Gå til innhold

Svarte på for mye på eksamen, trekker det mye ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en eksamen i et samfunnsfaglig emne for noen dager siden. Jeg fant ut at jeg skrev omtrent 7500 ord ca på hele. Jeg kunne ikke se antall ord underveis og det var en skoleeksamen uten hjelpemidler.
Det var en del 1 hvor jeg skulle svare på 4 oppgaver og skrive omtrent 4-500 ord på hver, der var jeg innenfor. Men på langsvarsoppgaven skrev jeg veldig mye, det ble ca 5000 ord, men det var ingen begrensning på ord i oppgaveteksten.
Slik var oppgaven formulert: drøft hvordan …. Kan forklare  …., ….eller ….  …..

det var altså 4 forskjellige temaer jeg kunne velge mellom, men jeg valgte å svare på hvordan det ene blir påvirket av alle fire, er det veldig negativt? 

Jeg vet at det er umulig å svare på for dere, men vil bare høre om noen har erfaringer med det samme og om det gikk greit..

Anonymkode: cfdf3...ec5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke generelt 10% ord + eller minus, før det blir trekk? Så du er jo langt over det opogaven ber om. Hvor mye trekk det blit vet jeg ikke, men tror du må forvente noe. 

Anonymkode: 67669...320

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det ikke generelt 10% ord + eller minus, før det blir trekk? Så du er jo langt over det opogaven ber om. Hvor mye trekk det blit vet jeg ikke, men tror du må forvente noe. 

Anonymkode: 67669...320

Det stod ingenting om antall ord i langsvarsoppgaven. Stod bare at vi skulle skrive omtrent 4-500 ord på 4 deloppgaver i oppgave 1, så ca 2000 ord til sammen. På del 2 stod det ingenting om det

Dette fikk vi også beskjed om på forhånd, men skjønner jo at det ikke er bra om teksten er for lang heller.

Anonymkode: cfdf3...ec5

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk dette, TS? 

Tipper det gikk bra, skoleeksamen pleier ikke å ha streng øvre ordgrense fordi man ikke har tid til å redigere strengt. Kortsvar har ofte anvisning til lengde for å unngå at folk vektlegger disse oppgavene for mye tid. 

Anonymkode: 6b657...bf4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...