AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:22 #81 Del Skrevet søndag kl 15:22 Jeg tillater meg å kose meg på bekostning av et par kg vektøkning, MEN jeg snur fort når jeg merker at det blir litt meget. Har en absolutt øvre grense på 70 kg, og den nekter jeg meg selv å gå over. Foretrekker å holde meg noen kg under, men man er jo ikke alltid perfekt. Er litt jojo, men det funker bedre enn ingenting 😅 Anonymkode: ef341...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:24 #82 Del Skrevet søndag kl 15:24 Spiser 4 ganger om dagen. Sunn mat til faste tider. Ikke svære måltider. Mer lite og ofte. Er ikke sugen på noe. Sikkert fordi kroppen er jevnt mett, og får det den trenger. Anonymkode: b20f5...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:36 #83 Del Skrevet søndag kl 15:36 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Spiser 4 ganger om dagen. Sunn mat til faste tider. Ikke svære måltider. Mer lite og ofte. Er ikke sugen på noe. Sikkert fordi kroppen er jevnt mett, og får det den trenger. Anonymkode: b20f5...82a For meg er det motsatt, det øker gjerne sukkervraving for meg. 1-2 store måltider og lengre faste stabiliserer blodsukkeret bedre Anonymkode: 37e1c...654 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:46 #84 Del Skrevet søndag kl 15:46 Jeg er slik som TS, etter jeg begynte på glp-1 medisin forsvant nesten all suget, og jeg blir 100% tilfredsstilt av en liten bit. Ingenting av det som blir foreslått i denne tråden fungerer for meg, den iboende sulten er evigvarende og altoppslukende. Anonymkode: eca82...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:35 #85 Del Skrevet søndag kl 16:35 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): For meg er det motsatt, det øker gjerne sukkervraving for meg. 1-2 store måltider og lengre faste stabiliserer blodsukkeret bedre Anonymkode: 37e1c...654 Ikke nødvendigvis. Jeg er diabetiker, og diabeteslege sier at det er helt flott for blodsukkeret å spise lite og ofte. Klarer meg på minimalt med medisin pga det. Anonymkode: b20f5...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet søndag kl 17:00 #86 Del Skrevet søndag kl 17:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men føler du livsglede av dette? Jeg er ikke ts, men hvis jeg har sjokolade eller chips i skapet føler jeg at all hjernekapasiteten min brukes på å holde meg unna. Jeg -klarer- det helt fint, men jeg har det helt miserabelt, og får ingen glede av den lille ruta når jeg vet at jeg kunne spist mer. Da er det bedre for meg å ikke ha noe i hus. Anonymkode: f533c...4c0 Ja. Jeg føler stor glede over at jeg har kontroll over livet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:16 #87 Del Skrevet søndag kl 18:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke nødvendigvis. Jeg er diabetiker, og diabeteslege sier at det er helt flott for blodsukkeret å spise lite og ofte. Klarer meg på minimalt med medisin pga det. Anonymkode: b20f5...82a Ja, så klart, som diabetiker er det naturligvis andre ting som gjelder og viktig at du følger det. Men godt å vite for andre at det ikke alltid er det som fungerer best for dem med TS sin problematikn Anonymkode: 37e1c...654 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:25 #88 Del Skrevet søndag kl 18:25 Maia70 skrev (På 7.12.2024 den 16.41): Merkelig at jeg har tatt av ved å redusere fettet da, ser ut som de gjetter og tar feil gitt. Selv om det har fungert for deg, motsier ikke dette det som vitenskapen har studert og bekreftet. Ikke vanskelig å søke seg fram til flere studier på noen få sekunder. Så nei, det er ingen gjetting, ei heller feil. Du kan ha senket ditt kaloriinntak; da går du ned i vekt uavhengig av kombinasjonen. Det vi derimot snakker om, er hvordan hjelpe overspising og sukkercraving - og da er økning av protein og fett i kombinasjon en stor fordel. Det vil dempe søtsug og det vil gi bedre metthetsfølelse, som betyr at det er lettere å spise mindre porsjoner. Ergo, din anekdotiske erfaring utelukker ikke denne vitenskapen. Begge deler kan eksistere som sannhet på samme tid. Anonymkode: 37e1c...654 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:37 #89 Del Skrevet søndag kl 18:37 168 og 56 kg. Spiser sunn og næringsrik mat. Har ikke særlig søtsug. Men hvis noen setter ei skål snop foran meg er det vanskelig å motstå. Kjøper snop til ungene på lørdager, så spiser jeg og mannen eventuelle rester. Ellers kjøper jeg en liten sjokolade hvis jeg har skikkelig blodsukkerfall. Så spiser ikke sukker for å kose meg. Den beste snacksen jeg spiser er litt rista brød med en god fransk ost, noen oliven, sylteagurk og en mandarin. Eller noe god spekeskinke. Et lite fat med litt snacks er mye bedre enn godteri og sjokolade. Det høres ut som du knytter masse følelser til det å skeie ut med sukker: det er nok noe sånt du må ta tak i for å håndtere sukkersuget. Kroppen din trenger ikke sukkeret. Anonymkode: 56dd6...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:40 #90 Del Skrevet søndag kl 18:40 Jeg har heldigvis aldri hatt så mye søtsug. Men jeg er avhengig av sukekrfri brus og drikker en del sukkerfri energidrikker. Det er veldig vanskelig å kutte ut en avhengighet uten at den blir byttet med noe annet. Jeg tenker at du kansnje bør starte med å kjøpe en mindre sjokolade og vente lengst mulig før du spiser den, så ser du hvordan det går etterhvert. Og du må faktisk bare være streng med deg selv. Det er ikke noe annet å gjøre. Søtsuget forsvinner kun ved å kutte ut sånne store mengder. Anonymkode: 3b846...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:04 #91 Del Skrevet søndag kl 19:04 Du er sukkeravhengig. Det er ikke vanskelig å kutte sukker altså. Trapp ned litt og litt, til slutt har du ikke behov for det mer. Det sitter i hjernen. Anonymkode: d3786...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:05 #92 Del Skrevet søndag kl 20:05 Jeg elsker søtsaker og klarer ikke å begrense meg. Har nettopp vært hos faren min i 10 dager og gått opp 3 kg. Marsipan, twist, smash, boller, melkesjokolade, you name it. Når jeg så kommer hjem er jeg så lei av søtt og mat generelt at jeg nærmest faster et par sager, og har gått ned 2 av de 3 kiloene på 2 dager. Men jeg har jo et problem, og den eneste løsningen for meg er å ikke ha søtt i hus. Viljestyrke er ikke nok for meg når det er tilgjengelig. Anonymkode: 00aaf...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:06 #93 Del Skrevet søndag kl 20:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg elsker søtsaker og klarer ikke å begrense meg. Har nettopp vært hos faren min i 10 dager og gått opp 3 kg. Marsipan, twist, smash, boller, melkesjokolade, you name it. Når jeg så kommer hjem er jeg så lei av søtt og mat generelt at jeg nærmest faster et par sager, og har gått ned 2 av de 3 kiloene på 2 dager. Men jeg har jo et problem, og den eneste løsningen for meg er å ikke ha søtt i hus. Viljestyrke er ikke nok for meg når det er tilgjengelig. Anonymkode: 00aaf...98a Bmi 19 glemte jeg å si, 167 og 54 kg. Anonymkode: 00aaf...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvemerjeg.. Skrevet søndag kl 20:11 #94 Del Skrevet søndag kl 20:11 kokkosboller, mye protein, ikke for mye sukker, litt sjokolade og umulig å overspise da man blir kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:14 #95 Del Skrevet søndag kl 20:14 Du har en spiseforstyrrelse som heter "overspisingslidelse" vil jeg tro. Jeg har også denne og det eneste som hjelper er å gå til psykolog som har dette som sitt fagfelt. Har fått ett nytt liv etter å ha gått der 1 år! Må nok følges opp i lang tid for å ikke gå tilbake til gamle vaner, men har ikke timer så ofte nå lengre..jeg måtte dog gå privat da jeg ikke var syk nok til DPS.. Anonymkode: e5144...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:29 #96 Del Skrevet søndag kl 21:29 Hvemerjeg.. skrev (1 time siden): kokkosboller, mye protein, ikke for mye sukker, litt sjokolade og umulig å overspise da man blir kvalm. Lager du disse selv eller kjøper de ferdig? - ts Anonymkode: 4eb5f...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet søndag kl 22:31 #97 Del Skrevet søndag kl 22:31 AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 11.53): Eneste grunnen til at jeg ikke er veldig overvektig, er at jeg trener. Jeg har et hinsides søtsug som har vært der siden jeg var barn. Jeg spiser gjerne en plate med sjokolade hver eneste dag, eller en pose med smågodt. Jeg prøver virkelig å holde det bort, og spiser mat først, men som om kroppen ikke liker mat, må nesten tvinge ned. Jeg har gått en hel måned uten å spise godteri, men får etterhvert «krigstendenser», at jeg til slutt sprekker og sprekker helt ekstremt voldsomt og klarer ikke å slutte. Jeg har forsøkt å holde det til bare helgene, men sliter å holde meg i ukedagene fordi lørdag føles endelangt unna. Vanskelig når søndagen kommer å kutte det bort igjen. For meg gir godteri meg så mye livsglede. Jeg bor alene, og det eneste jeg ser fram til når jeg er ferdig med å jobbe og trene, er sjokoladeplaten jeg skal kose meg med når jeg kommer hjem. De gangene jeg har bestemt meg for ikke å kjøpe det, gruer/mister jeg helt lysten til å gjøre noe eller dra hjem. Føler jeg bare “eksisterer” liksom, ut dagen. Det er forresten visse ting jeg har cravings på, feks en spesiell sjokoladeplate og smågodt - klarer å stå over andre søte ting. Får ingen «komplett» følelse eller dekket gravings om jeg feks spiser gullerotkake, kanelbolle ellernoe. Har heller ingen problemer med mat. Craver ikke pizza, burgere feks. Jeg ser på kroppen min at dette ikke er bra. Etter en ekstrem diett for mange år siden veide jeg 68 kg, og husker at jeg så i speilet at det så ut som at det var slik kroppen min egentlig skal se ut. Men visste samtidig at ikke jeg kom til å kunne fortsette denne dietten. Iflg BMI er jo også denne vekten ideell for min høyde. Jeg veier nå 83 kg og er 174 cm. Mange blir overrasket over vekten når jeg sier den høyt, ergo ser jeg kanskje litt tynnere ut Jeg vil så gjerne høre fra dere tynne hva dere gjør.. jeg har prøvd erstatning som mørk sjokolade, masse frukt og bør tilgjengelig. Jeg ønsker ikke anoreksi, jeg ønsker bare livsglede kombinert med at jeg har det OK med meg selv, kroppen min. Hadde satt enormt pris på ordentlige tanker og svar. Anonymkode: 4eb5f...6b1 Jeg har hørt litt på Glukose Godess https://www.youtube.com/@GlucoseRevolution Hun snakker om å spise salat først, og at dette legger seg i magen og bremser sukkeropptaket fra karbohydrater som kommer etterpå. Dette skal bremse de kjappe toppene i blodsukkerstigningen, og det er nedturen fra disse toppene som gir ganske brå apetitt. Ergo eksperimenterer jeg med salat som forrett til flest mulig måltider nå, og det ser ut som det har effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:04 #98 Del Skrevet søndag kl 23:04 I Grosny skrev (32 minutter siden): Jeg har hørt litt på Glukose Godess https://www.youtube.com/@GlucoseRevolution Hun snakker om å spise salat først, og at dette legger seg i magen og bremser sukkeropptaket fra karbohydrater som kommer etterpå. Dette skal bremse de kjappe toppene i blodsukkerstigningen, og det er nedturen fra disse toppene som gir ganske brå apetitt. Ergo eksperimenterer jeg med salat som forrett til flest mulig måltider nå, og det ser ut som det har effekt. Det hjelper også fordi man har mindre plass til usunne ting i magen. Man sparer mange kalorier hvis man spiser en salat eller en bolle med grønnsaker før måltider. Anonymkode: 75370...2a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet mandag kl 00:14 #99 Del Skrevet mandag kl 00:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det hjelper også fordi man har mindre plass til usunne ting i magen. Man sparer mange kalorier hvis man spiser en salat eller en bolle med grønnsaker før måltider. Anonymkode: 75370...2a8 Det har du rett i, og mange av de kaloriene man sparer kommer kanskje fra raske karbohydrater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 00:22 #100 Del Skrevet mandag kl 00:22 Litt kanel og bananer demper søtsug 👍🏼 Anonymkode: 8784b...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå