Gå til innhold

Hva kostet ditt bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har ok økonomi, men føler ikke vi har 100.000 å bruke på bryllup når det er så mye annet vi "burde" prioritert istedet. Vi snakker nå om å kanskje bare gifte oss på rådhuset og droppe fest. 

Så lurer på om noen vil dele ca hva dere brukte på bryllupet? Gjerne med antall gjester og hva de forskjellige tingene kostet 😊

Anonymkode: b731c...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har ikke betalt enda men lander på oppunder 300 000. 100 gjester. Har det i foreningslokale så det er billigere enn hotell o.l, men skal fortsatt stå for all mat og drikke til hele gjengen. Skal heller ikke ha vielsen i kirke, så det er litt fordyrende. Ellers prøver vi å holde det ganske nøkternt. Vi var litt blåøyde og trodde vi skulle få det til for 200 000, men 2 år med planlegging har gitt litt økt ramme via inflasjon og ting man ikke tenkte på dukker opp. Småbeløp her og der. 

Anonymkode: e6a3b...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

30 000 for selskap, lokale og fotograf. Det ble i snitt 1000 per gjest. Kjole, dress, frisør og penklær til ungene kom utenom.

Anonymkode: 83ef8...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 25.000 totalt på klær, ringer, vigsler, partytelt og koldtbord til 15 personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 000kr. Giftet oss på ett slottshotell i Spania. Gjestene (ca 45stk) betalte overnatting selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ringer 3500, mat 24 personer 3-4000, brus ca 500, blomster og pynt 500, kaker fikk vi fra andre, kjole fant jeg i skapet tidligere brukt på annet, dress hadde han, jeg var hos frisør og fikk håret satt opp, tror jeg betalte ca 1000. Lokale gratis. 

Så under 10 000 her. Hadde ikke fest, alle dro hjem etter kakene. 

Dette var i 2011.

Anonymkode: d9246...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ringer 3500, mat 24 personer 3-4000, brus ca 500, blomster og pynt 500, kaker fikk vi fra andre, kjole fant jeg i skapet tidligere brukt på annet, dress hadde han, jeg var hos frisør og fikk håret satt opp, tror jeg betalte ca 1000. Lokale gratis. 

Så under 10 000 her. Hadde ikke fest, alle dro hjem etter kakene. 

Dette var i 2011.

Anonymkode: d9246...978

Jeg forstår at du vil formidle at det er mulig å gjøre ting på et lavt budsjett, men selv for 13-14 år siden var mat for 125-160 kr per person veldig billig. Faktisk er det så billig at jeg tipper det ligger noen spesielle forutsetninger bak, som du har unngått å nevne. 

Anonymkode: 79c27...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 470 000 kr.

Det var feiring fra fredag til søndag. 

55 gjester fredag, 80 gjester lørdag.

Vi tok selvfølgelig ikke opp lån, og fikk heller ikke hjelp til å betale bryllupet. Det ble et minne for livet.

Fotograf: 55 000 kr. Heldagsfotografering, 1000 bilder, filming av hele dagen.

Lokale (gård): 230 000 kr. Inkluderte overnatting for 55 gjester fredag til søndag, sammenkomstmiddag fredag for 55 gjester og bryllupsmiddag lørdag (3-retters) for 80 gjester, lunsj lørdag, frokost lørdag og søndag, alle drikkevarer hele helgen (ikke alkohol, ulike eplemoster/eplejuice/mineralvann m.m), 7 kaker inkl. bryllupskaken. Eplemost og all mat var lokalt produsert enten på gården eller lokale gårder i nærheten. Det inkluderte også personale som serverte osv.

Brudekjole: 12 000 kr

Pynt: 10 000 kr

Kirken: 6000 kr

Rolls Royce: 10 000 kr

Øst-Telemarksbunad til mannen: 120 000 kr

Blomster inkl. brudebukett: 6000 kr

Ringer: 20 000 kr

Artistduo som sang under vielse, under mingling lørdag og etter middag (brudevals): 20 000 kr

Annet (f.eks bryllupsmenyer osv): 10 000 kr

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har beregnet rundt 60.000 til 25-20 gjester, hvor det serveres hovedrett to ganger, dessert og kaker og vin/øl. 

Det som spiser mest av budsjettet er lokalet (11000 når vi er så få at vi kunne hatt det i hagen) og fotograf (10.000, som jo er billig, men ja…). Vi sparer inn på oss selv, jeg har f.eks. kjøpt kjole på Finn til en tusenlapp.

Men om vi hadde ønsket, kunne vi lett redusert kostnaden til under 20.000 mtp gjester. Kommer helt an på hva slags prioriteringer man tar.

Anonymkode: fd973...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har beregnet rundt 60.000 til 25-20 gjester, hvor det serveres hovedrett to ganger, dessert og kaker og vin/øl. 

Det som spiser mest av budsjettet er lokalet (11000 når vi er så få at vi kunne hatt det i hagen) og fotograf (10.000, som jo er billig, men ja…). Vi sparer inn på oss selv, jeg har f.eks. kjøpt kjole på Finn til en tusenlapp.

Men om vi hadde ønsket, kunne vi lett redusert kostnaden til under 20.000 mtp gjester. Kommer helt an på hva slags prioriteringer man tar.

*15-20 gjester😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke oversikt over hva det kostet. Hadde 130 gjester. Todagers feiring på et slott. Fikk noe av drikke (champagne og øl) og kake i gave. Og blomster. Tror det ble til sammen kanskje 200.000 utenom det vi fikk. Alt av pengegaver gikk med i sluket for å betale for gildet. Og så hadde vi spart i underkant av kanskje 100.000. Men dette var i utlandet, så prisen hadde nok vært kanskje dobbelt så høy i Norge for noe tilsvarende. 

Anonymkode: c54c5...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har budsjett på 75 000. 50 gjester på et lokale hvor vi kan fikse mye selv.
Kjøper ikke dyre klær. Pengene legges i god mat og drikke til gjestene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 10000. Ringer av gult gull, tinghusbryllup med kun de nærmeste på kafé etterpå. Fornøyd da, fornøyd nå (snart 18 år siden).

Anonymkode: 5c264...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde bare en liten feiring med ca 30 stk familie, ikke noen fest, og det kom på 17.000, inkludert kjole.

Anonymkode: 40d6f...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen gifta oss på rådhuset i Oslo ganske nylig.

Vielsen var gratis.

Vi hadde 30 gjester på treretters i eget rom på det jeg vil kalle bra restaurant. 
Med alt av drikke, velkomstdrink og fingermat kom det på 34000kr.

Vi droppa fotograf, pynt, fysiske invitasjoner, frisør og sminke for å nevne noe men brudgom hadde ny dress og jeg ny kjole. 18000kr for begge.

Brudebukett 1000kr.

Ringene 13000kr.

Transport til og fra kom på 2500kr

Vi kunne godt ha spart penger på både transport, ringer, klær og selve selskapet men sluttsummen ble alikevel lavere enn vi hadde budsjettert med siden vi antok selskapet spesielt kom til å bli dyrere. Vi hadde hele 8 gjester mindre enn planlagt pluss at det gikk med veldig lite alkohol.

Totalt 66000kr.

Anonymkode: 35591...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det ble rundt 20-25 000 til sammen.

Vi hadde ganske enkle klær (kjole fra Zalando, dress fra Dressmann), lagde mye av maten selv, kjøpte alkohol i Sverige og leide lokaler rimelig.

Dette var i 2016.

Anonymkode: e9e47...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

180.000. Prioriterte lokale og servering (ca 100k for 70 gjester) og fotograf (35k). Lagde bryllupskaka selv og droppet dessert, hadde kun kakebord. Kjøpte rimelig kjole på JJs house til 4000 kr.

Anonymkode: 386a3...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...