Gå til innhold

Få barn nr 3? Positive og negative erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er veldig i tenkeboksen om å få barn nr 3 nå. Har to jenter fra før og er 38 år snart så føler at det er nå eller aldri. 
Jeg er redd for at det blir et kaos med nr 3 ettersom mine da vil være 4 og 7 år hvis alt går «raskt»,  men samtidig er jeg redd for å angre når jeg er for gammel og valgte å ikke få nr 3. De sier at man aldri angrer på et barn man har fått, men på barn man aldri fikk. 

Dere som har 3 barn, ville dere valg om igjen eller har dere det flott som familie på 5? 

Anonymkode: dc55b...ba6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi er veldig i tenkeboksen om å få barn nr 3 nå. Har to jenter fra før og er 38 år snart så føler at det er nå eller aldri. 
Jeg er redd for at det blir et kaos med nr 3 ettersom mine da vil være 4 og 7 år hvis alt går «raskt»,  men samtidig er jeg redd for å angre når jeg er for gammel og valgte å ikke få nr 3. De sier at man aldri angrer på et barn man har fått, men på barn man aldri fikk. 

Dere som har 3 barn, ville dere valg om igjen eller har dere det flott som familie på 5? 

Anonymkode: dc55b...ba6

Er du så pass oppe i årene, så må du være obs på at graviditet nummer tre, kan bety både to og tre barn i samme graviditet. 

Spør du meg, med slektninger som fikk barn både ved trettiåtte og eldre så fortjener ingen barn så gamle foreldre. Av to grunner, foreldrene tror de henger med i utvikling, men gjør det ikke. Det verste er dog de barna som sitter igjen uten foreldrene før de var myndige eller rett etter de ble myndige var foreldreløse. Det bør barn slippe å oppleve før de er 20 år gamle.

Anonymkode: 8e934...97a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ville aldri gjort det. Ser andre som har tre barn med kaotiske hverdager, og minstemann som ofte henger etter. 

Anonymkode: 18dfa...1c0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fikk 3 barn på 2 år. Angrer på valg av barnefar men ikke på valg av  nr 3😊 skulle helst hatt 4-5 barn men følte meg for gammel da jeg traff mann nr 2 som 34åring. Fikk barna mine tidlig i 20årene.

Er selv 39 nå og flere barn er utelukket pga alder.

Anonymkode: 5ad18...369

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er du så pass oppe i årene, så må du være obs på at graviditet nummer tre, kan bety både to og tre barn i samme graviditet. 

Spør du meg, med slektninger som fikk barn både ved trettiåtte og eldre så fortjener ingen barn så gamle foreldre. Av to grunner, foreldrene tror de henger med i utvikling, men gjør det ikke. Det verste er dog de barna som sitter igjen uten foreldrene før de var myndige eller rett etter de ble myndige var foreldreløse. Det bør barn slippe å oppleve før de er 20 år gamle.

Gjennomsnittlig alder ved død av alderdom er litt høyere enn 60 år i Norge altså 🙄🙄 og man kan aldri sikre seg mot å dø, man kan dø av ganske mye annet enn alderdom, om du ikke visste det da. 

Anonymkode: ccc34...3f9

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når barna er 20, er foreldrene 58 hvis de var 38 da de fikk dem altså😂😂

Foreldre kommer aldri til å følge med på utviklingen. Min søster ble mor i en alder av 17, og hun er og har alltid vært ukul og ikke hatt peiling ifølge niesen min😆

kan dessverre ikke hjelpe TS ennå, men om noen uker kanskje! Får tredje barn, og er 37. Litt skummelt, men det føles rett!

Anonymkode: 495dc...f6e

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror ikke alder betyr så mye nå som før. En fordel er jo at du har barnevakt i den eldste. Altså, at når eldste er 12, så kan du komme hjem ved midnatt, og det eneste det koster deg er en hundrelapp, liksom.

Hvis de to yngste er dine og ikke hans biologiske barn, så ville jeg sørget for en forventningsavklaring, for hvis ikke dine barn er like viktige for ham som det barnet som muligens kommer, så er det dødfødt. 

Anonymkode: d148a...900

• Liker 2
Skrevet

Fikk mitt tredje, familiens fjerde, barn når jeg var 38. Det har vært veldig koselig og familien er komplett. Dere er i barnegaloppen uansett, så det blir ikke så stor forskjell. Våre var 8, 14 og 15 når minsten kom. Måtte begynne litt på nytt, men det har gått veldig fint. Har du lyst så kjør på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi fikk nettopp vår tredje nå når jeg fylte 40 år. De eldre er 7 og 2 år. Dette var den letteste overgangen for oss og tredjemann har bare glidd inn i familiens rutine. Faktisk har det gått så bra at nå fikk jeg lyst på nr 4 🤣

Bare ignorer det folk sier om at du er for gammel. Av en eller annen grunn har yngre mødre stort behov på å rakke ned på de som venter. Vi bor i Oslo og alle foreldrene i barnehagen er rundt vår alder +/- 5 år (da snakker jeg om 2 åringen vi fikk når jeg var 38 år).

Så hvis dere har lyst på så anbefaler jeg nr 3.

Anonymkode: ce4da...fcb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gjennomsnittlig alder ved død av alderdom er litt høyere enn 60 år i Norge altså 🙄🙄 og man kan aldri sikre seg mot å dø, man kan dø av ganske mye annet enn alderdom, om du ikke visste det da. 

Kreft har ingen aldersgrense, den tar heller ikke hensyn til når eller hvem den rammer.
I det ene tilfellet var faren betydelig eldre enn moren. 

Det samme gjelder ulykker, der foreldre i fremsetet blir drept, mens barn i baksetet overlever. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det samme gjelder ulykker, der foreldre i fremsetet blir drept, mens barn i baksetet overlever. 

Du tenker at sannsynligheten for å dø i en bilulykke er høyere når man er i 40-årene enn når man er i 20- og 30-årene?

• Liker 2
Skrevet

Barn nr 3 gjorde familien vår komplett. 

Barnet var vårt desidert enkleste, og de sier at barn nr 3 ofte blir temmelig harmonisk fordi det bare henger med på det søskena gjør. (Og fordi man som forelder er veldig avslappa og trygg i rollen). Man oppdrar ofte ikke nr3 på samme måte som de eldste barna, det får inn oppdragelse og forventninger gjennom a/s familie. 

Nr 3 har jo alltid hatt forgudende foreldre og søsken rundt seg, samtidig har det fått stort rom til egenlek. Og i så og si alle familier jeg kjenner er det barn nr3 som har den beste fantasien og best evne til å leke alene - det virker som det finner mer roen på egenhånd, kanskje iogmed at det vet at det alltid er folk tilgjengelig. 

Anonymkode: 622cc...ae2

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg fikk mitt tredje barn når jeg var 36, og vurderer en til nå som jeg er 38😅 de to eldste er veldig mye eldre og flytter snart hjemmefra. Å få en attpåklatt har kun vært en eneste stor velsignelse for hele familien ❤️ søsknene forguder ham, og maser om at vi må få en til 😄 

Anonymkode: e523f...2e2

• Nyttig 1
Skrevet

Det gikk fint med babytiden (storesøsken var 6 og 8), men etterhvert ble det mer krevende. Minste har nå fått Aspergerdiagnose, og skal utredes for ADHD. Jeg hadde absolutt stoppet på to hvis jeg hadde visst at tredje skulle få utfordringer. 
Men det vet man jo ikke. Og det er det viktig å tenke på kan skje. 
Går det ut over både forholdet, psykisk helse og storesøsken? Jepp. 

Anonymkode: dcda2...14e

• Hjerte 1
Skrevet

Vår nummer 3 er virkelig livets dessert 🩵

Anonymkode: b9f66...29a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det vet kun dere.

Ingen sier høyt at de angrer på barn de har fått, eller står frem  i media. Der er det kun solskinnshistorier og "barna er det største som har hendt meg" så det er viktig å ha i bakhodet.

Dere er ikke for gamle ikke tenk på det. Eldre foreldre er mer ressursterke og lever og ofte lengre enn de som blir tidlig foreldre og det er selvsagt fordi de to gruppene er ulike i livsvalg og bakgrunn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Elsker nr. 3 og på mange måter har hun gjort familielivet komplett. Samtidig tenker jeg relativt ofte på hvor mye bedre økonomi og mer tid til hvert av barna vi hadde hatt hvis det bare var to av dem. Nr. 3 var ikke planlagt. Uansett ville jeg ikke vært henne foruten.

Anonymkode: b37ff...d2d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kreft har ingen aldersgrense, den tar heller ikke hensyn til når eller hvem den rammer.
I det ene tilfellet var faren betydelig eldre enn moren. 

Nei det er jo akkurat det jeg skriver i innlegget du siterer. 

Skrevet

Har du en sikker jobb,korte dager med god og trygg lønn så er det jo bare å klemme på. Oss dødelige som må jobbe bort hele barndommen demmes for å ha tak over hodet,har knapt nok evne til å gi kjærlighet til kun ett barn.

Vel unnt!! Vi ønsket oss mange barn,men er ikke økonomi eller tid til nok omsorg her🥲

Anonymkode: 88b00...f28

• Liker 1
Skrevet

Kjenn på det. Dersom 2 funker ok, og dere klarer hverdagens logistikk bra - da er det bare å kjøre på. Jeg har tre barn, og konkluderte med dette. Det er mer jobb med 3, helt klart. Men svaret ligger egentlig mer i hvordan man takler det. Noen venner av meg er superstresset med ett barn. Andre er superchille med 4. 

Lag ett til! Vi trenger dette 🙂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...