Gå til innhold

Snapmap og ungdom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du som foreldre se deres barn på snapmap, tenker da ungdomskoleelev? Altså se hvor de befinner seg.

Anonymkode: df6a4...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ikke på snapmap. Han vil ikke at "alle" skal se hvor han er. Og jeg har ikke behov for at han er på kartet for min del. 

Anonymkode: 2aa58...a56

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hun kan velge mellom det og å si fra hvor hun drar. 

Anonymkode: 8b95b...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 18-åring har på kartet og jeg kan se henne. Hun er uansett koblet til min find my iphone. Misbruker det aldri, sitter ikke og overvåker. Hun kan selvfølgelig sperre når som helst om hun vil. Skulle noe skje er det greit å se hvor hun var sist (hun bor ikke hjemme). 

Anonymkode: 3efbe...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, snapmap er av.

Ser telefoner, pader og iTager (f.eks på el-sparkesykkel) i «hvor er» på iPhonen min, og det er informert om. Har sjekket en sjelden gang når det ikke er svar å få, ellers er ikke det noe jeg følger med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. 

Rett og slett fordi jeg ikke har snap installert. 

Anonymkode: cee41...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke at foreldre lar barna vise hvor de er i nåtid. Dette bør ingen ha på. Brudd på personvern og privatliv.

Anonymkode: 66db0...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forlangte det av poden da det var tid for russetur til Hellas (helt greit for h*n), føltes trygt for meg å se at det hadde vært aktivitet like før jeg våknet, og videre. H*n glemte det i ettertid, så lenge visste jeg hvor h*n var... det stemte med det h*n fortalte, det ga meg ro. Ble fjernet 1-2 år senere. 

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hvor døtrene mine er. Det er av eget valg da. Og de ser hvor jeg er. 

Sønnen min har ikke på map av eget valg. 

Nå er riktignok de i vgs alder.

Sjeldent jeg sjekker annet enn hvis jeg ikke får tak i dem og lurer på hvor de er.

Anonymkode: b09c8...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har satt opp deres snapmap så de er skjult for alle unntatt valgte brukere. Disse valgte er meg og pappaen. Vi sjekker sjeldent. Var kjekt på Halloween når de var ute uten voksne, og nå som de er litt dårlige på å ta telefonen. 

Det er flere innstillinger på snapmap enn Alle og Ingen. 

På Halloween la jeg til de nære vennene de skulle gå med i fall de mistet hverandre. De ble tatt bort dagen etter.

Anonymkode: 73dc3...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringen har på kartet for meg ja, men hun kan også se meg. Vi har også hverandre på find my phone eller hva det heter. Men ingen andre kan se oss på snapmap.

Det handler om trygghet, ikke overvåking. Snapkartets posisjon avhenger av når man sist åpnet appen, så sånn sett er ikke det den beste for å overvåke om det er intensjonen da min unge kan bruke timer mellom hver gang snap brukes. 

Anonymkode: 6bc51...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i vår kjernefamilie har snapkartet åpent for hverandre, men mine ungdommer bruker snapchat veldig lite, så det er ikke akkurat så utleverende 😅 Tenåringen som hentes etter jobb har installert en annen sporingsapp så hun skal slippe at vi *RINGER* for å finne ut hvor hun er 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...