Gå til innhold

Oppbevaring av smykker hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt bistand.

Hvordan finne en fornuftig løsning til oppbevaring av smykkene mine så jeg faktisk bruker dem?

Jeg har for mye- alt fra egne barnesmykker ( kan ryddes bort og gjemmes til ev barnebarn), konfirmasjonsgaver ( overlatt mye til datter men fortsatt dels minner dels i bruk) , arvede smykker av diverse verdi - mye norsk design- emalje- gamle Arve smykker jeg ønsker bruke og alt jeg selv har fått/ anskaffet i løpet av årene.

Har endel ungdom og andre innom så usikker på om jeg vil ha de fremme på soverom eller mer gjemt bort- og hva med ferier/ faren for innbrudd?

ønsker kunne pakke de greit bort/ ta med uten for mye styr men ha oversikt så de blir brukt i hverdagen. 

Har noen tips til løsning og oppbevaring? Har googlet litt men finner mest temu løsninger som jeg ikke ønsker støtte.. om mulig heller ikke spinnville dyrt men som en ok julegave til meg selv. 

Anonymkode: 45324...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et stort smykkeskrin som kan låses. Fra gullsmed. Mange ulike rom som gir god oversikt. Har det fremme på soverommet, men kan settes bort i et skap ved behov.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kometen skrev (1 minutt siden):

Jeg har et stort smykkeskrin som kan låses. Fra gullsmed. Mange ulike rom som gir god oversikt. Har det fremme på soverommet, men kan settes bort i et skap ved behov.

Men hvor stort? Sorterer du på noe vis?  Jeg har nok et luksusproblem med smykker fra mange ledd og personer i familien - det har blitt rett og slett for mye til å ha oversikt om du forstår. ( har mange smykkeskrin av forskjellige størrelse og alder men mangler oversikt  så jegfinner  det jeg vil ha/ egner seg til anledningen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvor stort? Sorterer du på noe vis?  Jeg har nok et luksusproblem med smykker fra mange ledd og personer i familien - det har blitt rett og slett for mye til å ha oversikt om du forstår. ( har mange smykkeskrin av forskjellige størrelse og alder men mangler oversikt  så jegfinner  det jeg vil ha/ egner seg til anledningen) 

Stort. Som en liten koffert. Det jeg bruker mest har jeg øverst. Ellers er de uttrekkbare «skuffene» til ulike kategorier. En til bunadsølv, en til øredobber osv. har til og med en liten skuff til juleøredobber. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kometen skrev (27 minutter siden):

Stort. Som en liten koffert. Det jeg bruker mest har jeg øverst. Ellers er de uttrekkbare «skuffene» til ulike kategorier. En til bunadsølv, en til øredobber osv. har til og med en liten skuff til juleøredobber. 

Takk- det høres som dette jeg er på jakt etter - husker du hvor den er kjøpt/ link til noe lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har innlegg i skuff Innlegg skuff smykker 

Har også en liten skål på badet, og en i garderoben, for det som er i daglig bruk + det jeg bare tar av i farten. 

Har også et slikt smykkeskrin som beskrives, men det er for smykker som sjelden/ikke er i bruk. Noe arv, noe fra barndommen, bunadssølv, noe som ikke er min stil akkurat nå. 

Anonymkode: 612bf...131

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...