AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Del Skrevet 6. desember 2024 Kunne du ha reist bort i julen og latt ditt voksne barn feire jul alene? Min venninne og mann er pensjonister med hus i Spania. De har ei datter. Datter har ikke mann eller barn. Så de 3 har feiret jul sammen i mange år. Min venninne kommer hjem til Norge til jul hvert år. Men i år vil de bli i Spania og feire der. Men da må datteren være alene i julen eller håpe på at hun kan feire hos noen venninner. Kunne du ha gjort sånn? Jeg tror ikke at jeg klarer å la ett av mine barn feire jul alene selv om de er voksne Anonymkode: db2f1...247 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Del Skrevet 6. desember 2024 Har du sett den tråden til den jentungen på folkehøyskole som ikke vet hvor hun skal gjøre av seg? Stakkars unge. Nei hvis ikke de har egen fast bopel. Internat som blir stengt er ikke egen bopel. Anonymkode: 8a475...c12 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Del Skrevet 6. desember 2024 Dattera kan vel reise til Spania? Anonymkode: f1e4f...790 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. desember 2024 #4 Del Skrevet 6. desember 2024 Hun kan sikkert reise til Spania også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Del Skrevet 6. desember 2024 Hadde antagelig invitert avkommet dit jeg var. Ungene mine har plenty av annet nettverk de kunne feiret med, så det blir litt hypotetisk. Anonymkode: a1e12...df3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dattera kan vel reise til Spania? Anonymkode: f1e4f...790 Hun jobber lillejulaften og 2 juledag Anonymkode: db2f1...247 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Del Skrevet 6. desember 2024 Jula i år er full av fridager. En tur til Spania kan ordnes hvis hun virkelig vil Anonymkode: 1cbab...4a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun jobber lillejulaften og 2 juledag Anonymkode: db2f1...247 Ypperlig anledning til å jobbe juleaften også Anonymkode: 1cbab...4a8 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #9 Del Skrevet 6. desember 2024 Det kommer litt an på hva man mener med voksen. Jeg har et barn på 26 år og ja, jeg kunne reist fra han i julen, selv om han ikke har egen familie. Han har nettverk selv og han har besteforeldre i live, dersom han skulle ønsket å feire med noen andre. Han hadde fått tilbudet om å bli med, men hadde neppe hatt mulighet pga økonomi. Det er en grense for hvor langt foreldreansvaret strekker seg. Jeg har en tenåring på hybel, han er for ung til å reise i fra. Anonymkode: 805ae...81c 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun jobber lillejulaften og 2 juledag Anonymkode: db2f1...247 Kommer den voksne datteren hjem til Norge hver jul hvert år for å jobbe i Norge? Hva gjør hun i utlandet? Anonymkode: 2f61c...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. desember 2024 #11 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer den voksne datteren hjem til Norge hver jul hvert år for å jobbe i Norge? Hva gjør hun i utlandet? Anonymkode: 2f61c...482 Jeg forstår ts sånn at datteren bor i Norge, og det er hennes foreldre (ts sin venninne pluss mannen) som bor i Spania. De reiser da til Norge i julen hvert år for å feire med datteren her. Men ikke i år, altså, da blir foreldrene i Spania, og datteren her i Norge blir alene. Tydeligvis enebarn og uten partner og barn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer den voksne datteren hjem til Norge hver jul hvert år for å jobbe i Norge? Hva gjør hun i utlandet? Anonymkode: 2f61c...482 Datteren bor i Norge, og foreldrene er i utlandet. Anonymkode: 9a54f...141 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer den voksne datteren hjem til Norge hver jul hvert år for å jobbe i Norge? Hva gjør hun i utlandet? Anonymkode: 2f61c...482 Hun bor i Norge. Det gjør også hennes mor( min venninne). Men min venninne har leilighet i Spania. Men hun er hjemme i Norge om sommeren og i Desember Anonymkode: db2f1...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Del Skrevet 6. desember 2024 Nei, det hadde jeg ikke gjort uten å være sikker på at hun hadde noen å feire med. Vi drar på ferie neste år i jula, men har avtalt at de unge voksne skal feire med besteforeldre i Nord, og vi betaler billetter. Anonymkode: c2274...807 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Del Skrevet 6. desember 2024 Dersom datteren jobber turnus, er det gode penger å tjene på å jobbe i julen. Det må hun uansett med jevne mellomrom i turnusarbeid. Både jeg og min datter skal jobbe de dagene. Anonymkode: 9a54f...141 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Del Skrevet 6. desember 2024 Om foreldrene bor i utlandet tenker jeg det er datters ansvar å dra til dem, ikke motsatt. Hadde vært noe annet om de hadde valgt å reise bort fra henne i julen, men de velger jo å være hjemme? Hun skal jo jobbe store deler av julen, så de blir jo sittende mye alene likevel. Har jobbet mange julaftener før jeg fikk barn, er kjempekoselig! Anonymkode: adeac...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #17 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun jobber lillejulaften og 2 juledag Anonymkode: db2f1...247 Kan fortsatt reise til Spania? Men altså, er man voksen og har jobb i jula og familie som bor et annet sted, så hender det man feirer jul uten dem. Anonymkode: a1e12...df3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #18 Del Skrevet 6. desember 2024 Har hun ingen søsken? Anonymkode: c2274...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #19 Del Skrevet 6. desember 2024 Er dette ett problem i det hele tatt ? Hun er voksen, da er en av og til alene i jula om en er singel. Anonymkode: a745c...1d4 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 6. desember 2024 #20 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg går ut i fra at du kjenner denne jenta ganske godt siden moren og du er venninner. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg spurt om hun ikke ville feire juaften sammen med deg og de du skal være sammen med. Da er hun ikke alene, men kan velge å være det hvis hun vil. 19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå