Gå til innhold

La voksne barn feire jul alene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at jeg selv ikke hadde klart det om jeg viste han satt alene  uansett alder. 

Men her i tråden ser jeg jo det er snakk om gamle foreldre og at ts ikke er barnet er enig i forslaget om at ts evt kan høre om venninna vil feire jul med ts feks altså bidra med en løsning. 

Jul er ulikt for mange og særlig som voksen, noen ganger må man kansje feire aleine fordi logistikken ikke funker det året. Jeg feiret jul alene en gang da jeg selv måtte jobbe, sønnen hadde pappa jul og min mor måtte jobbe hun jobber da skift og bor ca 14 t reise vei unna med buss. Selv om jeg var ung voksen den gangen i 20 årene forventet jeg ikke på noe tidspunkt at mamma skulle komme. Sånt hører med voksen livet. 

Nå er min mor begynt å bli gammel, min sønn nesten voksen. Ting skjer i epoker lenge dro jeg alltid dit, nå har hun lenge kommet hit. Før eller siden kan hun ikke det blir for gammel og for slitsomt da må vi dra dit. Kansje vi ikke alltid kan det pga jobb etc. Man må som voksen ta noe ansvar selv. 

Ja det er kjipt om man må feire alene men det går det også, jeg hadde nok prøvd mitt beste for å finne en løsning og ingenting skulle vært uprøvd hadde nok gjort alt jeg kunne for at mitt barn uansett alder ikke skulle feiret alene. Samtidig noen ganger har man ikke noe valg som eksempelet lenger opp her med korona, eller Jobb, helse etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...