Gå til innhold

Stressmestring...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livet mitt er stressende

Jeg har en krevende jobb med masse ansvar. Jeg jobber 45-60 timer i uken. Jeg er ny i stillingen, så jeg tror det blir litt bedre etterhvert.

Problemet er at arbeidsmengden er så stor at jeg er helt stiv av stress hver dag. Nakken prikker og skuldrene er stive. Jeg sliter med at hjertet slår uregelmessig og noen ganger klarer jeg ikke å slappe av. Føler at stresset river i kroppen

Det hjelper ikke at jeg har 2 små barn med all oppfølging det medfører

Når det er sagt så jobber jeg nesten all overtid etter barna er lagt.

Noen som har tips til stressmestring??

Håper folk kan gi gode tips :)

Anonymkode: 6a254...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke brukt trening her, da må være av det rolige slaget ellers kan det virke mot sin hensikt. Kanskje litt yoga 20 min kveldstid (finnes masse på You tube) Det finnes apper/podcaster for stressmesstring du kan teste. 

Ro ned med rolige gåturer, ikke ha noe på øret, stopp opp og bruk sansene dine. Legg inn små pauser i løpet av dagen. Minimer scrolling. Spis sunt og regelmessig. Dropp alkohol (minimer det iallefall). Gode søvnrutiner, legg deg/stå opp til omtrent samme tid.  Gjøre så godt du kan - det er godt nok.  

Anonymkode: e17d6...5ea

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville ikke brukt trening her, da må være av det rolige slaget ellers kan det virke mot sin hensikt. Kanskje litt yoga 20 min kveldstid (finnes masse på You tube) Det finnes apper/podcaster for stressmesstring du kan teste. 

Ro ned med rolige gåturer, ikke ha noe på øret, stopp opp og bruk sansene dine. Legg inn små pauser i løpet av dagen. Minimer scrolling. Spis sunt og regelmessig. Dropp alkohol (minimer det iallefall). Gode søvnrutiner, legg deg/stå opp til omtrent samme tid.  Gjøre så godt du kan - det er godt nok.  

Anonymkode: e17d6...5ea

Takk for fint innlegg! 
jeg skal ta det til meg ❤️

Anonymkode: 6a254...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...