AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Del Skrevet 6. desember 2024 Synes det virker så lett og at «alle» får det om de ber om det, stemmer det? Anonymkode: 7e47c...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Del Skrevet 6. desember 2024 Ja, vil tro det. Om jeg hadde hatt 30 i BMI på mine 170 cm ville jeg veid minimum 87 kg og hatt fedme. Det er ganske heftig, så kan ikke skjønne at jeg ikke skulle fått resept på slankemedisin om gjentatte andre forsøk på slanking ikke funket. Anonymkode: aa9d8...c2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes det virker så lett og at «alle» får det om de ber om det, stemmer det? Anonymkode: 7e47c...60c Ja og så? Hva vil du frem til? Anonymkode: efe1f...f4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Del Skrevet 6. desember 2024 Ja, de fleste leger vil skrive ut en slik resept hvis du er under kategorien fedme, men du må betale den selv hvis du ikke er veldig overvektig. Typ bmi på 40 tror jeg. Anonymkode: e47e9...c29 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Del Skrevet 6. desember 2024 Ja, men du får ikke på blå resept. Da må du ha bmi på 60+ Anonymkode: 3ecba...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6. desember 2024 #6 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men du får ikke på blå resept. Da må du ha bmi på 60+ Anonymkode: 3ecba...88f Når endret de det fra BMI 50 til 60? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Del Skrevet 6. desember 2024 Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden): Når endret de det fra BMI 50 til 60? Kanskje det var 50. Anonymkode: 3ecba...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, vil tro det. Om jeg hadde hatt 30 i BMI på mine 170 cm ville jeg veid minimum 87 kg og hatt fedme. Det er ganske heftig, så kan ikke skjønne at jeg ikke skulle fått resept på slankemedisin om gjentatte andre forsøk på slanking ikke funket. Anonymkode: aa9d8...c2a Det er jo ganske stor del av Norges befolkning som har en bmi over 30. Og det er flere overvektige enn normalvektige. Trodde man måtte være nærmere bmi 40 før man kunne få medisin. Skremmende at det skal være så lett Anonymkode: 7e47c...60c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6. desember 2024 #9 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, vil tro det. Om jeg hadde hatt 30 i BMI på mine 170 cm ville jeg veid minimum 87 kg og hatt fedme. Det er ganske heftig, så kan ikke skjønne at jeg ikke skulle fått resept på slankemedisin om gjentatte andre forsøk på slanking ikke funket. Anonymkode: aa9d8...c2a Jeg er 176 og min trivsels vekt er 85, selv om bmi sier jeg da er overvektig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Del Skrevet 6. desember 2024 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Jeg er 176 og min trivsels vekt er 85, selv om bmi sier jeg da er overvektig Om du trives med å veie så mye, så supert for deg. Men du er likevel overvektig. Anonymkode: aa9d8...c2a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 6. desember 2024 #11 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ganske stor del av Norges befolkning som har en bmi over 30. Og det er flere overvektige enn normalvektige. Trodde man måtte være nærmere bmi 40 før man kunne få medisin. Skremmende at det skal være så lett Anonymkode: 7e47c...60c Er det skremmende at det er lett at folk får medisiner som bedrer helsen? Hva slags menneskesyn har du egentlig? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo ganske stor del av Norges befolkning som har en bmi over 30. Og det er flere overvektige enn normalvektige. Trodde man måtte være nærmere bmi 40 før man kunne få medisin. Skremmende at det skal være så lett Anonymkode: 7e47c...60c Trenger ikke og ha 30 lenger heller. Anonymkode: e2534...332 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Del Skrevet 6. desember 2024 Legen spurte meg 3 ganger, og jeg sa nei hver gang 😅 Jeg … jeg ønsker å klare det selv. Jeg gikk ned 11kg på noen måneder, men så nå er det jul. Jeg vet at min egen motivasjon for dette, den forsvinner med jula. Jeg går heller opp et par kg til nå i jula, for så å fortsette i januar. Men erfaringen min er at det er enkelt å få tak i disse sprøytene, om man er overvektig. Min BMI er nå ~31, så om jeg ønsker dem så må jeg spørre før jeg går under 30. Eller, jeg har høyt blodtrykk, så kan være jeg fortsatt hadde fått tilbud om dem. Anonymkode: df29c...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Del Skrevet 6. desember 2024 000VF000 skrev (1 minutt siden): Er det skremmende at det er lett at folk får medisiner som bedrer helsen? Hva slags menneskesyn har du egentlig? Kanskje på grunn av bivirkningene? De kjenner som har startet skulle ønske det ikke hadde vært så lett, de angrer. Anonymkode: e2534...332 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo ganske stor del av Norges befolkning som har en bmi over 30. Og det er flere overvektige enn normalvektige. Trodde man måtte være nærmere bmi 40 før man kunne få medisin. Skremmende at det skal være så lett Anonymkode: 7e47c...60c Da håper jeg at denne store andelen av Norges befolkningen som er overvektige får den hjelpen de trenger for å bli normalvektige, enten det er det ene eller andre. Om normal slanking ikke føreR frem, så er kanskje medisiner det riktige. Å skulle veit 87 kg på mine 170 hadde vært ganske heftig, kan nesten ikke forestille meg å skulle veid så mye. Anonymkode: aa9d8...c2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Del Skrevet 6. desember 2024 "Alle" får det ikke. Man må vurderes medisinsk først. Hvis det ikke er medisinsk forsvarlig vil ikke legen skrive ut resept. Men på den annen side: det er ganske mange som får, og siden man som pasient betaler medisinen selv, er det ingen stor kostnad for samfunnet at man får resept. Faktisk vil samfunnet trolig spare på det, da mange flere vil klare å gå ned en del i vekt, slik at risikoen for vektrelaterte sykdommer og skader reduseres. Jeg ser virkelig ikke noe galt i det. Vi burde heller være glade for at mange flere får muligheten til å gå ned i vekt. Anonymkode: ff464...56e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #17 Del Skrevet 6. desember 2024 Ja kan men du får på hvit. Så og si alle søknader spesialister har sendt inn blir avvist. Var på oppfølging med mannen i huset og legen sa på overvektklinikken vi tilhører hadde de sendt inn 150 søknader og alle avvist selv med tillegg sykdommer Anonymkode: bc2fd...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #18 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Legen spurte meg 3 ganger, og jeg sa nei hver gang 😅 Jeg … jeg ønsker å klare det selv. Jeg gikk ned 11kg på noen måneder, men så nå er det jul. Jeg vet at min egen motivasjon for dette, den forsvinner med jula. Jeg går heller opp et par kg til nå i jula, for så å fortsette i januar. Men erfaringen min er at det er enkelt å få tak i disse sprøytene, om man er overvektig. Min BMI er nå ~31, så om jeg ønsker dem så må jeg spørre før jeg går under 30. Eller, jeg har høyt blodtrykk, så kan være jeg fortsatt hadde fått tilbud om dem. Anonymkode: df29c...892 Mye bedre og klare det selv. En i familien min fikk det med bmi på 22 for og ta av fødselsvekt , og hun angrer. Anonymkode: e2534...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #19 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg fikk utskrevet på BMI 26, ingen tilleggssykdommer. Men må betale selv da. Anonymkode: cfa73...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #20 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Synes det virker så lett og at «alle» får det om de ber om det, stemmer det? Anonymkode: 7e47c...60c BMI over 30 er et av flere kriterier som er satt av Legemiddelverket. Det er fastlegen din som har siste ordet, men mitt inntrykk er at de fleste med BMI over 30, og som ønsker det, får resept på slankemedisin. Anonymkode: 2bf50...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå