Gå til innhold

Pynting av kirka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss 1. juli.

Hva gjør dere ut av pynting av kirka?

Samarbeider dere med brudepar som bruker kirka før dere?

Hva koster det å få en blomsterhandler til å fikse dette?

... jeg har vist mye å ordne!!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Dersom du ikkje på død og liv har frykteleg lyst til å pynte kyrkja, så kan du stryke det frå "to do-lista" di! :)

Vi skal ikkje pynte kyrkja. Eg er av den oppfatning at eg ikkje syns det er nødvendig å pynte noko som med hensikt er laga for å vere fint slik det er, om du forstår...?

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi pyntet kirken, vi ville ha blomster langs benkeradene, bjerkeris på trappa og noe på alteret. Vi betalte 1500 som vi delte med de to andre brudeparene som giftet seg samme dag.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er lurt å sjekke opp om det er andre som skal gifte seg samme dag i din kirke for da går det jo an å spleise. Det du også kan tenket på er om du kan bruke blomster du pynter med i kirken i selskapslokalet også. Da slår du jo to fluer i en smekk.

Selv valgte vi å ikke pynte kirken for selskapslokalet vårt ordnet med blomster der. Hadde to enkle buketter syriner på alterringen - det var det hele. :tommel:

Skrevet

Likte tanken på å stryke over noe på "to do-lista" :)

Vi kan jo gamble på at brudepar tidligere på dagen har pynta kirka. Vi vet det er brudepar som skal i ilden før oss.

Hørtes det egoistisk ut?

Kan jo kanskje lett bli en annen stil enn det vi hadde tenkt oss men ...

Tid og penger ...

Skrevet
Vi kan jo gamble på at brudepar tidligere på dagen har pynta kirka. Vi vet det er brudepar som skal i ilden før oss.

Hørtes det egoistisk ut?

He, he, det høres ikke egoistisk ut - men kanskje litt risikabelt? Hvis de før deg har helt annerledes smak enn dere? Det er kanskje også vanlig å ta med seg pynten fra kirken dersom man ikke har avtalt noe med paret som kommer etter? Ikke vet jeg, og vi har allerede strøket det fra listen vår. Jeg skjønner at mange synes det er fint med blomster og sånt, men Vi synes kirka er fin som den er. Og tror at både vi og våre finkledde gjestene vil "pynte" den nok opp. Nå er visst vi de eneste som gifter oss denne dagen, men jeg ser for meg at det ville bli et ekstra stressmoment om noen måtte inn i kirka mellom forrige vielse og vår for å pynte. Og skal man avtale med andre må man først finne ut hvem som gifter seg, oppdrive disse - og så bli enige om hvordan det hele skal være. Men jeg hadde sikkert vært mer positivt innstilt dersom det var viktig for meg å pynte kirka.

Skrevet
Dersom du ikkje på død og liv har frykteleg lyst til å pynte kyrkja, så kan du stryke det frå "to do-lista" di! :)

Vi skal ikkje pynte kyrkja. Eg er av den oppfatning at eg ikkje syns det er nødvendig å pynte noko som med hensikt er laga for å vere fint slik det er, om du forstår...?

Helt enig!!

Skrevet

Vi hadde ikke lyst å pynte så veldi, for kirken e så fin i seg selv..

men vi hadde to alterbuketter, lyse roser i vaser.. ( blomsterdamen min nevnte noe om at det skal vere alterbuketter...e kje sikker der..)

Så hadde vi lyse roser oppover gulvet, det var enkelt og fint.. oppover på hver side...

En ting å vere ops på er at de dyreste blomstene, faktisk var disse rosene.. bestilte de bare med de andre blomstene, og kostet jo 40 kr stk.. :sjokkert:

så hadde eg tenkt på det før, så hadde vi bare kjøpt buketter, og brukt de.. e jo like fin, ligg jo bare på gulvet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...