AnonymBruker Skrevet 7. desember #1 Del Skrevet 7. desember Plantene hennes blir store og frodige mens mine dør fort. Og hvis de ikke dør, forblir de små og stusselige. For å gjøre en vitenskapelig test, satte jeg to like avokadostener i hver sin potte. Da plantene ble ca 10 cm, satte jeg den ene hos mamma. Stuen hennes og min er like mtp lys og temperatur. Jeg ba henne vanne en gang i blant og ikke gi næring. Nå, 3 måneder senere, er hennes blir et helt tre mens min er vel ca 12 cm?? Jeg skjønner det ikke!! Noen tips? Anonymkode: bdc67...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #2 Del Skrevet 7. desember Står plantene like langt fra vinduene vendt mot samme himmelretning? Anonymkode: b190b...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #3 Del Skrevet 7. desember Luftfuktighet i leilighetene.. mengde vann.. type gjødsel.. hvilke soltimer har dere (når på døgnet) … temperatur i vindusposten.. kunstig lys… plastpotter/terrakottapotter.. kanskje hun synger for plantene sine..🎶 og noen har grønne fingre… 🪴🌿🌱 Anonymkode: 17eb2...43b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #4 Del Skrevet 7. desember Overvanner du? Anonymkode: be5b6...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #5 Del Skrevet 7. desember Du må snakke til dem Anonymkode: dae4d...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #6 Del Skrevet 7. desember Dere har ulikt inneklima Anonymkode: c6822...03b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #7 Del Skrevet 7. desember Forskjellig inneklima, vinduer vendt forskjellig vei? Mindre trekk? Fyrer du mer med ved? Har ovner nærmere plantene? Anonymkode: 81f45...4fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. desember #8 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (10 timer siden): Plantene hennes blir store og frodige mens mine dør fort. Og hvis de ikke dør, forblir de små og stusselige. For å gjøre en vitenskapelig test, satte jeg to like avokadostener i hver sin potte. Da plantene ble ca 10 cm, satte jeg den ene hos mamma. Stuen hennes og min er like mtp lys og temperatur. Jeg ba henne vanne en gang i blant og ikke gi næring. Nå, 3 måneder senere, er hennes blir et helt tre mens min er vel ca 12 cm?? Jeg skjønner det ikke!! Noen tips? Anonymkode: bdc67...d29 Lystilgang/skygge, varme, vann, gjødsel m.m. Mange variabler som spiller inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #9 Del Skrevet 9. desember Nybygg med malbasert ventilasjon og lav luftfuktighet kan ta livet av mange planter. Anonymkode: e7aee...738 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #10 Del Skrevet 9. desember Hvordan dør de? Tørker de inn? Blir bladene gule og faller av? Blir de myke og mushy? Hvis du kan si noe om hvordan de er når de er på vei mot døden, så er det lettere å finne ut hva du må endre. Selv hadde jeg en tendens til overvanning, og da så de helt fint ut helt til de plutselig ble gule og grøtete. Nå bunnvanner jeg alltid, og da går det helt fint. I tillegg er det lurt å lese seg litt opp på hva hver plante trenger av lys og fuktighet. Anonymkode: 7d023...cec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå