Gå til innhold

Dere som har et godt foreldresamarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det i praksis? Er ganske nyseparert, og syntes det er forferdelig vanskelig å tilpasse meg livet med ansvar for barna bare annenhver uke. Faren tar 100 % ansvar i pappa-uken, og jeg har lite kontakt med barna når de er hos han. Han deler ikke noe med meg (bilder, planer eller oppdateringer), og barna er heller nikke veldig meddelsomme. For eksempel nå i helgen aner jeg ikke hva de skal gjøre eller hvor de er. Tenker jo på ungene konstant, og syntes det er vanskelig å være utestengt fra livet deres halve tiden😭 

Anonymkode: 43ef8...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle fall at man kan snakke med tidligere ektefelle, og barnas pappa, om slike følelser. Og at han kommer deg i møte, så lenge dine ønsker betyr mye for deg, men ikke er urimelige. Og andre veien og, selvfølgelig. 

Anonymkode: b66c6...e1a

Skrevet

Vi bor hundre meter fra hverandre,  har kontakt flere ganger daglig, feirer høytider og ferierer sammen. 

For vår del er det helt nødvendig på grunn av et barn med spesielle behov. Men det funker helt fint nå, er en del år siden skilsmissen. Det vil jo ikke være aktuelt for dere å ha det slik, når den ene åpenbart ikke vil det - men det finnes mange former på et godt samarbeid. Ofte blir det enklere etter litt tid. 

Anonymkode: 669e0...d9b

Skrevet

Forstår det er vanskelig , det er en tilvenningsfase. Men bruk den tiden så godt som du kan på deg selv og noe du trives med. 😊 så får du høre hva de har gjort når de kommer hjem 😊 barna her er hos pappaen annenhver torsdag til mandag. Da må jeg bruke hele helga å bare slappe av helt for å lade opp😅 

Etterhvert som tiden går vil du nok kjenne litt mer på å sette pris på den egentiden. Startfasen var jeg også veldig urolig, nå nyter jeg det litt mer😊

Anonymkode: b5128...3df

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva betyr det i praksis? Er ganske nyseparert, og syntes det er forferdelig vanskelig å tilpasse meg livet med ansvar for barna bare annenhver uke. Faren tar 100 % ansvar i pappa-uken, og jeg har lite kontakt med barna når de er hos han. Han deler ikke noe med meg (bilder, planer eller oppdateringer), og barna er heller nikke veldig meddelsomme. For eksempel nå i helgen aner jeg ikke hva de skal gjøre eller hvor de er. Tenker jo på ungene konstant, og syntes det er vanskelig å være utestengt fra livet deres halve tiden😭 

Har null kontakt 80% av tiden da jeg er samværsforelder. Det kan være lettere for ungen enn om jeg skulle ringt og barnet hadde blitt påminnet meg hele tiden. Jeg har tro på at barn bør ha et bosted som har høyere prosent, fremfor annen hver uke. De skal få lande i eget hjem før reise til det andre hjemmet. 

Det hjelper etter skolestart da man via app får fulgt med på hva som skjer. Barnet er nå stort nok til å fortelle om hverdagen sin ved samvær. Så må man bare kjenne på tillit til at den andre forelderen klarer dette godt og at barnet har det bra. 

Anonymkode: 49bd4...3af

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva om du spør faren eller barna om når det passer at du kan ringe å snakke med de? Har barna egne mobilklokker du kan nå de på? Kan dette kanskje være en ide om de ikke har det? 

Skrevet
Fighter83 skrev (16 timer siden):

Hva om du spør faren eller barna om når det passer at du kan ringe å snakke med de? Har barna egne mobilklokker du kan nå de på? Kan dette kanskje være en ide om de ikke har det? 

Barna er så store at de har egne mobiler og kan kontakte meg når de vil. Jeg vil ikke ringe  å mase på de , så lar de styre kontakten. Det er litt første døgnet, så hører jeg ikke mer resten av uka. Vil ikke overføre mine vonde følelser til de.

De syntes det er slitsomt å bo to steder, og er veldig stresset og lei seg på byttedagene (begge veier om jeg forstår henne rett). Min eksmann er overhode ikke interessert i å tilrettelegge bedre, da han mener jeg problematiserer alt og at ungene bare må tilpasse seg de voksne…. Jeg er ikke tilhenger av 50/50, og sliter nok med at mine egne barn blir utsatt for dette fordi det passer far best.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barna er så store at de har egne mobiler og kan kontakte meg når de vil. Jeg vil ikke ringe  å mase på de , så lar de styre kontakten. Det er litt første døgnet, så hører jeg ikke mer resten av uka. Vil ikke overføre mine vonde følelser til de.

De syntes det er slitsomt å bo to steder, og er veldig stresset og lei seg på byttedagene (begge veier om jeg forstår henne rett). Min eksmann er overhode ikke interessert i å tilrettelegge bedre, da han mener jeg problematiserer alt og at ungene bare må tilpasse seg de voksne…. Jeg er ikke tilhenger av 50/50, og sliter nok med at mine egne barn blir utsatt for dette fordi det passer far best.

Kjip situasjon men du må nok bare stå i ubehaget og få deg noen hobbyer, treffe venner, trene o.l for å få tankene over på noe annet. De er jo snart voksne og da ser og hører du nok enda mindre fra dem 💗

Skrevet

Vi har kjempegodt samarbeid og to barn 50/50. Hører ikke noe fra dem når de er hos faren, men det går fint for min del og barnas del. Det gode samarbeidet går ut på at vi kan snakke sammen om hva som helst, vi ønsker hverandre godt, gir og tar uansett hva det er snakk om. Jeg låner dem feks til en bursdag som vi er invitert i når det er pappauke. Jeg stoler helt på at de har det veldig bra hos han. Ungene viser aldri at de mistrives hos noen av oss eller med å bo to steder. Tror du bør finne på egne ting når barna er hos faren, så du ikke savner dem så mye. 

Anonymkode: 75848...7f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...