AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Del Skrevet 6. desember 2024 Som eneste sykepleier av alle sykepleierene på min jobb er jeg satt opp alene på min arbeidshelg i turnus. Dette fører nå til at jeg ikke får ta ut ferie på helg neste år. Fordi jeg er eneste sykepleier som kan jobbe da. Det føles så ufattelig urettferdig, når de andre får ta ut to helger ferie i året 😔 Hva gjør jeg? Anonymkode: 19bf0...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Del Skrevet 6. desember 2024 Fagforening? Anonymkode: 1a197...7be 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 6. desember 2024 #3 Del Skrevet 6. desember 2024 Dette hadde jeg tatt videre. Hvor ofte har dere arbeidshelg? Det er vel noe om at en har rett på tre uker sammenhengende ferie, så er det hver tredje helg, så kan de vel ikke nekte det. Hadde tatt det videre som sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Del Skrevet 6. desember 2024 Daisy-love skrev (Akkurat nå): Dette hadde jeg tatt videre. Hvor ofte har dere arbeidshelg? Det er vel noe om at en har rett på tre uker sammenhengende ferie, så er det hver tredje helg, så kan de vel ikke nekte det. Hadde tatt det videre som sagt. Jeg har tatt det med min tillitsvalgte. Jeg kan heller ikke finne noe sted at det står at man har rett på ferie når det er helg. Men jeg er ikke så kjent med lovverket og div. avtaler. 😔 De ordner nok en svensk vikar til sommeren. Men de andre får jo to helger ferie. Jeg ønsker og å ta en andre helg som de andre, men før nei som svar, og da som grunn at jeg er eneste sykepleier som står på vakt i turnus ☹️ Anonymkode: 19bf0...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Del Skrevet 6. desember 2024 Joda du har rett på 3 Sammenhengende uker. Enten får de flytte en av de andre spl til din helg, ansatte sykepleiere på din helg eller skaffe vikar Anonymkode: b964c...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 6. desember 2024 #6 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg har selv jobbet innen helse, og hos oss ble ferien ofte bare delt i to. Noen var da heldige og fikk to helger fri, de fleste ikke. De som var minst heldige jobbet søndag kveld, og gikk i ferie mandag. Kjipt, men dessverre en del av det det innebærer for mange å jobbe turnus. Skjønner det føles urettferdig at de andre får to frihelger. Det hadde jeg og kjent på, så du har forståelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Som eneste sykepleier av alle sykepleierene på min jobb er jeg satt opp alene på min arbeidshelg i turnus. Dette fører nå til at jeg ikke får ta ut ferie på helg neste år. Fordi jeg er eneste sykepleier som kan jobbe da. Det føles så ufattelig urettferdig, når de andre får ta ut to helger ferie i året 😔 Hva gjør jeg? Anonymkode: 19bf0...e33 Hvor ofte jobber du helg? Om du jobber hver 3. helg så er du lovpålagt å ha 3 sammenhengende uker ferie, og arbeidsgiver må rett og slett finne en erstatter for deg Anonymkode: b964c...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg er også alltid aleine på helg. Men selvfølgelig har jeg krav på samme ferie som de andre! Du blir svært dårlig behandlet, og bør true med å si opp. Anonymkode: 1bfb6...504 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #9 Del Skrevet 7. desember 2024 Du har krav på ferie som alle andre, men du har ikke krav på å få fri to arbeidshelger. Anonymkode: 16062...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #10 Del Skrevet 7. desember 2024 Daisy-love skrev (13 timer siden): Jeg har selv jobbet innen helse, og hos oss ble ferien ofte bare delt i to. Noen var da heldige og fikk to helger fri, de fleste ikke. De som var minst heldige jobbet søndag kveld, og gikk i ferie mandag. Kjipt, men dessverre en del av det det innebærer for mange å jobbe turnus. Skjønner det føles urettferdig at de andre får to frihelger. Det hadde jeg og kjent på, så du har forståelse. Mannen min jobber på sykehus, og han må som regel jobbe fra søndag morgen og natt til mandag når han er ferdig med sommerferien sin, dvs at siste feriehelg blir spolert… Anonymkode: 85951...c5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #11 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min jobber på sykehus, og han må som regel jobbe fra søndag morgen og natt til mandag når han er ferdig med sommerferien sin, dvs at siste feriehelg blir spolert… Anonymkode: 85951...c5a Men da har han hatt tre hele uker ferie? Anonymkode: 136bf...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #12 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): og bør true med å si opp. Anonymkode: 1bfb6...504 Kjempelurt😂 Anonymkode: fd0fe...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #13 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da har han hatt tre hele uker ferie? Anonymkode: 136bf...4d5 Ja, det har han. Men hvem andre hadde blitt tvunget til å jobbe søndagen i sommerferien sin, liksom… jeg vet i alle fall ikke om noen utenfor helse som må det. Tre uker sammenhengende ferie mellom 1. juni og 30. september har man uansett krav på. Dvs 18 virkedager (lørdag er virkedag). Jeg skjønte ikke helt TS, får du virkelig ikke fri i helgene når du avvikler sommerferie? F.eks at du i ferieuke 1 har fri man-fre og så må du jobbe helg? Så i ferieuke 2 har du fri man-fre og så må du jobbe helg igjen? For det er ikke lov, da er ikke ferien sammenhengende, og da må du ta det med tillitsvalgt. Men du kan regne med å være nødt til å jobbe helg rett før du går ut i sommerferie. Kan du konkret svare på hvordan ferien din og jobbingen din ser ut? Anonymkode: 85951...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå