AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #41 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har bmi på 42 og får ikke resept. Grunnene er i følge legen at jeg ikke har noen sykdommer som kan relateres til overvekt, er i full jobb (tungt fysisk arbeid), trener flere ganger i uka og spiser forholdsvis sunt (aldri godteri, potetgull o.l, sjelden kaker). Anonymkode: c30d1...c60 Da ville jeg byttet lege. Jeg hadde BMI på rett over 30 og fikk. Spiste heller ikke usunt, bare alt for store mengder. Er nede i BMI på 25 nå Anonymkode: 3d582...404
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #42 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bmi på 42 i seg selv er grunn nok for å resept. Makan for en dårlig lege! Anonymkode: ca3ac...fca Kanskje hun mente blå resept. At hun ikke vil betale full pris. Anonymkode: 17c11...34d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #43 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bmi på 42 i seg selv er grunn nok for å resept. Makan for en dårlig lege! Anonymkode: ca3ac...fca Hadde sannsynligvis fått av min forrige fastlege, men hen er dessverre pensjonist nå. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da ville jeg byttet lege. Jeg hadde BMI på rett over 30 og fikk. Spiste heller ikke usunt, bare alt for store mengder. Er nede i BMI på 25 nå Anonymkode: 3d582...404 Ikke mulig å bytte lege uten å få minst en time reisevei + ferge. Tror ikke jeg spiser for mye. Skrev matdagbok i to uker som legen fikk se, og hun hadde ingen kommentarer til den, annet enn at jeg ikke bruker melkeprodukter og egg (liker verken melk eller egg). AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje hun mente blå resept. At hun ikke vil betale full pris. Anonymkode: 17c11...34d Betaler gjerne full pris, selv om jeg egentlig ikke har råd. Anonymkode: c30d1...c60
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #44 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror ikke jeg spiser for mye Du spiser veldig mye selv om du ikke legger på deg, det kreves mye kalorier for å opprettholde en BMI på 42. Anonymkode: d0ea0...376 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #45 Skrevet 19. desember 2024 Jeg har BMI på 37,5 og fikk mysimba tabletter på blå resept (det søkes om, men behandles automatisk). Sprøyter kunne man ikke få på blå resept i følge legen min. Det er viktig å huske på at det ikke er en magisk pille, du må fortsatt gjøre en jobb, men den hjelper deg å ta litt bedre valg og minsker søtsuget. Så legen ønsker nok å se/høre at du har gjort forsøk en god stund. Om legen din ikke vil skrive ut og du ikke vil bytte fastlege, så kan man vurdere å gå privat for akkurat dette selv om det medfører litt reisevei? (Det viser også noe om motivasjon...) Anonymkode: 28df9...309
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #46 Skrevet 22. desember 2024 BMI burde vært skrinlagt. Basert på hvite slanke menn den gangen det ble oppfunnet. har selv en del kroniske sykdommer og BMi på 43. Etter 20 år med slanking som ikke funker så får jeg fortsatt ikke resept på wegovy f.eks. Så ikke alle leger som forstår dette med overvekt. Anonymkode: f7947...257
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå