Gå til innhold

Flere som synes det er blitt vanskelig å google seg til gode svar?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er veldig fornøyd med DuckDuckGo. Er ikke god på teknologi men ble lei av hvor dårlig Google ble, så jeg byttet i sommer.

Er derimot ikke fornøyd med ChatGPT. Der er det veldig mye faktafeil. 

Anonymkode: 91ceb...a0e

Jeg har motsatt erfaring:

Det er nok mange kvaliteter med DuckDuckGo, men for meg som er avhengig av søkeresultater fra nyhetskilder så er den tjenesten av en eller annen grunn svært mye dårligere enn Google.

Betalt versjon av ChatGPT fungerer SVÆRT mye bedre enn gratisversjonen. Den er ikke så "eager to please", og er mer "ærlig".

Anonymkode: 8ddeb...a5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, google har blitt elendig!! Faktisk så utrolig dårlig. Og jeg har prøvd duck duck go og jeg skjønner ikke hvorfor den skal være så bra, for det syns jeg heller ikke. 

Anonymkode: 80dc5...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Google har blitt uendelig mye dårligere.

Jeg har vært ekstremt god på Google -søk i veldig mange år nå. Alle kom til meg med spørsmål og det tok meg få sekunder å finne svarene med et fåtall nøye utvalgte søkeord. 

Nå får man bare idiotiske forslag og enorme mengder reklame og "populære" svar, men ikke det man faktisk er ute etter når man søker etter ting som aldri vil komme på en "10-på-topp-liste".

Anonymkode: cce57...c7e

Enig. I mange tilfeller har de som har laget siden også formulert teksten på siden slik at det ser ut som den gir svar på det man spør om, men når man leser teksten så ser man at den ikke svarer å spørsmålet. F.eks så kan de bruke misvisende overskrifter som får det til å virke som om teksten under overskriften svarer på noe annet enn den den svarer på.

Anonymkode: 07142...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 11.30):

Jeg har motsatt erfaring:

Det er nok mange kvaliteter med DuckDuckGo, men for meg som er avhengig av søkeresultater fra nyhetskilder så er den tjenesten av en eller annen grunn svært mye dårligere enn Google.

Betalt versjon av ChatGPT fungerer SVÆRT mye bedre enn gratisversjonen. Den er ikke så "eager to please", og er mer "ærlig".

Anonymkode: 8ddeb...a5f

Betaler du selv eller er det arbeidsgiveren din som betaler? Og har du versjonen som koster 20 dollar i måneden eller 200 dollar i måneden?

Anonymkode: 07142...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...