SPOCA Skrevet 15. desember 2024 #21 Del Skrevet 15. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): 16 000 kroner for blomster og pynt virker da fryktelig dyrt. Var det vinterbryllup, så det ikke gikk an å ha hage- eller markblomster? Anonymkode: 1c1db...c61 Det er det vel ikke? Kommer jo an på hva den inkluderer det vel? Du kan ikke slå sammen postene, disse er separate. Vi giftet oss i juli. Vi brukte primært markblomster, satt sammen på den lokale gården i nærheten av her vi bor. Det er allikevel ikke gratis med en brudebukett. 6000 kr for blomster inkluderte brudebukett, blomsterkrans til brudepiken, blomster i kirken, knappehullsblomster til mannens forlovere + sønn, blomster til mine forlovere og blomster til lokalet. Og siden jeg ikke vil blomsterbinde til mitt eget bryllup, ble den jobben gjort av noen som kan det. Dette er ikke spesielt dyrt, det er hva de fleste ville tatt for denne jobben, en del også en god del mer. Pynten (burde vel stått "med mer"), som er egen og ganske omfattende post, var f.eks løpere, lys, goodie bag til alle gjester (personaliserte ting som vifte, sjokolade, Love Hearts osv), noen av lekene i lekehjørnet, annen småpynt, et par bøker som ble brukt til pynt, de broderte bordkortene og utstyret til det (det lagde vi selv, men materiellet må man betale for selvfølgelig), rammer til "utstilling", lommetørklær, silkeblomster til å kaste på brudeparet, hårpynt og brudeslør, og andre ting jeg ikke husker ikke farta. Jeg gadd ikke å spesifisere absolutt alt, så da ble alt bare dyttet inn i "pynt". Endret 15. desember 2024 av SPOCA 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #22 Del Skrevet 15. desember 2024 30 000, men dette inkluderer flybilletter fordi vi giftet oss i mannens hjemland. (Norden) Vi hadde kun nærmeste familie som gjester. Borgerlig vielse var gratis. Kostnadene var mat og drikke, overnatting og flybiletter til oss, ringer, kjole, dress, frisør og sminke, brudebukett. Fotograf fikk vi i gave. Anonymkode: 0b69d...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 15. desember 2024 #23 Del Skrevet 15. desember 2024 165.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #24 Del Skrevet 17. desember 2024 Ca 240 000 for 85 stykk. Hadde 3-retters på en fin gård med servering. 130k var for mat+lokale+servering 30k drikkevarer (fri bar, vi handlet alt i Norge) 20k fotograf 10k pynt og blomster 10k ringer 10k bli-kjent-arrangement dagen før 15k klær (kjole, slør, sko, dress) Og litt diverse (Taxi, hotell, kake) Anonymkode: 29a45...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #25 Del Skrevet 18. desember 2024 Rundt 120 000. Tror vi var rundt 50 gjester. Vi fikk rundt 80 000 i gave av foreldre, i tillegg til at de betalte for drikke og flere andre utgifter. Vi var helt i etableringsfasen og hadde absolutt ikke hatt råd til dette alene, men det var viktig for oss å ha en skikkelig feiring mens vi fortsatt var «unge» og foreldrene på begge sider syntes det var såpass stas at de gjerne bidro. Anonymkode: 3899e...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #26 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 6.56): 16 000 kroner for blomster og pynt virker da fryktelig dyrt. Var det vinterbryllup, så det ikke gikk an å ha hage- eller markblomster? Anonymkode: 1c1db...c61 I et bryllup som koster nesten 500 tusen, er 16 tusen brukt på blomster og pynt nesten tullete lite. Anonymkode: fd973...eb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #27 Del Skrevet 19. desember 2024 Ca 50 000. 50 gjester og lagde all maten selv med hjelp fra familie. Inkluderte 5000 på dress og 10 000 på kjole. Svigers betalte alkoholen og min fam betalte for fotograf. Anonymkode: 5adc8...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #28 Del Skrevet 19. desember 2024 Ca 80 000. 80 gjester som tok med en siderett til felles bord. Vi holdt rømmegrøt og drikke og foreldrene mine holdt spekemat. Vi lånte gården til en venninne og tanta til mannen min sponset kirkevielsen.(det må betales for hvis du ikke gifter deg i «din» kirke. Vi fikk et band vi kjente til å spille for vennepris, kost og losji. Vi giftet oss tidlig i juli og pyntet med markblomster. Brudebuketten min var markblomster og blomsterkrans i håret. En venninne som er frisør hjalp meg med håret. Gjestene hadde tilbud om å telte på jordet til gården eller holde overnatting selv. Det som kostet var leie av telt, bord, benker og tallerkner/bestikk, band, mat, dress til mannen og drikke. Jeg lånte kjole av en nyskilt slektning av mannen. Vi brygget eget øl til bryllupet og det dro selvsagt prisen opp, men festen var legendarisk og blir snakket om fremdeles. 12 år siden Anonymkode: 2a0d9...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #29 Del Skrevet 19. desember 2024 Et par tusenlapper på mat og drikke etter vielsen på rådhuset. Anonymkode: 1d06a...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #30 Del Skrevet 19. desember 2024 Vi brukte ca 150 000, sparte inn på det vi kunne. Lagde alle kaker selv, noe av maten, fikk billig fotograf, ordnet transport, sminke, hår osv selv. Samt at vi kjøpte inn alt av alkohol og drikke på taxfree i tiden før. Vi hadde ca 100 gjester, ca 15 av de var barn. Anonymkode: 19d98...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #31 Del Skrevet 20. desember 2024 100.000,- for 60 gjester. 2 retter, ikke fri bar, på et selskapslokale med servitører osv. egne blomster, egen pynt. Dukene sto lokalet for. Dette var før pandemien, så tror du kanskje må doble prisene idag. Anonymkode: 80c73...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #32 Del Skrevet 20. desember 2024 Nesten ikke noe, vi er sterkt hørselshemmede og ville ikke være sosialt utenfor på det som var en stor dag for oss. Vielse på tinghuset og kun forloverne var tilstede. De var tilgjengjeld våre beste venner. Dro på en bryllupsreise til varmere strøk i USA. Fine minner og slapp å ta opp gjeld eller bruke grandiost med penger. Det er over ti år siden nå og vi er fortsatt gift. Så jeg tror ikke det er noen spesiell sammenheng mellom summene som brennes på bryllup og hvor godt ekteskapet blir. En bekjent av meg følte dessverre på det sosiale presset og de tok opp forbrukslån for å organisere et tradisjonelt, "skikkelig" bryllup. Bryllupet drev de å betalte ned på i flere år etterpå. Det er bare trist og helt unødvendig. Anonymkode: b3717...fe2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 20. desember 2024 #33 Del Skrevet 20. desember 2024 Jeg har vært gift 2 ganger, (er i det andre ekteskapet nå) og det var stor forskjell på de 2. Da jeg giftet meg 1 gangen så var det hva man kan kalle stort bryllup i manges øyne og målestokk. Det kom gjester fra inn og utland, mange av de var mine foreldres venner og kontakter, vi var 400 stykk, og mamma og de betalte vel rundt 1 mill for det, men det var inkludert kjoler, antrekk til alle, bukett, borddekorasjoner, hotell, selskapet, leie av kjøretøy, frisør, og diverse som det. Da jeg giftet meg 2 gangen 12 år senere med en annen mann, så var vi helt motsatt, ingen andre enn oss dekte utgiftene, vi hadde 28 til middagen og 140 totalt sett til festen. Vi hadde lokalet som holdt middagen men vi hadde med egen drikke, og det var fri bar etterpå, vi hadde 2 kollegier av meg som sto i baren men alt av drikke var fritt. Og der ble totale summen 46000. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #34 Del Skrevet 20. desember 2024 Max 10 000. Vi giftet oss på tinghuset, spiste på restaurant med nærmeste familie og hadde en liten fest med venner. Anonymkode: a42c8...c93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #35 Del Skrevet 20. desember 2024 Hadde 42 gjester. Totalt kom bryllupet på ca 35 000,- inkl alt! ☺️ Fotograf (inkl bildene) tok mye av den summen, ca 8000,- Hadde et nydelig hagebryllup 🥰 Anonymkode: 53258...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #36 Del Skrevet 20. desember 2024 10000kr Anonymkode: c10c3...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #37 Del Skrevet 20. desember 2024 Giftet oss på tinghuset i 2021. 20 gjester Mat - 12 000 Drikke - 5000 Kjole/sko - 4000 Dress - 3500 Blomster - 2000 Lokale - 2500 Ringer - 2000 Pluss ting jeg har glemt Brukte mellom 30-35000,- totalt. Anonymkode: f35f9...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #38 Del Skrevet 20. desember 2024 Uten ringer, Kjole 4000. ( på tilbud.) Dress rundt 5000. Vårt kom på 60 000. Kjøpte pakke hos lokal musikkkorps/Janitsjar. Serverte kalvestek, forrett og dessert har jeg glemt, og det har sikkert gjestene og. Vi hadde fri bar. Øl, vin og brennevin, noe kjøpt over tid på taxfree. Resten i butikk. Hadde 90 gjester. Nattmat var baguetter levert like over midnatt. Vi ønsket oss penger, og dekket rundt halvparten av regningen med det. Ca 10 år siden. Anonymkode: 27689...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #39 Del Skrevet 3. januar Selve bryllupet kostet rundt 55 000, som da inkluderte mat og drikke for 30 stk, fotograf, blomster og underholdning. Ringer var vel rundt 5000kr. Anonymkode: 9174a...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergenser Skrevet 9. januar #40 Del Skrevet 9. januar Vi giftet oss i 2023. Giftet oss ikke i kirken som vi "sokner" til, men i kirken på plassen hvor familien min er i fra. Kirken er nesten 1000 år gammel, og er absolutt fantastisk. Men det at Jeg kunne vise til tette familiære bånd til kirken gjorde at vi sparte 9000 kr i utgifter til leie av kirken Men ellers så var vi 45 stykk i bryllupet, og hele kalaset, inkludert reise til og fra, klær, blomster, lokale, invitasjoner+++ kostet oss 25.000. Største utgiften var faktisk på mat. Ellers ville vi gjerne ha det enkelt og familievennlig, så det viktigste var at vi fikk samlet familien og kunne tilbringe tiden sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå