AnonymBruker Skrevet 6. desember #1 Del Skrevet 6. desember Noen som har prøvd propper som skal motvirke smerter i ørene ved flytur? Hvilket har dere prøvd, og hvordan velger man riktig størrelse? Anonymkode: 2a0d0...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:56 #2 Del Skrevet søndag kl 14:56 Jeg har dessverre flydd noen ganger når jeg har vært skikkelig forkjølet, både med og uten propper. Uten propper kan det være helt forferdelig vondt på vei opp og ned, spesielt ned av en eller annen merkelig grunn. Med standard propper går det bedre, og med de spesielle "flyproppene" har det vært veldig bra. Sistnevnte har en slags åpning i midten, og jeg tror de gjør at trykkforskjellen reguleres over mye mer tid. Så ja, de fungerer hvis en har behov for den slags. Du får kjøpt dem på flyplasser, og muligens også på apotek. Har aldri sett dem i ulike størrelser. Anonymkode: 4bc05...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:04 #3 Del Skrevet søndag kl 15:04 Det å klype for nesen og blåse for å utligne trykket, er ikke et alternativ? Anonymkode: e3705...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:07 #4 Del Skrevet søndag kl 16:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det å klype for nesen og blåse for å utligne trykket, er ikke et alternativ? Anonymkode: e3705...801 Ikke hvis en er sørpe forkjølet. Ellers funker jo det/gjesping/kjevegymnastikk for de fleste. Anonymkode: 4bc05...d78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:14 #5 Del Skrevet søndag kl 16:14 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke hvis en er sørpe forkjølet. Ellers funker jo det/gjesping/kjevegymnastikk for de fleste. Anonymkode: 4bc05...d78 Åjoda. Det blir mye snørr og gørr derimot. Anonymkode: e3705...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:21 #6 Del Skrevet søndag kl 16:21 JA de funker. Jeg måtte fly med bihulebetennelse og tette ører, skrudde proppene i ørene 20 min før jeg satt meg på flyet og det gikk helt nydelig. Anonymkode: 63c3e...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:38 #7 Del Skrevet søndag kl 16:38 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Åjoda. Det blir mye snørr og gørr derimot. Anonymkode: e3705...801 OK. You do you, men noe fasitsvar er det ikke. På generelt grunnlag vil jeg uansett sterkt anbefale nevnte propper hvis en flyr med bihulebetennelse/tette bihuler eller er sørpe forkjølet. Anonymkode: 4bc05...d78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet søndag kl 18:38 #8 Del Skrevet søndag kl 18:38 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har dessverre flydd noen ganger når jeg har vært skikkelig forkjølet, både med og uten propper. Uten propper kan det være helt forferdelig vondt på vei opp og ned, spesielt ned av en eller annen merkelig grunn. Med standard propper går det bedre, og med de spesielle "flyproppene" har det vært veldig bra. Sistnevnte har en slags åpning i midten, og jeg tror de gjør at trykkforskjellen reguleres over mye mer tid. Så ja, de fungerer hvis en har behov for den slags. Du får kjøpt dem på flyplasser, og muligens også på apotek. Har aldri sett dem i ulike størrelser. Anonymkode: 4bc05...d78 Det er helt normalt at det er værre ved landing enn avgang, siden smertene kommer grunnet forskjell på lufttrykket på hver side av trommehinnen. Og når flyet går inn for landing så øker trykket på utsiden, og siden trykket på innsiden er lavere. Så er det rett og slett mye vanskeligere å bytte det ur. Siden den tynne luften på innsiden har problemer med å trenge ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå