Gå til innhold

Mor i klassen/laget som ALDRI er med på noe

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er ikke det litt rart? Mor til en på laget som er skikkelig skikkelig god, men moren er aldri der og ser kamp. Ikke en gang når det er finale er hun der. Hun er i full jobb og jobber kun dagtid. Faren er der, men når barna vokser opp og skikkelig mestrer en idrett og gjør det bra, er det ikke rart man som mor ikke vil se på? De har ikke mindre søsken som gjør at hun må være hjemme. De har en datter som hun er mye med, men samtidig er det litt trist for sønnen at mamma aldri er der? Er ikke dette litt rart? Å ja, jeg vet det ikke er min sak og bla bla bla, slike svar får jeg vel her. Men jeg har vel lov å synes det er merkelig? Uansett om mitt barn drev med motorcross eller pil og bue, og hadde det som sin store lidenskap, og jeg hatet det, ville jeg vist meg EN gang i løpet av sesongen… 

Anonymkode: 224e7...86e

Vet du at det er trist for sønnen, eller er det noe du tror?

Da jeg spilte fotball som barn, var jeg sjeleglad for at mamma ikke kom og så på. Uten å gå inn på hva, men hun oppførte seg på en måte som gjorde meg flau sammen med venner.

Anonymkode: cae07...edd

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er ikke det litt rart? Mor til en på laget som er skikkelig skikkelig god, men moren er aldri der og ser kamp. Ikke en gang når det er finale er hun der. Hun er i full jobb og jobber kun dagtid. Faren er der, men når barna vokser opp og skikkelig mestrer en idrett og gjør det bra, er det ikke rart man som mor ikke vil se på? De har ikke mindre søsken som gjør at hun må være hjemme. De har en datter som hun er mye med, men samtidig er det litt trist for sønnen at mamma aldri er der? Er ikke dette litt rart? Å ja, jeg vet det ikke er min sak og bla bla bla, slike svar får jeg vel her. Men jeg har vel lov å synes det er merkelig? Uansett om mitt barn drev med motorcross eller pil og bue, og hadde det som sin store lidenskap, og jeg hatet det, ville jeg vist meg EN gang i løpet av sesongen… 

er vel ikke sikkert hun har god økonomi

Anonymkode: 68c7a...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Synes du skal passe dine egne saker jeg.

Der kom den ja 😂😂😂 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har absolutt null interesse for sporten og det bare er negativt for henne å være der kan jeg skjønne det godt. Det hadde blitt som om ungen min skulle likt langrenn. Jeg absolutt hater alt som har med snø å gjøre. Blir fysisk dårlig og dritasur i mange, mange timer om jeg blir tvunget med så her i hus hadde faren vært den som stilte opp. 

Anonymkode: 40487...d36

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så var far aldri med. Kun jeg som mor. Så lenge en foresatt kom så må vel det være greit.

Kan jo være søsken som er hjemme og  kan være mor sliter med noe selv om det er i jobb

Anonymkode: 7c296...1e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Faren er der. Det er ikke alle forelde som skjemmer bort barna 24/7. Bare det at du lager denne tråden viser at du har et helt sykt syn på det å følge opp barna. 

Anonymkode: 285cf...5ae

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du ikke skal dømme noe du ikke vet noe om. Barnet får det ikke bedre eller værre av at du dømmer og snakker/skriver om dette bak deres rygg. Det kan være mange grunner.
eneste du risikerer å oppnå er å «normalisere» å dømme folk, og får folk med ulike utfordringer, til å få dårlig samvittighet for å ikke møte på slike arrangement. 

Barnet i denne saken har det nok helt topp. 

da jeg var liten kom ingen av foreldrene mine og så meg hverken på treninger eller konkurranser. Enda jeg vant medalje på medalje. Led ingen nød. Jeg hadde det fint. Hadde noen derimot fått meg til å føle meg som et offer pga dette så kanskje jeg hadde begynt å føle meg som et. 

bare slutt å døm. 

Anonymkode: d1477...359

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir dumt å spekulere når vi ikke aner grunnen. 

Anonymkode: bcbbe...46c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje du ikke skal dømme noe du ikke vet noe om. Barnet får det ikke bedre eller værre av at du dømmer og snakker/skriver om dette bak deres rygg. Det kan være mange grunner.
eneste du risikerer å oppnå er å «normalisere» å dømme folk, og får folk med ulike utfordringer, til å få dårlig samvittighet for å ikke møte på slike arrangement. 

Barnet i denne saken har det nok helt topp. 

da jeg var liten kom ingen av foreldrene mine og så meg hverken på treninger eller konkurranser. Enda jeg vant medalje på medalje. Led ingen nød. Jeg hadde det fint. Hadde noen derimot fått meg til å føle meg som et offer pga dette så kanskje jeg hadde begynt å føle meg som et. 

bare slutt å døm. 

TS er en mobber og sladrekjærring. Kan bare forestille meg hva slags person hun var på ungdomsskolen og videregående. 

Anonymkode: 285cf...5ae

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt en greie at foreldre skal følge hvert barn tett opp overalt, tom begge foreldre. Jeg synes det er rart og unødvendig om det er vanlige camper og ikke cup. Regner med at foreldrene har fordelt mellom seg oppfølging. 

Anonymkode: efcfe...1f4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke jeg har nok hjernekapasitet til å holde styr på hvilke foreldre som møter på tilstelninger/kamper/konserter etc med barna sine... Imponerende!

Anonymkode: aec62...af1

Det er sikkert et brennhett tema hos TS og venninnene hennes. Det slarves, deles og spekuleres, og de er skjønt enige om at dette er «veldig spesielt»… 😂

Anonymkode: 3d5d2...208

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..

Min eldste går på turn og jeg har aldri blitt med, derimot er far med hver gang. Dette må virkelig være et ikke-tema.

Anonymkode: cf831...ebf

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fin ting far og sønn har sammen. Idiotisk å være dømmende. Pass dine egne saker. Fei for egen dør.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er ikke sikkert gutten vil ha moren sin der. 

Anonymkode: d28a2...6f3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er rart i det hele tatt.

I min barndom var det ikke forventet at foreldre stilte på trening i det hele tatt. Vi kom oss dit selv, trente og dro hjem. Til og med på kamp så kjørte vi i grupper, slik at ikke alle foreldre trengte å kjøre. 

Hvis man har en foresatt som stiller HVER gang, så synes jeg man har ganske tett oppfølging.

At begge foreldre må representeres, når de attpåtil har flere barn, er jeg helt uenig i. Da er det ikke rart dagens foreldre er fanget i et «hamsterhjul».

Og FYI, de fleste som er blitt toppidrettsutøvere har én forelder som har vært pådriver. Og for gutta er det ofte far.

Endret av Lønnesirup01
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å spekulere på om sønnen synes det er trist eller ikke? Skal du gjøre noe med saken? Spørre gutten om han blir lei seg fordi mor aldri er der? For om du ikke har tenkt å gjøre det siste (noe jeg antar du ikke har tenkt å gjøre), så er hele denne tråden totalt poengløs.

Anonymkode: e657e...8f2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det holder jo at far er med, og sikkert en sport han er mer interessert i enn mor. Hun er jo med datteren.

Synes de har en bra fordeling, jeg.

Anonymkode: 70e3e...780

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt tanken om at det er så fryktelig rart og merkelig og trist. Barnet har en forelder som møter opp og flott er det:) Familier løser hverdagskabalen slik det passer best. Det er derimot både rart og litt ubehagelig å tenke på at enkelte mener og synser slik som ts gjør... Kanskje er det meg du skriver om😅

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel si at det er mer vanlig enn rart at man bare ser en forelder som følger opp en fritidsaktivitet. Vi har fordelt ettermiddagslogistikken og jeg syns jeg stort sett ser de samme foreldrene på "mine" aktiviteter.

Syns forsåvidt ikke det er så rart at du tenker så mye på dette og denne familien heller. Jeg lar også tankene fly når jeg uansett sitter og henger og ser på barna.

Men TS, dette er innetanker ;)

Anonymkode: 3c53d...e64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være pga sykdom... 

Ei mamma i klassen her er aldri med på noe.. Der har mannen vært åpen om at hun har en kronisk sykdom og lider av fatigue pga sykdommen. 

Dette for å slippe sladring og spørsmål. Nå, etter 6år, orker hun enkelte ting.

Det er ikke alle som er åpne om feks sykdom, og det burde få lov til, uten at noen skal sladre om de. 

Anonymkode: 8f96c...4e0

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...