Gå til innhold

Messenger-spørsmål: Melding "levert" vs "sendt"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hørt at dersom man er blokkert så står det bare "sendt" på en mld i messenger, mens hvis man ikke er blokkert, så står det "levert".

Noen som vet om dette stemmer? 

Og hvordan skal jeg da tolke det, når mobil-appen viser "levert", mens messenger på pc'n viser "sendt"? 

Jeg  forstår ikke. Kan noen forklare?

Anonymkode: cd55a...379

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hørt at dersom man er blokkert så står det bare "sendt" på en mld i messenger, mens hvis man ikke er blokkert, så står det "levert".

Noen som vet om dette stemmer? 

Og hvordan skal jeg da tolke det, når mobil-appen viser "levert", mens messenger på pc'n viser "sendt"? 

Jeg  forstår ikke. Kan noen forklare?

Det lurer jeg også på, særlig ettersom at statusen kan forandre seg hos meg. Først sendt, så levert, eller vice versa, og til slutt sett. Hvordan det ser ut hvis jeg sender til noen som har blokkert meg aner jeg ikke da, jeg har ikke testet enda.

Jeg har dog tenkt på en stund, å høre med noen jeg kjenner godt og stoler på, om å teste dette sammen med meg. F.eks. at vedkommende blokkerer meg mens jeg er fysisk tilstede i samme rom, og så prøver jeg å sende en melding og ser hva som skjer. Og etterpå oppheves selvsagt blokkeringen. Eller at jeg avtaler å blokkere noen, så prøver de å sende meg en melding, og så opphever jeg blokkeringen når vi har testet ferdig. Har bare ikke surret meg til å faktisk gjøre det enda.

Anonymkode: 127f3...c41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det lurer jeg også på, særlig ettersom at statusen kan forandre seg hos meg. Først sendt, så levert, eller vice versa, og til slutt sett. Hvordan det ser ut hvis jeg sender til noen som har blokkert meg aner jeg ikke da, jeg har ikke testet enda.

Jeg har dog tenkt på en stund, å høre med noen jeg kjenner godt og stoler på, om å teste dette sammen med meg. F.eks. at vedkommende blokkerer meg mens jeg er fysisk tilstede i samme rom, og så prøver jeg å sende en melding og ser hva som skjer. Og etterpå oppheves selvsagt blokkeringen. Eller at jeg avtaler å blokkere noen, så prøver de å sende meg en melding, og så opphever jeg blokkeringen når vi har testet ferdig. Har bare ikke surret meg til å faktisk gjøre det enda.

ja det er rare greier. Men står det "sett" er man hvertfall ikke blokkert, for da har jo vedkommende sett den. men for dem som kan være litt trege med å se meldinger så går man jo og lurer på dette - sendt, levert....hva betyr det? 

Smart å teste det ut, som du sier. jeg har tenkt det samme. Hvis du tester med noen, så skriv inn resultatet her, da ok? 

Så skal jeg gjøre det samme, hvis jeg gjør det : ) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du tester med noen, så skriv inn resultatet her, da ok? 

Det skal jeg! 🙂👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan vel være fordi den du har sendt til ikke er tilknyttet internett? Jeg pleier ikke å ha på mobildata, så om jeg er på et sted uten trådløst nett, får jeg ikke Messenger-meldinger. Skrur også av internett om natten. 

Anonymkode: aac1f...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ofte off line. Da står beskjeder folk har sendt meg som Sendt. Når messenger min er på nett igjen, står det som levert. 

Anonymkode: 5984c...ddf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er man blokkert forsvinner vel mulighet til å sende melding?

Anonymkode: 21536...d93

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sendt - sendt fra avsender
Levert - levert til mottaker (meldingen dukker opp i deres messenger)
Lest - mottaker har åpnet og lest meldingen.

Anonymkode: 62e1f...fea

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du blokkert får du ikke sendt melding, da står det noe ala du kan ikke kontakte denne brukeren e.l. Samboeren min jobber et sted med litt dårlig nett, så der står det ofte sendt lenge før den blir levert. Samme hvis man skrur av wifi/mobildata. Da står det sendt.

Anonymkode: 114a0...318

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forskjellen mellom sendt/levert er om mottakeren har en enhet som sender tilbake data eller ikke. Om personen ikke har messenger kjørende i bakgrunnen på mobil vil den kun stå som sendt. Når din enhet får data tilbake fra mottakers enhet så vil den stå som levert. 

er du blokkert vil det alltid stå bare sendt, fordi man ikke får data tilbake, men «sendt» i seg selv betyr ikke at man må være blokka. Kommer an på mange ting, blant annet enheten som brukes.

Anonymkode: 8d474...19a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 0.17):

Smart å teste det ut, som du sier. jeg har tenkt det samme. Hvis du tester med noen, så skriv inn resultatet her, da ok? 

Jeg fikk testet det i dag, med en datakyndig slektning.

Han blokkerte meg, jeg sendte en melding for å teste. Meldingens status gikk fra sendt til levert. Han fikk ikke opp noe hos seg. Jeg viste ham hvordan det så ut hos meg, han viste meg hvordan det så ut hos ham, underveis. Så opphevet han blokkeringen, men mottok fortsatt ikke den første meldingen jeg hadde sendt. Så bad han meg sende en ny melding for å teste, og den kom frem. Frem til han opphevet blokkeringen og jeg sendte ny melding, så det ut hos meg som om han bare ikke hadde åpnet meldingen enda.

Så det som du sender til en person som har blokkert deg, blir levert til Facebook/messenger, men ikke ut igjen fra messenger til personen som har blokkert deg. Selv ikke etter at blokkeringen er opphevet. For den som er blokkert vil det bare se ut som  om meldingen ikke er blitt lest/åpnet. Personen som du blokkerer, kan du ikke kontakte uten først å oppheve blokkeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvis noen har blokkert deg kan du da se når de var aktive sist? 

hos meg så kan jeg se at han er aktiv, og meldingen stod som levert i kanskje ett døgn før det nå står at den kun er sendt. Hørte med en venninne og ho mente at hvis man var blokkert i messenger så kunne man ikke gå inn på Facebook profilen og gå til messenger gjennom der. Noe jeg også kan. Hadde vært bedre om det bare hadde kommet opp blokkert med store bokstaver hvis det er tilfelle😂

Anonymkode: 1cd20...e7d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvis noen har blokkert deg kan du da se når de var aktive sist? 

hos meg så kan jeg se at han er aktiv, og meldingen stod som levert i kanskje ett døgn før det nå står at den kun er sendt. Hørte med en venninne og ho mente at hvis man var blokkert i messenger så kunne man ikke gå inn på Facebook profilen og gå til messenger gjennom der. Noe jeg også kan. Hadde vært bedre om det bare hadde kommet opp blokkert med store bokstaver hvis det er tilfelle😂

Det kom ikke opp hos meg når han var aktiv sist. Men det er det ikke alltid jeg får opp til enhver tid på kontaktene mine uansett, så det trenger ikke bety noe.

Det med å gå inn på messenger gjennom Facebook-profilen testet vi ikke. Men, hvis du er blokkert bare i messenger ligger han i innboksen akkurat som før. Hvis du er blokkert fra Facebook også, vil kommentarer på innlegg etc fra ham bli vist tilsvarende ab her; "facebook-bruker" og uten profilbilde.

Det at den skiftet status fra levert til sendt tror jeg ikke er noen god indikator. Hos meg stod det jo levert, selv om han ikke mottok noe.

Haha, ja sant! Av og til hadde det vært greit om det ikke var noen tvil 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kom ikke opp hos meg når han var aktiv sist. Men det er det ikke alltid jeg får opp til enhver tid på kontaktene mine uansett, så det trenger ikke bety noe.

Det med å gå inn på messenger gjennom Facebook-profilen testet vi ikke. Men, hvis du er blokkert bare i messenger ligger han i innboksen akkurat som før. Hvis du er blokkert fra Facebook også, vil kommentarer på innlegg etc fra ham bli vist tilsvarende ab her; "facebook-bruker" og uten profilbilde.

Det at den skiftet status fra levert til sendt tror jeg ikke er noen god indikator. Hos meg stod det jo levert, selv om han ikke mottok noe.

Haha, ja sant! Av og til hadde det vært greit om det ikke var noen tvil 🤣

Ringte en venninne jeg for å teste det. Jeg og han er ikke venner på Facebook og har hverandre bare på messenger. Så jeg slettet henne og fikk hun til å blokkere meg og da kunne jeg ikke se at hun var aktiv eller når hun sist hadde vært på, noe jeg kunne rett føre. kom heller ikke inn på messenger gjennom Facebook profilen hennes da😅 kom bare opp legg til som venn, og når jeg gikk inn på han sin Facebook stod det legg til som venn, og messenger

Men kunne sende henne melding i den chatten vi hadde fra før det bare dukket ikke opp hos henne. kom fram til at jeg var ikke blokkert, han har bare ikke svart 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...