Gå til innhold

Mor i klassen/laget som ALDRI er med på noe

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er alltid grunner. Noen har angst. Noen har autisme osv. 

Anonymkode: d1477...359

Og noen er eks av treneren. Eller har opplevd overgrep av en av fedrene. Eller i området. Eller man kan ha sett ens egen forelder sige om i hjerteinfarkt der.

Jeg kan komme på hundre grunner som ville vært fullstendig forståelige.

En god huskeregel TS, er at vi vet aldri hva andre går gjennom. Det lønner seg mest å ikke dømme.

Anonymkode: 01e6a...029

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller at bare hverdagslogistikken passer best slik.

Jeg følger ikke min eldste på turn, men pappaen tar masse videoer som vi ser på sammen på kvelden og koser oss.  Jeg har en jobb og mindre barn som gjør at det er lettest å gjøre det slik. Pappaen henter på skolen og de drar rett på turn. Jeg skjønner virkelig ikke at dette er noe å henge seg opp i?

Anonymkode: cf831...ebf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn har spilt fotball siden han var fem, nå er han seksten, det er mødre til noen av gutta jeg aldri har sett. 

Anonymkode: 170e3...758

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes de barna der ingen kommer og det finnes de barna som ikke driver med noen sport. Synes heller du skal fokusere på dem. Latterlig innlegg

Anonymkode: 0c808...c1b

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi delte oss ofte opp og fulgte opp ett barn hver.  Jeg kom ofte tidlig hjem i ukedagene og fikset middag, og var alltid den som tok med seg ungene ut på aktiviteter lørdag og søndags formiddag. Da fikk jeg sove lenge for jeg brukte sene kvelder etter at ungene la seg til å jobbe siden jeg kom tidlig hjem OG jeg fikk alenetid til å vaske huset.

Mange jobber skift, mange har yngre barn hjemme, andre er bare veldig slitne og har nok med jobb og familie og noen har litt sosial angst. 

Hadde ingen i familien stilt opp kunne man bli litt bekymret, men når faren stiller opp så et vel det bra nok. 

Anonymkode: 25973...dbb

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en sånn mor og det ble kommentert av en annen mor, faktisk. Faren var med på ALLE treninger og kamper, mens jeg fulgte opp broren på sine treninger og med sine ting. I tillegg til at jeg studerte og jobbet 😅 Jeg var supersliten og hadde knapt overskudd til noe. Så lenge en av foreldrene følger opp, spiller det vel ingen rolle hvem som er der? 

Anonymkode: 7fce7...bd6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg syns ikke det er det minste rart eller merkelig. 

Anonymkode: 46603...f37

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

TS er en mobber og sladrekjærring. Kan bare forestille meg hva slags person hun var på ungdomsskolen og videregående. 

Anonymkode: 285cf...5ae

Ja, kanskje denne moren ikke orker den ekle baksnakking, som tydeligvis foregår blant de andre mødrene på laget? 

Anonymkode: 8c081...1c7

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen var jeg med, men følte meg ikke velkommen ingen pratet til meg,  prøvde jeg å ta kontakt så de bare dumt på meg,  så orket ikke mer. 

Hilsen innflytter til en liten by på sørlandet. 

Anonymkode: f7edf...b89

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I begynnelsen var jeg med, men følte meg ikke velkommen ingen pratet til meg,  prøvde jeg å ta kontakt så de bare dumt på meg,  så orket ikke mer. 

Hilsen innflytter til en liten by på sørlandet. 

Heng med pappaen, når dere er på slike arrangementer. Menn er mye mer inkluderende og mindre dømmende. De er heller ikke så opptatt av fasade. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heng med pappaen, når dere er på slike arrangementer. Menn er mye mer inkluderende og mindre dømmende. De er heller ikke så opptatt av fasade. 

*pappaene i flertall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙄🙄🙄🙄 kanskje denne moren har syke foreldre som gjør at hun var ekstra omsorgsoppgaver? Eller at sønnen eller datteren har diagnose du ikke vet om som gjør at mor trenger litt "lufterom" her og der. At far pg sønn koser seg med litt "guttastemning" og bonding? Noen familier er mer tradisjonelle enn andre og det faller naturlig at far er med sønn på fotball og mor tar med datter på håndball.

Vi trenger ikke problematisere og gjøre ALT så himla trist i barnas liv. Det er en forelder som er med, det bør faktisk være nok. Min datter og jeg bonder over arts and crafts og rollelek. Hennes far har ALDRI vært med på dette. Han hater det, synes det er kjedelig og er fantasiløs. Han er derimot veldig flink med andre ting og de bonder med oppdagelsesturer pg litt "herkeleker". Ting jeg er beldig dårlig på.

Anonymkode: 2d6ce...778

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi delte oss ofte opp og fulgte opp ett barn hver.  Jeg kom ofte tidlig hjem i ukedagene og fikset middag, og var alltid den som tok med seg ungene ut på aktiviteter lørdag og søndags formiddag. Da fikk jeg sove lenge for jeg brukte sene kvelder etter at ungene la seg til å jobbe siden jeg kom tidlig hjem OG jeg fikk alenetid til å vaske huset.

Mange jobber skift, mange har yngre barn hjemme, andre er bare veldig slitne og har nok med jobb og familie og noen har litt sosial angst. 

Hadde ingen i familien stilt opp kunne man bli litt bekymret, men når faren stiller opp så et vel det bra nok. 

Anonymkode: 25973...dbb

Mange har det også slik at den ene foreldren tar fritidsaktiviteter og den andre husarbeid som du nevner og feks da bidrar med lekser, kveldsmat, kveldsrutiner (der det er aktuelt) og er "go to"- personen hjemme fra klokken 1900 til barna har sovnet. Hvis de er tenåringer kan det være til klokken 2300, hvis barna er små kan det være 37383892 oppvåk inger hver natt😑 

Vi må slutte å henge oss så veldig opp i ting vi ikke har noe med og rent faktisk IKKE er et problem.

Anonymkode: 2d6ce...778

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De var ikke noe bedre, enn mødrene.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være at mor sitter hjemme med bena på bordet og ikke gjør en dritt! Og det er helt sikkert veldig fortjent! 

Det er helt unødvendig at begge foreldre er med på absolutt alt! 

Anonymkode: 47cba...66c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være særs forsiktig med å dømme noen. Du vet ikke hvorfor hun ikke er der. Han blir fulgt opp av faren og har det helt sikkert fint. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verken rart eller trist.

I oppveksten var det alltid pappa som fulgte opp meg i forbindelse med min idrett (kampsport). Det var vår greie, som vi koste oss med. Hvorfor skulle jeg ha mamma der, når jeg hadde pappa? Hadde du reagert om det var omvendt forresten?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de mødren som aldri møtte på sønnen min sine treninger, og ble konfrontert om det, såklart av par av de motbydelige "bedre mødren" på laget.

Og de var så ufine at jeg måtte legge på bordet hvorfor. Grunnlaget var mange, deriblant at jeg ikke hadde bil til å komme meg frem og tilbake. Det tok meg i beste fall 3 timer å gå en vei, for drosje hadde jeg ikke råd til å ta. Og ikke hadde jeg folk som kunne drivpå å kjøre meg overalt heller. Sier seg selv, at 6 timers spasertur for å se på trening, når jeg allerede brukte 2.5 timer på å bære matvarer hjem fra butikk, eller brukte nærmere 3 timer til og fra på møtene jeg måtte på om dagene, i tillegg til å være kronisk syk. Attåt alt det, så var det pågående politisak mot barnefar, for jeg forlot forholdet pga fysisk, psykisk og økonomisk vold. Han ruinerte meg økonomisk, og fortsatte vold gjennom barna. Sa seg selv, at han ønsket jeg ikke å være nært på noe så helst måte ..

Er lovt å bruke hode sitt, det er svært, svært lite du klarer å se og vite fra ditt ståsted - og det er overhode ikke din sak. Motbydelig handling av deg, dette her. Du burde skjemmes.

Anonymkode: c9028...e74

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...