tråkke mer enn nødvendig på vedkommende, blir det ikke så verst. Og er mye bedre enn å buse ut med det med noen øl eller ti innabords Eventuelt går det nok over hvis dere er tålmoooodige. Hvis han ikke svarer, eller bare gjør det en sjelden gang, går det vel et lys opp for henne etterhvert (se toppen ) Lykke til
Ez Flow Skrevet 2. mars 2006 #13 Skrevet 2. mars 2006 Det første han bør gjøre, er å slutte å svare på meldingene hun sender og la være å ta telefonen når hun ringer. Når hun får svar, er det ikke så rart at hun ikke skjønner at han ikke ønsker kontakt. Eventuelt får han rett og slett ta det opp med henne og om konfrontasjonen ansikt til ansikt blir for vanskelig, går det jo an å sende en mail eller en melding og si ifra at man har fått nok.
Shea Skrevet 2. mars 2006 #14 Skrevet 2. mars 2006 Til Trådstarter. Hva skjer?? Skal mannen gjøre noe selv eller blir du å gjøre noe?
Sulosi Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #15 Skrevet 2. mars 2006 Det blir nok til at jeg må gjøre det for han. Han har store sperrer for å snakke om følelser o.l. så dersom jeg sier at han må gjøre det selv blir det aldri noe av. Jeg skal be han om å fortsette å ignorere henne selv om hun tydeligvis ikke tar hint så lett. Hun ringte nyttårsaften og da pratet jeg med henne på telefonen (han ville ikke snakke selv) og nå angrer jeg livet av meg for at jeg ikke sa ifra da men syntes det var litt råttent å skulle ødelegge en slik kveld for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå