AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Vi har to barn på 4 og 2 år. Siste året har jeg bare sluttet og ta initiativ, og de siste 8 mnd har det ikke blitt noe. Mannen hinter noen ganger, men kun muntlig. Sier han gjerne kunne tenke seg sex. Han gjør aldri noe fysisk for å vise det. Er egentlig usikker på om det ville hjulpet. Hadde han hintet mer fysisk er det jo ikke sikkert jeg ville hatt mer lyst. Det må da være flere med lik problemstilling? Hva gjorde dere? Sluttet å ha et samliv? Kom lysten noen gang tilbake? Bør jeg gå fra han siden lysten er så lav hos meg? Snakke om det er uaktuelt. Fører ingen vei. Anonymkode: 00d60...464 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 Dere har jo små barn og er i unntaksfasen enda. Jeg tenker det kan være greit å reflektere over årsaken til at du ikke ønsker sex. Er det fordi du ikke er/blir kåt? Onanerer du på egen hånd? Er det fordi du bruker all nærhet på barna? Er det fordi du ikke tenner på mannen? Anonymkode: c5cc0...c6f 4 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 Hva som er årsaken til du ikke vil ha sex med han har alt å si Anonymkode: 68110...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 Dere må jo kunne snakke om det selv om «problemet» ikke blir løst? Det er viktig. Du har små barn og det er ikke så uvanlig at lysten forsvinner litt med lite søvn, barn som klenger og tidsklemma. Gi det litt tid. Prioriter å være kjærester over fex husarbeid og egentid. Det er mye som kan gjøre ting bedre. Prat om det. Hva trenger du for å ha lyst? Hva er det som mangler eller er for mye av. Svaret ligger jo inni deg ett sted. Anonymkode: 582c6...6e3 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere har jo små barn og er i unntaksfasen enda. Jeg tenker det kan være greit å reflektere over årsaken til at du ikke ønsker sex. Er det fordi du ikke er/blir kåt? Onanerer du på egen hånd? Er det fordi du bruker all nærhet på barna? Er det fordi du ikke tenner på mannen? Anonymkode: c5cc0...c6f Jeg er vel sliten hele tiden. Aldri overskudd til noe og legger meg 20.00 og står opp 05.30 for å få en time alenetid på morgenen. Anonymkode: 00d60...464 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva som er årsaken til du ikke vil ha sex med han har alt å si Anonymkode: 68110...0b2 Jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg bare orker ikke. Hadde han lagt opp til det hadde jeg sikker blitt med, men når han ikke gjør noen fremstøt later jeg som sex ikke eksisterer i verden. Har egentlig ikke tid uansett. Barna er jo alltid våkne, og eneste tidspunkt de sover og jeg er våken er mellom 05.30-06.30. Anonymkode: 00d60...464 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 Da jeg var i samme situasjon ble jeg spist opp av barnas behov. Jeg trengte å være alene om kvelden, og når han da kom med sine voksenbehov ble det for mye. Dette må dere snakke om. Jeg hadde trengt mye mer ikkeseksuell oppmerksomhet og forståelse for å orke å ha sex. Fysisk kontakt som ikke handlet om/endte i sex. Samtaler, positivt samvær i en situasjon som for de fleste foreldre (kanskje spesielt mødre) er ekstremt krevende. Et grunnleggende vennskap. I min situasjon endte jeg med å be ham finne seg en elskerinne, jeg ville forstå det. Det avslo han, og fant seg ganske kort tid etter likevel en elskerinne (uten at vi hadde snakket om det). Etter skilsmissen fant jeg tilbake til sexlysten. Da hadde jeg lært meg å sette grenser, ta den tiden jeg trengte for å hente energi, og møtte en mann som hadde mer forståelse for hva jeg var istand til å gi ham, Anonymkode: 9aa83...d71 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere må jo kunne snakke om det selv om «problemet» ikke blir løst? Det er viktig. Du har små barn og det er ikke så uvanlig at lysten forsvinner litt med lite søvn, barn som klenger og tidsklemma. Gi det litt tid. Prioriter å være kjærester over fex husarbeid og egentid. Det er mye som kan gjøre ting bedre. Prat om det. Hva trenger du for å ha lyst? Hva er det som mangler eller er for mye av. Svaret ligger jo inni deg ett sted. Anonymkode: 582c6...6e3 Vanskelig å prioritere å være kjæreste. Når får folk tid til slikt? Yngste sover kun med en voksen sammen med seg. Så jeg legger meg senest 20.00. Jeg skjønner ikke helt hvor man henter tid til dette. Vi har ikke tid til husarbeid og egentlig heller. Vi har kronisk fulle skittentøys kurver, konstant rot, og tørket støv før jul i 23 forrige gang. Anonymkode: 00d60...464 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da jeg var i samme situasjon ble jeg spist opp av barnas behov. Jeg trengte å være alene om kvelden, og når han da kom med sine voksenbehov ble det for mye. Dette må dere snakke om. Jeg hadde trengt mye mer ikkeseksuell oppmerksomhet og forståelse for å orke å ha sex. Fysisk kontakt som ikke handlet om/endte i sex. Samtaler, positivt samvær i en situasjon som for de fleste foreldre (kanskje spesielt mødre) er ekstremt krevende. Et grunnleggende vennskap. I min situasjon endte jeg med å be ham finne seg en elskerinne, jeg ville forstå det. Det avslo han, og fant seg ganske kort tid etter likevel en elskerinne (uten at vi hadde snakket om det). Etter skilsmissen fant jeg tilbake til sexlysten. Da hadde jeg lært meg å sette grenser, ta den tiden jeg trengte for å hente energi, og møtte en mann som hadde mer forståelse for hva jeg var istand til å gi ham, Anonymkode: 9aa83...d71 Ja, det er jo egentlig dette jeg er redd for. Å derfor jeg tenker jeg bør gå fra han nå, fremfor å la det ende i noe slikt drama. Vi har snakket, og kommer ikke frem til noe. Jeg er sliten, han vil ha sex men vil ikke mase, begge later som ingenting og vil ikke plage den andre kan det virke som. Anonymkode: 00d60...464 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det er jo egentlig dette jeg er redd for. Å derfor jeg tenker jeg bør gå fra han nå, fremfor å la det ende i noe slikt drama. Vi har snakket, og kommer ikke frem til noe. Jeg er sliten, han vil ha sex men vil ikke mase, begge later som ingenting og vil ikke plage den andre kan det virke som. Anonymkode: 00d60...464 Er dere glade i hverandre fremdeles? Gode venner? Har dere lyst til å fortsette sammen? Anonymkode: 9aa83...d71 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er dere glade i hverandre fremdeles? Gode venner? Har dere lyst til å fortsette sammen? Anonymkode: 9aa83...d71 Ja, masse gode samtaler, felles interesser og vi samarbeider godt med barn, hus hjem osv. Så er jo egentlig rart å kaste det ut av vindu på grunn av samliv. Men igjen så føler jeg at jeg frarøvet han noe viktig, som han sier han vil ha. Jeg bare orker ikke, og får konstant dårlig samvittighet Anonymkode: 00d60...464
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hadde han lagt opp til det hadde jeg sikker blitt med, men når han ikke gjør noen fremstøt later jeg som sex ikke eksisterer i verden. Hvor ofte tar du initiativ da? Du må jo legge opp til det selv også. Å holde sexlivet vedlike er begge sitt ansvar Anonymkode: 68110...0b2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor ofte tar du initiativ da? Du må jo legge opp til det selv også. Å holde sexlivet vedlike er begge sitt ansvar Anonymkode: 68110...0b2 Aldri, de siste 8 månedene. Blir rart å ta initiativ til noe jeg ikke har lyst til, gjør det ikke? Blir som å spørre sjefen om jeg ikke kan få være på jobb til 1800, når jeg egentlig er ferdig 15.30. Det er det jo ingen som ville gjort. Anonymkode: 00d60...464 3 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Dere har jo små barn og er i unntaksfasen enda. Jeg tenker det kan være greit å reflektere over årsaken til at du ikke ønsker sex. Er det fordi du ikke er/blir kåt? Onanerer du på egen hånd? Er det fordi du bruker all nærhet på barna? Er det fordi du ikke tenner på mannen? Anonymkode: c5cc0...c6f Han bør jo forføre uten å spørre om sex Anonymkode: 25aa2...081 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, masse gode samtaler, felles interesser og vi samarbeider godt med barn, hus hjem osv. Så er jo egentlig rart å kaste det ut av vindu på grunn av samliv. Men igjen så føler jeg at jeg frarøvet han noe viktig, som han sier han vil ha. Jeg bare orker ikke, og får konstant dårlig samvittighet Anonymkode: 00d60...464 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bryte opp forholdet slik fungerer beskriver det? Som en "tjeneste" for mannen liksom? Du sier jo at dere har et godt forhold. Jeg skjønner ikke det her Anonymkode: 178d7...1e1 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Skrevet 6. desember 2024 Jeg fikk høre det samme da jeg var i dine sko. Sex ble fremhevet som "limet" i forholdet, jeg mener fremdeles at vennskap og kommunikasjon er viktigere. Om du ikke har tenkt på det før, hva med å outsource hans fysiske behov? Selvsagt innenfor et rammeverk, men det kan være en løsning. Men snakk om det lenge først i så tilfelle. Anonymkode: 9aa83...d71 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #17 Skrevet 6. desember 2024 *slik du beskriver det Anonymkode: 178d7...1e1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #18 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Aldri, de siste 8 månedene. Blir rart å ta initiativ til noe jeg ikke har lyst til, gjør det ikke? Blir som å spørre sjefen om jeg ikke kan få være på jobb til 1800, når jeg egentlig er ferdig 15.30. Det er det jo ingen som ville gjort. Anonymkode: 00d60...464 Virket som du klaget på at han ikke viser interesse for deg fysisk lenger, derfor jeg spør Anonymkode: 68110...0b2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #19 Skrevet 6. desember 2024 Men det er vel også helt vanlig å ha minimalt med sex når man har småbarn? Vi har i hvertfall tilnærmet null sex selv med et barn på snart 2 år Anonymkode: 178d7...1e1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #20 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg fikk høre det samme da jeg var i dine sko. Sex ble fremhevet som "limet" i forholdet, jeg mener fremdeles at vennskap og kommunikasjon er viktigere. Om du ikke har tenkt på det før, hva med å outsource hans fysiske behov? Selvsagt innenfor et rammeverk, men det kan være en løsning. Men snakk om det lenge først i så tilfelle. Anonymkode: 9aa83...d71 Jeg vet han ikke hadde villet ha seg med noen andre, så det er uaktuelt. Han er nok litt gammeldags. Er man gift så er man i det forholdet. Anonymkode: 00d60...464
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå