AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg kjøpte garn på black Friday kl 19 (viktig). Idag en uke senere (har jobbet i mellomtiden) var jeg på SAMME butikk, MED kvittering, byttet til SAMME garn, bare i annen farge. Garnet har opprinnelig pris 99 kr, men med 20% rabatt, betalte jeg 80 kr. Fant ut ila uka at de to fargene jeg kjøpte passet kanskje ikke så godt sammen, så jeg bestemte meg for å bytte en av de til annen farge. Idag var jeg og byttet, måtte betale mellomlegget på 20 kr ekstra pr nøste. Hun mente at dette var fordi de hadde tilbud den dagen, men ikke idag. Jeg prøver å forstå hvorfor mellomlegget, når det er samme garn. Hun mente at hadde jeg byttet samme dagen så ville jeg ikke måttet betale ekstra. Hvem kjøper en farge og finner ut ila én time (til butikkene stenger) at kanskje fargen er feil. Jeg prøvde å grave litt, fikk beskjed om at det er sånn de hadde fått beskjed om det fra sjefen. Sorry jeg vet ikke hva jeg vil med dette, men jeg er litt sånn forvirret. Det er første gang jeg har opplevd det. Det er ikke all verden, men pleier det å være slik? Er det vanlig? Anonymkode: 2ad17...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Del Skrevet 6. desember 2024 Formelt sett har ekspeditøren rett. Du returnerer garnet du har kjøpt på tilbud, får igjen pengene for det, og kjøper et nytt nøste til full pris. Butikken kan kreve at du gjør det sånn. Men det er stivbent kundebehandling som bare skaper et dårlig forhold til kunden. En smart selger ville innsett at butikken ikke taper noe på å bytte likt mot likt, mens man kanskje taper en kunde for alltid ved å være vrien på det. Anonymkode: da779...c8f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men det er stivbent kundebehandling som bare skaper et dårlig forhold til kunden. En smart selger ville innsett at butikken ikke taper noe på å bytte likt mot likt, mens man kanskje taper en kunde for alltid ved å være vrien på det. Anonymkode: da779...c8f TS her Jeg er enig. Jeg byttet bare to nøster, og måtte betale 20 kr ekstra pr stk. Ja. Det er bare snakk om 40 kr ekstra Men de 40 kronene kostet dem en kunde som handlet for flere hundre kroner, og drar sannsynligvis aldri tilbake igjen. Så for meg var det ikke snakk om at jeg ikke kunne betale 40 ekstra, men mer at det føltes rart og spesielt, og feil. Anonymkode: 2ad17...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå