AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #1 Del Skrevet 7. desember 2024 Jeg hadde en diskusjon med ei venninne i går. Hun går på slankesprøyte og hun har den siste uken gått ned 1 kilo og det er bra. Hun er overbevist om at det er pga at hun får diaré pga sprøytene at hun går ned. Nå er hun redd at hvis hun ikke går på toalettet flere ganger om dagen fremover, så går hun ikke ned. Jeg er uenig. Hva tenker dere? Anonymkode: 31d76...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #2 Del Skrevet 7. desember 2024 Man går jo ned i vekt ved langvarig diaré, så hun tar jo ikke direkte feil, men slanking er mer komplisert enn som så, og det er selvfølgelig ikke sunt eller bra å gå ned i vekt på denne måten? Har hun ingen virkning ved at hun spiser mindre i tillegg, ellerer det kun diaré? Hvis hun også spiser mindre (og forhåpentligvis sunnere, selv om jeg ser det som mindre sannsynlig), så vil hun også gå ned i vekt av det. Mye diaré kan forstyrre den naturlige tarmfloraen og man kan få langvarige plager. Jeg vet at diaré er en bivirkning av sprøyta, men hun bør forsøke så godt hun kan å unngå det, og det er heller ikke noe hun bør begynne å ønske (og eventuelt med vilje forsøke) å ha. Anonymkode: a4e75...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #3 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man går jo ned i vekt ved langvarig diaré, så hun tar jo ikke direkte feil, men slanking er mer komplisert enn som så, og det er selvfølgelig ikke sunt eller bra å gå ned i vekt på denne måten? Har hun ingen virkning ved at hun spiser mindre i tillegg, ellerer det kun diaré? Hvis hun også spiser mindre (og forhåpentligvis sunnere, selv om jeg ser det som mindre sannsynlig), så vil hun også gå ned i vekt av det. Mye diaré kan forstyrre den naturlige tarmfloraen og man kan få langvarige plager. Jeg vet at diaré er en bivirkning av sprøyta, men hun bør forsøke så godt hun kan å unngå det, og det er heller ikke noe hun bør begynne å ønske (og eventuelt med vilje forsøke) å ha. Anonymkode: a4e75...857 Hun spiser mindre pluss diaré. Jeg kan ikke skjønne at det er bra i lengden Anonymkode: 31d76...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #4 Del Skrevet 7. desember 2024 Nei det er det jo ikke. Hun bør ikke får noe dille på at diaré er viktig og bra for vektnedgang (men virker som om hun allerede har fått det dessverre). Mindre og sunnere mat må være fokuset. Men det er klart, mindre mat + diaré vil jo i praksis gi kraftigere og raskere effekt enn bare mindre mat. Men som sagt, det er ikke sunt og ikke bra for den naturlige tarmfloraen. Anonymkode: a4e75...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #5 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er det jo ikke. Hun bør ikke får noe dille på at diaré er viktig og bra for vektnedgang (men virker som om hun allerede har fått det dessverre). Mindre og sunnere mat må være fokuset. Men det er klart, mindre mat + diaré vil jo i praksis gi kraftigere og raskere effekt enn bare mindre mat. Men som sagt, det er ikke sunt og ikke bra for den naturlige tarmfloraen. Anonymkode: a4e75...857 Det tenker jeg også. Og hva skjer når hun ikke skal gå på de sprøytene mer? Når kanskje matlysten kommer tilbake og diaré stopper opp. Anonymkode: 31d76...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #6 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det tenker jeg også. Og hva skjer når hun ikke skal gå på de sprøytene mer? Når kanskje matlysten kommer tilbake og diaré stopper opp. Anonymkode: 31d76...b6f Diare eller ikke, de fleste går opp igjen når de slutter på sprøytene, så hun må mest sannsynlig ta de resten av livet. Anonymkode: fe679...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #7 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Diare eller ikke, de fleste går opp igjen når de slutter på sprøytene, så hun må mest sannsynlig ta de resten av livet. Anonymkode: fe679...ba3 Det tror jeg ikke hun har råd til. De er dyre Anonymkode: 31d76...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #8 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 11.46): Nei det er det jo ikke. Hun bør ikke får noe dille på at diaré er viktig og bra for vektnedgang (men virker som om hun allerede har fått det dessverre). Mindre og sunnere mat må være fokuset. Men det er klart, mindre mat + diaré vil jo i praksis gi kraftigere og raskere effekt enn bare mindre mat. Men som sagt, det er ikke sunt og ikke bra for den naturlige tarmfloraen. Anonymkode: a4e75...857 Tror ikke dette er bra for henne. Var på besøk i går og hun snakket om at hun spiser svært lite akkurat no og får diaré etter hvert måltid. Men hun er fornøyd for da går hun iallefall ned i vekt. Men det kan ikke være bra for helsen det? Anonymkode: 31d76...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #9 Del Skrevet 9. desember 2024 Da jeg gikk ned i vekt (uten medisin) kunne jeg gå flere dager uten å måtte gå på do. Som var rart for meg fordi da jeg var overvektig var 2 ganger til dagen normen. Skjønte fort at det var naturlig med mindre påfyll som måtte ut, og jeg gikk jo ned hver uke, så problematiserte det ikke. Diaré er ikke en naturlig del av vektnedgang. Må være en bivirkning av sprøytene. Anonymkode: 6b94a...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #10 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 22.30): Da jeg gikk ned i vekt (uten medisin) kunne jeg gå flere dager uten å måtte gå på do. Som var rart for meg fordi da jeg var overvektig var 2 ganger til dagen normen. Skjønte fort at det var naturlig med mindre påfyll som måtte ut, og jeg gikk jo ned hver uke, så problematiserte det ikke. Diaré er ikke en naturlig del av vektnedgang. Må være en bivirkning av sprøytene. Anonymkode: 6b94a...6bd Sikkert bivirkning ja. Men det kan ikke være bra i lengden? Få diaré etter den lille maten man spiser Anonymkode: 31d76...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå